StoryEditor
Producenci
27.02.2019 00:00

L’Oréal został uznany za jedną z najbardziej etycznych firm świata

L’Oréal, światowy lider branży kosmetycznej, został uznany przez Ethisphere Institute, największą organizację wyznaczającą światowe standardy etyki  w biznesie, za jedną z najbardziej etycznych firm świata roku 2019. 

Już po raz dziesiąty L’Oréal otrzymuje to wyróżnienie za działania na rzecz wdrażania kultury etyki, jako ważnego aspektu codziennych praktyk biznesowych.

Jesteśmy pod wrażeniem podejścia L'Oréal, które opiera się na wartościach, długoterminowej wizji i autentycznym zaangażowaniu w przestrzeganie standardów i wdrażania praktyk etycznego biznesu – tak uzasadnił decyzję Timothy Erblich, dyrektor generalny Ethisphere. – Gratulujemy wszystkim zespołom L'Oréal zdobycia tego wyróżnienia oraz skutecznej integracji wartości etycznych w codziennych działaniach – dodał.

W 2019 roku wyróżnienia otrzymało 128 przedsiębiorstw reprezentujących 50 sektorów z 21 państw. Trzynasta edycja rankingu pokazuje, że firmy stanowią obecnie ważny element zmian społecznych, który może pozytywnie wpłynąć na sytuację pracowników poprzez promowanie kultury korporacyjnej skupionej wokół etyki.

To wyróżnienie, przyznane nam już po raz dziesiąty przez Ethisphere Institute, jest najlepszym dowodem na to, że firmy mogą być etyczne i jednocześnie osiągać dobre wyniki finansowe. Etyka jest jednym z głównych elementów transformacji Grupy, z czego wszyscy nasi pracownicy na całym świecie są szczególnie dumni – powiedział Jean-Paul Agon, prezes L’Oréal.

W świecie ciągłych innowacji, firma o silnej kulturze etycznej jest lepiej przygotowana, aby stawić czoła wyzwaniom przyszłości – skomentował nagrodę Emmanuel Lulin, wiceprezes i dyrektor 
ds. etyki L’Oréal.

W 2000 roku L’Oréal jako jedna z pierwszych firm we Francji stworzył Kodeks Etyki Biznesowej, 
a w 2007 roku powołano stanowisko dyrektora ds. etyki.

Ethisphere Institute jest organizacją wyznaczającą standardy etyki w biznesie. Przygotowywany przez Ethisphere ranking Najbardziej Etycznych Firm Świata co roku wyróżnia przedsiębiorstwa, które mogą pochwalić się wyjątkowymi osiągnięciami w tym zakresie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 18:17