Zdaniem grupy jest to kwestia większej spójności w każdej ze stref, szczególnie w zakresie zachowań konsumentów i dojrzałości rynkowej. Celem jest „jeszcze lepsze reagowanie na różnorodność naszych konsumentów i ich oczekiwania, poprzez dostarczanie im produktów i usług dostosowanych do ich lokalnych realiów, gdziekolwiek się znajdują” - powiedział Jean-Paul Agon, dyrektor generalny L'Oréal.
Nowa organizacja w Azji i Afryce
Strefa Azji Północnej przegrupuje Chiny kontynentalne, Hongkong, Tajwan, Japonię i Koreę Południową. Strefą kierować będzie Fabrice Megarbane, oprócz jego obecnych obowiązków jako CEO L'Oréal China i członka Komitetu Wykonawczego.
Azja Południowa i Strefa Bliskiego Wschodu / Afryki Północnej zostaną połączone w celu utworzenia strefy SAPMENA (Azja Południowa - Pacyfik - Bliski Wschód - Afryka Północna). Ta nowa strefa zostanie powierzona Vismayowi Sharmie, który dołączy do Komitetu Wykonawczego L'Oréal. Pochodzący z Indii Vismay dołączył do Grupy w Indiach w 1994 roku, gdzie kierował działami produktów konsumenckich i produktów profesjonalnych. W 2012 roku został dyrektorem generalnym L'Oréal Indonesia. Od 2016 roku jest dyrektorem generalnym L'Oréal w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Nowa strefa Afryki Subsaharyjskiej zostanie powierzona Burkhardowi Pierothowi. Burkhard, obywatel Niemiec, dołączył do L'Oréal w 2017 r. Po wcześniejszym doświadczeniu z Procter & Gamble. Jego pierwszą misją była transformacja branży pielęgnacji włosów dla działu produktów konsumenckich. Od 2018 roku pełni funkcję dyrektora generalnego ds. rynków wschodzących, również w Pionie Produktów Konsumenckich.
Chief Global Growth Officer
Aby ożywić nową organizację, umożliwić przekrojowe synergie i strategie oraz wzmocnić globalny wzrost, grupa zdecydowała o utworzeniu roli Chief Global Growth Officer, której będą podlegać wszyscy prezesi stref, a także biznes Travel Retail. Stanowisko to zostanie powierzone Frédéricowi Roze, obecnie prezesowi Strefy Ameryk i członkowi Komitetu Wykonawczego.
- Nowa organizacja zapewni nam większą elastyczność i dźwignię do przyspieszenia naszego rozwoju, szczególnie w nowych obszarach o dużym potencjale - skomentował Nicolas Hieronimus, który przejmie grupę L'Oreal w maju 2021 roku.
Nowe nominacje będą obowiązywać stopniowo od 1 stycznia 2021 r.