StoryEditor
Producenci
06.11.2020 00:00

L‘Oréal zmieni zasięg geograficzny niektórych stref handlowych

L‘Oréal zmienia zasięg geograficzny niektórych swoich stref handlowych. Decyzja jest następstwem odejścia Jochena Zaumseila, prezesa Strefy APAC, który wyraził chęć przejścia na emeryturę 1 stycznia 2021roku. Jak będą wyglądać nowe strefy i kto stanie na ich czele podaje serwis Premium Beauty News. 

Zdaniem grupy jest to kwestia większej spójności w każdej ze stref, szczególnie w zakresie zachowań konsumentów i dojrzałości rynkowej. Celem jest „jeszcze lepsze reagowanie na różnorodność naszych konsumentów i ich oczekiwania, poprzez dostarczanie im produktów i usług dostosowanych do ich lokalnych realiów, gdziekolwiek się znajdują” - powiedział Jean-Paul Agon, dyrektor generalny L'Oréal.

Nowa organizacja w Azji i Afryce

Strefa Azji Północnej przegrupuje Chiny kontynentalne, Hongkong, Tajwan, Japonię i Koreę Południową. Strefą kierować będzie Fabrice Megarbane, oprócz jego obecnych obowiązków jako CEO L'Oréal China i członka Komitetu Wykonawczego.

Azja Południowa i Strefa Bliskiego Wschodu / Afryki Północnej zostaną połączone w celu utworzenia strefy SAPMENA (Azja Południowa - Pacyfik - Bliski Wschód - Afryka Północna). Ta nowa strefa zostanie powierzona Vismayowi Sharmie, który dołączy do Komitetu Wykonawczego L'Oréal. Pochodzący z Indii Vismay dołączył do Grupy w Indiach w 1994 roku, gdzie kierował działami produktów konsumenckich i produktów profesjonalnych. W 2012 roku został dyrektorem generalnym L'Oréal Indonesia. Od 2016 roku jest dyrektorem generalnym L'Oréal w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Nowa strefa Afryki Subsaharyjskiej zostanie powierzona Burkhardowi Pierothowi. Burkhard, obywatel Niemiec, dołączył do L'Oréal w 2017 r. Po wcześniejszym doświadczeniu z Procter & Gamble. Jego pierwszą misją była transformacja branży pielęgnacji włosów dla działu produktów konsumenckich. Od 2018 roku pełni funkcję dyrektora generalnego ds. rynków wschodzących, również w Pionie Produktów Konsumenckich.

Chief Global Growth Officer
Aby ożywić nową organizację, umożliwić przekrojowe synergie i strategie oraz wzmocnić globalny wzrost, grupa zdecydowała o utworzeniu roli Chief Global Growth Officer, której będą podlegać wszyscy prezesi stref, a także biznes Travel Retail. Stanowisko to zostanie powierzone Frédéricowi Roze, obecnie prezesowi Strefy Ameryk i członkowi Komitetu Wykonawczego.

- Nowa organizacja zapewni nam większą elastyczność i dźwignię do przyspieszenia naszego rozwoju, szczególnie w nowych obszarach o dużym potencjale - skomentował Nicolas Hieronimus, który przejmie grupę L'Oreal w maju 2021 roku. 

Nowe nominacje będą obowiązywać stopniowo od 1 stycznia 2021 r.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 11:54