StoryEditor
Producenci
13.11.2023 16:21

L’Oreal zamierza wprowadzić do sprzedaży perfumy oparte o 100-proc. naturalne ekstrakty zapachowe

Rynek luksusowych perfum rośnie w siłę, a konsumenci poszukują produktów zawierających nowe i unikalne akordy zapachowe. / Cosmo International
L‘Oréal ogłosiło partnerstwo z firmą Cosmo International Fragrances. Jego efektem ma być zapachowa rewolucja oparta o zieloną naukę​. ​Pierwsze perfumy wykorzystujące w 100 proc. naturalne, czyste ekstrakty zapachowe mają zostać wprowadzone już w przyszłym roku.

Technologia opracowana przez Cosmo International Fragrances i udostępniona wyłącznie firmie L‘Oréal to bezwodny, energooszczędny, powolny proces ekstrakcji, w wyniku którego uzyskuje się dokładny zapach składnika przy jednoczesnym zachowaniu jego integralności. Ten przełomowy proces oparty o zieloną naukę zapewnia autentyczności, poszerzając równocześnie bibliotekę zapachową o 100-proc. naturalne i czyste ekstrakty zapachowe.

Barbara Lavernos, zastępca dyrektora generalnego ds. badań, innowacji i technologii w L‘Oréal skomentowała:

Cieszymy się, że możemy współpracować z Cosmo International Fragrances i zademonstrować siłę innowacji "od pola do zapachu", jednocześnie honorując nasze zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dzięki procesowi ekstrakcji możemy doświadczyć olfaktoryjnej mocy kwiatów w sposób podobny do spaceru po ogrodzie, polu lub lesie.

Dodała, że L‘Oréal Groupe i Cosmo International Fragrances podzielają wspólną wizję tworzenia zapachów za pomocą innowacyjnych i zrównoważonych metod, które uszlachetniają naturalne składniki, jednocześnie ograniczając wpływ na środowisko.

image
Cosmo International

Wykorzystując wyłącznie powietrze, technologia ekstrakcji wykorzystuje lotne cząsteczki zapachowe kwiatów, owoców i innych naturalnych składników bez konieczności ogrzewania, chłodzenia lub używania rozpuszczalników chemicznych stosowanych w konwencjonalnej ekstrakcji zapachowej. Kwiaty zachowują swoją integralność, a pod koniec procesu można je poddać recyklingowi i ponownie wykorzystać w drugiej ekstrakcji, co pomaga zmniejszyć ilość odpadów.

Cyril Chapuy, prezes L‘Oréal Luxe powiedział:

Realistyczne zapachy to spełnienie marzeń perfumiarzy i najwyższa jakość luksusu. Wspólnie z Cosmo International Fragrances, nasze marki wzniosą rzemiosło zapachowe na nowy poziom, oferując bezprecedensową autentyczność zapachową, pozwalając naturalnym składnikom wyrazić swoją pełną tożsamość zapachową, jak nigdy dotąd.

Dodał, że dla L‘Oréal niezwykle ważny jest zrównoważony rozwój w całym łańcuchu pozyskiwania i wykorzystania zapachów.

Wprowadzamy innowacje, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko i przejść na bardziej odpowiedzialny model pozyskiwania zapachów. Partnerstwo z Cosmo International Fragrances pozwala nam zainaugurować nową erę świadomego tworzenia naszych luksusowych perfum.

Marc Blaison, prezes Cosmo International Fragrances skomentował:

Cieszymy się, że możemy współpracować z L‘Oréal, ponieważ ta firma pozwoli wnieść transformacyjną moc zielonej nauki do sztuki tworzenia perfum na dużą skalę. Nasze wspólne doświadczenie zapewni koneserom zapachów na całym świecie unikalne, zrównoważone i znakomicie wykonane kreacje perfumeryjne.

 

Rynek luksusowych perfum rośnie w siłę, a konsumenci poszukują produktów zawierających nowe i unikalne akordy zapachowe. Obi firmy mają nadzieję, że docenią oni pierwszy efekt współpracy, jakim jest przeniesienie naturalnego zapachu tuberozy do produktu, którego premiera nastąpi w 2024 roku.

 

L‘Oréal to firma, która istnieje ponad 110 lat. Jej portfolio to 37 międzynarodowych marek, które tworzone są zgodnie ze zobowiązaniem w zakresie zrównoważonego rozwoju „L‘Oréal for the Future”. Zatrudnia ponad 87 tys. pracowników i sprzedaje swoje produkty we wszystkich modelach dystrybucji (e-commerce, rynek masowy, domy towarowe, apteki, salony fryzjerskie, markowe i sklepy turystyczne). Grupa wygenerowała w 2022 roku sprzedaż w wysokości 38,26 mld euro. 

 

Utworzona ponad 40 lat temu Cosmo International Fragrances jest prywatną firmą rodzinną zajmującą się tworzeniem zapachów. Od lat angażuje się w redefiniowanie branży perfumeryjnej. Swoje centra kreatywne i produkcyjne prowadzi w Stanach Zjednoczonych, Azji i Europie. Jej centrum badawczo-rozwojowe dla naturalnych składników i technologii znajduje się w Mougins w Pays de Grasse. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 09:37
Aurumaris wkracza na rynek B2B jako Aurumaris Professional. Markę wspiera Sylwia Gołębiewska
Sylwia Gołębiewska, założycielka marki Semilac (w środku) oraz Ewa Milczarek- Vaubourg, dyrektorka marketingu marki Semilac (po prawej) i Paulina Pastuszak, właścicielka Akademii Paulina PastuszakSemilac
Firma, dotychczas działająca w segmencie konsumenckim, teraz skierowała swoją ofertę do profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, wprowadzając oryginalne zabiegi niwelujące niedoskonałości cery. Za projektem stoi m.in. Sylwia Gołębiewska, współtwórczyni marki Semilac.

Aurumaris Professional to kolejny etap rozwoju firmy Aurumaris, która z powodzeniem działała na rynku konsumenckim (B2C). Teraz, poszerzając swoją działalność o segment profesjonalny (B2B), firma oferuje swoje produkty w wybranych gabinetach kosmetycznych. Nowoczesne zabiegi, bazujące na innowacyjnych formułach, już zyskują uznanie wśród profesjonalistów. Właścicielem większościowym Aurumaris Professional jest Besim Health&Wellness.

Kluczową rolę w rozwoju Aurumaris Professional odgrywa Sylwia Gołębiewska, która wnosi swoje doświadczenie i wizję strategiczną do nowego projektu. Gołębiewska jest znaną postacią na rynku kosmetycznym, współtworzyła markę Semilac oraz HiHybrid, które zyskały ogromną popularność. Teraz, jako współwłaścicielka Aurumaris Professional, odpowiada za profesjonalną edukację oraz rozwój sieci dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Założona przez Gołębiewską Akademia Semilac ustala wysokie standardy edukacji i profesjonalizmu w branży kosmetycznej. Gołębiewska jest również współgospodynią programu „Kosmetyczne rewolucje” oraz właścicielką Akademii Sylwii Gołębiewskiej w Krakowie.

Wsparcie w rozwoju marki Aurumaris Professional to dla mnie ekscytujące wyzwanie

– mówi Gołębiewska, podkreślając innowacyjność oferowanych produktów.

Gabinety kosmetyczne, które zdecydują się na współpracę z Aurumaris Professional, zyskają nie tylko dostęp do innowacyjnych produktów, ale również wsparcie marketingowe. Marka angażuje się w promocję swoich partnerów bez dodatkowych kosztów, co pomaga im skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu Sylwii Gołębiewskiej oraz naszej innowacyjności, szybko zyskamy silną pozycję na rynku

– komentuje Kamil Komoński, prezes zarządu Aurumaris. Oprócz tego, Aurumaris Professional oferuje kompleksową obsługę reklamową w Internecie, co ma na celu zwiększenie widoczności i zysków współpracujących salonów kosmetycznych.

Czytaj także: 10 lat marki Semilac – od Zakładu Szkolenia Kadr do Akademii Semilac i pozycji lidera

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.07.2024 11:12
Grzegorz Inglot: Będziemy umacniać się w Europie i rozszerzać zasięg w USA i Azji
Milena Inglot, dyrektor marketingu, doradca zarządu i Grzegorz Inglot prezes zarządu - drugie pokolenie zarządzające firmą, którą stworzyli Wojciech, Elżbieta i Zbigniew Inglotmateriały prasowe
Priorytetem jest dla nas wzmocnienie naszej obecności na rynkach europejskich, ale także rozszerzenie obecności na największych rynkach kosmetycznych USA i Azji – powiedział Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy Inglot w wywiadzie dla Business of Fashion.

Grzegorz Inglot, prezes polskiej firmy kosmetycznej Inglot, w wywiadzie dla Business of Fashion mówił m.in. o międzynarodowej ekspansji firmy.

Podkreślił, że priorytetem dla niego jest wzmocnienie marki na rynkach europejskich, ponieważ modele sprzedaży są na nich bardzo dobrze ugruntowane. Za strategiczne uważa jednak także największe rynki USA i Azji  - tu firma chce rozszerzyć swoją obecność.

Natomiast rynki Bliskiego Wschodu stanowią według niego atrakcyjną szansę z największym potencjałem wzrostu w nadchodzących latach.  

– Mamy szczęście, że jesteśmy już obecni na wielu z tych rynków, dlatego wykorzystujemy naszą własną wiedzę na temat lokalnych operacji, trendów, potrzeb konsumentów, a także lokalnego handlu elektronicznego, a nawet kanałów wolnocłowych – powiedział Grzegorz Inglot dla BoF.

Czytaj także: Inglot otwiera trzeci sklep w Kuwejcie

Na zagranicznych rynkach Inglot współpracuje z partnerami, dystrybutorami, mającymi duże doświadczenie w lokalnym handlu detalicznym. Jako przykład podał Apparel Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Naprawdę doceniamy pracę, jaką z nami wykonują, ponieważ wnosi ona unikalne spostrzeżenia, które pomagają w kształtowaniu naszej strategii dystrybucyjnej w regionie – dodał Grzegorz Inglot.

Podkreślił, że produkcja 95 procent asortymentu firmy odbywa się w jej zakładach w Polsce, co gwarantuje kontrolę na każdym etapie rozwoju produktu.

Pytany o komunikację marketingową marki na rynkach zagranicznych odpowiedział:

– Komunikacja jest kluczowa, ale najważniejszy jest tutaj produkt, ponieważ asortyment, który mamy w ofercie, musi różnić się w zależności od rynku i regionu. Zawsze wychodzimy z założenia, że ​​80 procent naszego asortymentu będzie dostępne na całym świecie, a pozostałe 20 procent zostanie dostosowane do potrzeb konkretnego rynku. To samo dotyczy komunikacji oraz wszelkich działań marketingowych i promocyjnych materiałów – oczywiście zawsze chcemy, aby przekaz marki był jak najbardziej spójny, ale doceniamy, że musimy go nieco zróżnicować, aby odpowiadał potrzebom rynku. Co ciekawe, odkryliśmy, że w zależności od rynku możemy nawet zmienić nazwę niektórych produktów.

Polska firma kosmetyczna Inglot powstała w 1983 r. w Przemyślu, gdzie ma swoją siedzibę. Jest obecnie firmą o zasięgu globalnym. Pierwszy zagraniczny salon marki został otwarty w 2006 roku w Montrealu w Kanadzie. Już w 2013 r. było ich 400, w tym w tak prestiżowych lokalizacjach jak nowojorski Broadway, Mall of the Emirates w Dubaju czy Caesars Palace w Las Vegas.

Czytaj także: Milena Inglot: Wciąż jesteśmy wierni naszej strategii sprzedaży poprzez markowe sklepy stacjonarne. Jednak równocześnie mocno stawiamy na e-commerce

Po ataku Rosji na Ukrainę Inglot wycofał się ze współpracy z rosyjskim franczyzobiorcą, który prowadził ok. 50 salonów. Firma urosła za to na innych zagranicznych rynkach, jak np. w Irlandii. Produkty marki można kupić w 90 krajach. W Polsce firma ma około 120 salonów firmowych zlokalizowanych głownie w centrach handlowych. Szafy Inglot znajdziemy także w drogeriach sieci Hebe oraz w e-sklepach Douglas, E-zebra, Primavera i Baxtan, a także stacjonarnie na lotniskach (Warszawa, Gdańsk, Kraków, Modlin, Świdnik).

Za granicą marka jest obecna w sklepach i na stoiskach franczyzowych oraz w gondolach w sklepach multibrandowych. W sumie takich punktów sprzedaży jest 479. Równocześnie rozwija swoją obecność na platformach online. Te ważniejsze to: Zalando, Douglas Rumunia, Douglas Germany, Douglas Bulgaria, Douglas Lotwa i Douglas Litwa (online + dodatkowo 8 lokacji offline) oraz Feelunique.

Od niedawna marka otwiera swoje salony w zmienionej aranżacji, odchodząc do charakterystycznej dla niej do niedawna czerni.

Czytaj także: Inglot otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie. Tym razem w Poznaniu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 13:47