Klienci mogą wrzucić swoje kosmetyki do specjalnego pojemnika zlokalizowanego obok biura obsługi klienta sklepach Walmart. Po zebraniu odpady zostaną posegregowane według rodzaju materiału i odpowiednio przetworzone.
– Walmart Canada jest dumny ze współpracy z działem Consumer Products Division (CPD) L'Oréal Canada TerraCycle w ramach tej inicjatywy, która zachęca naszych klientów do odpowiedniego recyklingu pustych opakowań kosmetycznych – mówi Diane Wallace, Senior Director HBA and Cosmetics, Walmart Canada.
Nieodłączną częścią szerszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju francuskiego giganta kosmetycznego jest projekt, którego celem jest odprowadzanie plastiku z wysypisk śmieci. Carole Maury, dyrektor ds. marketingu L’Oréal Canada, wyjaśnia, że ważnym elementem osiągnięcia zrównoważonego rozwoju jest dokładna ocena wpływu produktów i działanie w celu zmniejszenia tego wpływu.
– Ludzie są chętni do działania na rzecz środowiska, ale podejmowanie działań nie zawsze jest łatwe. Chcemy inspirować tę zmianę – mówi Carole Maury.
Przeczytaj również: BASF i Henkel koncentrują się na surowcach odnawialnych w produktach konsumenckich Henkla