Prezes i dyrektor generalny firmy Jean-Paul Agon zauważył, że sprzedaż e-commerce stanowi obecnie 20 procent sprzedaży, a sprzedaż online była kluczowym motorem wzrostu grupy w tym kwartale, rosnąc o 52,6 procent w efekcie ograniczeń w ruchu na całym świecie.
- W pierwszym kwartale 2020 r. rynek kosmetyków spadł o około 8 procent. W tych trudnych okolicznościach firmie L’Oréal udało się wyprzedzić rynek, osiągając sprzedaż na poziomie -4,8 procent w porównaniu z podobnymi wynikami - ujawnił Jean-Paul Agon.
Działy profesjonalne i luksusowe grupy odczuły największy wpływ pandemii, podczas gdy produkty konsumenckie odnotowały mniejszy spadek, a kosmetyki z działaniem aktywnym nadal rosły - głównie dlatego, że apteki są jednymi z niewielu detalistów, którzy mogą kontynuować handel, a jednostka obejmuje portfolio marek, które są dostosowane do dużego zapotrzebowania na produkty związane ze zdrowiem.
Pod względem geograficznym ucierpiały wszystkie regiony, choć stopniowo, ponieważ zamknięcia rozprzestrzeniały się na całym świecie, przede wszystkim w Chinach od stycznia, a następnie w pozostałej części świata, szczególnie w Europie Zachodniej od początku marca, i w Ameryce Północnej od końca marca. Jeśli chodzi o sprzedaż travel retail, to jak można się spodziewać, na ten kanał duży wpływ miały ostre ograniczenia na całym świecie. Prezes Jean-Paul Agon zauważył jednak, że Chiny już teraz obserwują zachęcające ożywienie konsumpcji produktów kosmetycznych.
Pandemia koronawirusa w gruncie rzeczy wywróciła do góry nogami wyniki L’Oréal - podczas gdy luksus, podróże i Chiny przynosiły duże dochody pod koniec roku, teraz są to aktywne kosmetyki, produkty do pielęgnacji włosów i zestawy do farbowania włosów w domu.