- To nowe narzędzie jest logicznym etapem, który uzupełnia nasze istniejące partnerstwa z funduszami inwestycyjnymi i inkubatorami – komentuje prezes firmy Jean-Paul Agon.
Wcześniej L'Oréal nawiązał partnerstwo z Partech International i Raise Venture, dwoma funduszami inwestycyjnymi w młodych innowacyjnych firmach, jak również z inkubatorami Founders Factory z Londynu czy Station F w Paryżu.
Fundusz otrzymał nazwę BOLD (akronim od „Business Opportunities for L'Oréal Development”), co oznacza także po angielsku „śmiały”. Pierwszą jego inwestycją będzie Sillages Paris, francuski start-up, który oferuje usługi tworzenia perfum spersonalizowanych on line, oparte na sztucznej inteligencji.
L'Oréal posiada także swój własny inkubator technologiczny w San Francisco, który rozwija inteligentne produkty kosmetyczne. Poza tym w marcu grupa zakupiła pierwszą firmę z branży technologicznej, a nie stricte kosmetycznej – kanadyjską Modiface, która tworzy aplikacje umożliwiające klientom wirtualne testowanie kosmetyków.