Decyzję o sprzedaży sieci The Body Shop koncern L'Oréal podjął po 11 latach od jej zakupu. W 2006 roku nabył markę od jej założycielki Anity Roddick. Wtedy zapłacił za nią 652 mln funtów brytyjskich (ok. 1 mld euro). Teraz zdecydował się ją sprzedać z powodu słabych wyników na tle grupy. Na początku br. obrót sieci spadł o 5 proc., straty były większe.
The Body Shop został wystawiony na sprzedaż w lutym tego roku. Brazylijska firma Natura Cosméticos była jedynym negocjującym kupno marki i sieci sklepów.
The Body Shop jest marką kojarzoną z kosmetykami naturalnymi. Sieć sklepów, w których oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i zapachy do ciała i domu, prowadzi w 66 krajach świata, w tym w Polsce. W sumie oferowane są one w ponad 3 tys. sklepów.
Sieć Natura Cosméticos z obrotem w wysokości 2,17 mld euro ma nadzieję, że jej integracja z The Body Shop doprowadzi do powstania „światowej zielonej firmy kosmetycznej" o obrotach o wartości 3,1 mld euro.