L’Oréal zrealizował transakcję sprzedaży marki kosmetyków organicznych Sanoflore funduszowi inwestycyjnemu Ekkio Capital oraz Sergio Calandriemu, nowemu dyrektorowi generalnemu Sanoflore, który jest również założycielem Grupy Inula, posiadającej w swoim portfelu inne marki produktów naturalnych. L‘Oréal nabył firmę Sanoflore w październiku 2006 roku, w tym samym roku, kiedy zakupił The Body Shop, który z kolei został przekazany firmie Natura &Co w 2017 roku. Ekkio Capital specjalizuje się w inwestycjach w małe i średnie przedsiębiorstwa z sektora zdrowia i urody, a grupa Inula, którą zarządza Calandri, obejmuje marki takie jak HerbalGem i Biofloral.
Jak wyjaśnia grupa, L’Oréal ma portfolio harmonizujących ze sobą marek. Obecna strategia globalnego giganta ma polegać na przejmowaniu, a czasami rezygnowaniu z marek, aby zachować bardzo silny portfel i komplementarność niezbędną do prosperowania w dłuższej perspektywie. Grupa odnotowuje wzrost w każdym z regionów, z wyjątkowo imponującym tempem wzrostu w Europie, obiecującymi wynikami w Stanach Zjednoczonych i dynamicznym ożywieniem w Chinach kontynentalnych w drugim kwartale. Wszystkie dywizje wykazują znaczący postęp, z rekordowym wzrostem w dziale produktów konsumenckich oraz kontynuacją znakomitego kwartału dla Urody Dermatologicznej. L’Oréal przekracza oczekiwania na konkurencyjnym rynku kosmetycznym, osiągając doskonałe wyniki w kluczowych krajach, takich jak klaster niemieckojęzyczny (Niemcy-Austria-Szwajcaria), Francja i Wielka Brytania, a także w dynamicznych krajach, jak Polska, Turcja i kraje skandynawskie.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
Czytaj także: L’Oréal chwali się solidnym wzrostem w pierwszej połowie 2023 r. we wszystkich grupach biznesowych