L’Oréal opublikował dane sprzedażowe za cały 2021 r, który dyrektor generalny Nicolas Hieronimus, określił jako „rok historyczny” dla Grupy.
Sprzedaż jaką zrobiła cała Grupa L’Oréal w 2021 r. wyniosła 32,28 miliarda euro (36,9 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 16,1 proc. rok do roku. To dwukrotnie większy wzrost niż światowy rynek kosmetyczny. Koncern zwiększył udziały we wszystkich regionach, dywizjach i kategoriach.
L’Oréal Luxe stał się największą dywizją Grupy, dzięki bardzo dobrej sprzedaży zapachów, podczas gdy pion Consumer Products, największy pod względem wolumenu, umocnił swoją pozycję dzięki dobrym wynikom sprzedaży w kategorii makijażu. Szybko rozwijający się Pion Produktów Profesjonalnych kontynuował transformację stając się prawdziwie omnichannelowym.
W 2021 r. e-commerce L’Oréal wzrósł o 25,7 proc,, co stanowi 28,9 proc. całości sprzedaży. Grupie udało się wykorzystać możliwości, jakie dają nowe kanały cyfrowe i kontynuuje ona strategię rozwoju sprzedaży omnichannelowej.
„Patrząc globalnie na rynek, pomimo niestabilnej sytuacji na początku roku, jesteśmy pewni, że jesteśmy w stanie osiągnąć lepsze wyniki niż rynek kosmetyczny w 2022 roku i osiągnąć kolejny rok wzrostu zarówno sprzedaży, jak i zysków” – podsumował Hieronimus.