StoryEditor
Producenci
16.02.2021 00:00

L‘Oréal przewiduje: Po pandemii nastąpi „święto makijażu i zapachów”

Pandemia COVID-19 ustąpi erze „szalonych lat 20.”, ponieważ szczepionki dają konsumentom nadzieję na powrót do normalnego życia. Jean-Paul Agon, ustępujący szef francuskiej grupy kosmetycznej uważa, że ​​życie po COVID-19 będzie „świętem makijażu i zapachów”.

Odnosząc się do frywolności lat 20. XX wieku, które nastąpiły po pandemii grypy w Hiszpanii w 1918 r., ustępujący prezes największego na świecie producenta kosmetyków L'Oréal, Jean-Paul Agon powiedział na konferencji inwestorów grupy w zeszłym tygodniu, że odbędzie się „fiesta makijażu i zapachów”. Dodał, że „ponowne nałożenie szminki będzie symbolem powrotu do życia”, gdy ludzie zaczną się ponownie uspołeczniać po miesiącach ograniczeń.

Jean-Paul Agon uważa, że lockdowny, kwarantanny, pozostawanie w domu, zakupy online, zamknięcie usług i obawy o zdrowie wywarły ogromny wpływ na rynek kosmetyków. Do tego doszły zamknięte sklepy i centra handlowe, obowiązkowe noszenie maseczek w wielu krajach i dramatyczny spadek sprzedaży kosmetyków kolorowych, ponieważ kobiety porzucały swoje salony kosmetyczne i fryzjerskie na rzecz samodzielnej pielęgnacji. 

Pozytywna prognoza odchodzącego na emeryturę szefa L'Oreala nastąpiła po tym jak francuski gigant sektora beauty i właściciel kosmetyków Maybelline i Lancôme odnotował wyższe, niż oczekiwano, wyniki w czwartym kwartale, napędzane głównie sprzedażą w Azji i jej oddziałem Active Cosmetics, pomagając grupie zrekompensować straty z początku roku.

111-letni dział  kosmetyków tej firmy, w skład którego wchodzą takie marki jak La Roche-Posay i CeraVe, odnotował po raz pierwszy sprzedaż przekraczającą 3 miliardy euro. Koncern skorzystał na znacznym ożywieniu na chińskim rynku w drugiej połowie roku, gdzie zyski wzrosły o 27 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 08:07