StoryEditor
Producenci
20.08.2018 00:00

L’Oréal przejmuje wegańskie marki firmy Logocos Naturkosmetik

Grupa L’Oréal ogłosiła, że do jej globalnego portfolio dołącza Logocos Naturkosmetik AG, niemiecka firma, która wprowadziła na rynek takie marki kosmetyków naturalnych jak Logona czy Sante. Wszystkie marki należące do Logocos są wegańskie i posiadają certyfikaty BIO, ponadto część z nich wykorzystuje do produkcji wyciągi roślinne i składniki naturalne pochodzące z własnych upraw organicznych.

Firma Logocos Naturkosmetik, z siedzibą w Hanowerze w Niemczech, została założona w 1978 roku przez naturopatę. Obecnie zatrudnia około 340 pracowników, a w 2017 roku wyniki sprzedaży na terenie Niemiec i pozostałych krajów Europy wyniosły 59 milionów euro netto.

Logona to seria produktów do pielęgnacji i koloryzacji włosów, pielęgnacji skóry oraz higieny intymnej skierowana do klientów ceniących kosmetyki naturalne wysokiej jakości. Dostępne są one poprzez specjalistyczne kanały sprzedaży, przede wszystkim sklepy z artykułami organicznymi.

Z kolei Sante to linia produktów do pielęgnacji włosów, ciała i higieny intymnej, a także produkty do makijażu, przeznaczone dla młodszych konsumentów poszukujących najnowszych trendów. Kosmetyki te oferowane w masowych kanałach dystrybucji.

–  Konsekwentna realizacja strategii L’Oréal szybkiego reagowania na najnowsze trendy, pozwala nam umocnić pozycję Dywizji Produktów Szerokiej Dystrybucji L’Oréal w kategorii kosmetyków naturalnych – jednego z najszybciej rosnących trendów na rynku kosmetycznym – powiedział Alexis Perakis-Valat, prezes Dywizji Produktów Szerokiej Dystrybucji L’Oréal. – Logocos, jako światowy pionier na rynku kosmetyków organicznych, wnosi do naszego portfolio nie tylko dwie wartościowe i certyfikowane marki kosmetyków naturalnych, ale przede wszystkim unikatową wiedzę i doświadczenie.

L’Oréal planuje w najbliższej przyszłości rozwinąć dystrybucję marek firmy Logocos Naturkosmetik na innych rynkach. Obecnie trwają prawne formalności zmierzające do finalizacji procesu, zgodnie ze stosownymi wymogami. W Polsce marki Logona i Sante są dostępne w drogeriach internetowych specjalizujących się w kosmetykach naturalnych. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:01