StoryEditor
Producenci
14.12.2021 00:00

L‘Oréal przejmuje kolejną markę pielęgnacyjną

Firma L‘Oréal podpisała umowę nabycia Youth to the People, kalifornijskiej marki produktów do pielęgnacji skóry inspirowanej ekstraktami z superfoods.

Youth to the People zostało założone w Los Angeles w 2015 roku przez dwóch kuzynów, Grega Gonzaleza i Joe Cloyesa. Inspiracją dla powstania marki była babcia założycieli Eva, która 40 lat temu stworzyła profesjonalną linię do pielęgnacji skóry, wykorzystującą ekstrakty roślinne i innowacyjne składniki aktywne. Youth to the People opracowuje i sprzedaje wysokowydajne produkty do pielęgnacji skóry znane z formuł łączących wegańskie mieszanki najwyższej jakości ekstraktów superfood.

Kosmetyki tej marki są dostępna w USA, Kanadzie, Australii oraz w wybranych krajach europejskich, gdzie cieszy się bardzo dużą popularnością. Są dostępne również w Polsce. Można je zakupić w sieci Sephora. Sprzedaż odbywa się poprzez dystrybucję wielokanałową – połączenie handlu elektronicznego D2C i dystrybucji selektywnej. Szacuje się, że sprzedaż marki w 2021 r. przekroczy 50 mln USD.

Komentując przejęcie, Cyril Chapuy, prezes L’Oréal Luxe, powiedział, że bardzo się cieszy się, że może powitać markę Youth to the People i jej założycieli. 

Ze względu na swoją solidną reputację i niezwykłą jakość produktów, Youth to the People jest lubiana zarówno przez kobiety i mężczyzn. Jej doświadczenie w pielęgnacji skóry oparte na zdrowych, wegańskich formułach o wysokiej skuteczności sprawia, że jest to bardzo strategiczny dodatek do L’Oréal Luxe. Podstawowe wartości marki odzwierciedlają inicjatywy na rzecz budowania bardziej sprawiedliwego świata i zwiększania świadomości, które są wyznawane również przez L'Oréal – powiedział prezes L’Oréal Luxe

Stéphane Rinderknech, prezes na Amerykę Północną i dyrektor generalny L'Oréal USA, dodał, że firmę zainspirowała pasja i wizja założycieli marki, Joe Cloyesa i Grega Gonzaleza.

Wierzymy w potencjał tej wyjątkowej marki i nie możemy się doczekać współpracy z zespołem Youth to the People, aby pomóc im zrealizować ten potencjał. Cieszę się, że Youth to the People dołącza do naszego rosnącego portfolio amerykańskich marek na Zachodnim Wybrzeżu – dodał Stéphane Rinderknech.

Joe Cloyes, założyciel i dyrektor generalny oraz Greg Gonzalez, założyciel i CBO Youth to the People, powiedzieli, że dołączenie do rodziny L’Oréal daje możliwość urzeczywistnienia wszystkich marzeń firmy. Dodali, że są bardzo podekscytowani tym partnerstwem i możliwością wzmocnienia firmy.

Przeczytaj również: L’Oréal ogłosił wprowadzenie linii kosmetyków do makijażu Valentino na największych lotniskach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 13:48