StoryEditor
Producenci
05.12.2023 17:22

L’Oréal przejął firmę badawczą Lactobio

Przejęcie firmy badawczej Lactobio przez L’Oréal ma wzmocnić i przyspieszyć badania nad mikrobiomem poświęcone urodzie. / Shutterstock
L’Oréal ogłosił dzisiaj, że sfinalizował przejęcie Lactobio, firmy badawczej zajmującej się probiotykami i mikrobiomami z siedzibą w Kopenhadze. Ma to skutkować opracowaniem innowacji kosmetycznych o nowym poziomie wydajności, wykorzystujących właściwości żywych szczepów bakterii.

L’Oréal przejął duńską firmę badawczą Lactobio specjalizującą się w badaniach nad mikrobiomem. 

To strategiczne przejęcie opiera się na 20 latach zaawansowanych badań L’Oréal nad obszarem naukowym mikrobiomu, pogłębiających wiedzę firmy na temat mikroorganizmów żyjących na powierzchni skóry i wzmacniających wiodącą pozycję firmy w tej dziedzinie. Przejęcie otwiera również nowe możliwości naukowe, w tym wykorzystanie wiedzy Lactobio na temat mikrobiomu i znaczącego portfolio własności intelektualnej w celu opracowania nowych, bezpiecznych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych z wykorzystaniem żywych bakterii – czytamy w komunikacie prasowym.

Czytaj także: L’Oréal dał start-upom dostęp do swoich modeli sztucznej skóry

Firma Lactobio została założona w 2017 roku przez dr Sørena Kjærulffa oraz dr Charlotte Vedel, która opracowała unikalną, zastrzeżoną platformę do odkrywania mikrobiomów i metodę badań przesiewowych w celu wybrania najbardziej skutecznych i bezpiecznych szczepów. Probiotyki, stworzone z dużego biobanku bakterii Lactobacillus, zostaną wykorzystane do opracowania preparatów do stosowania miejscowego zawierających żywe bakterie, aby zapewnić liczne korzyści skórze i włosom.

– Solidna wiedza naukowa i postęp technologiczny L‘Oréal w połączeniu z najlepszymi w swojej klasie formułami L‘Oréal wykorzystującymi żywe organizmy znacznie wzmocnią i przyspieszą nasze badania nad mikrobiomem poświęcone urodzie. Naszym celem jest opracowanie nowej generacji kosmetyków, które będą wykorzystywać najnowocześniejsze innowacje w procesie formułowania, aby zapewnić oparte na nauce, precyzyjne produkty probiotyczne i postbiotyczne o nowym poziomie wydajności – powiedziała Anne Colonna, globalny szef zaawansowanych badań Grupy L‘Oréal.

Czytaj także: L’Oréal uruchamia Big Bang Program w Azji Północnej, aby wspierać startupy kosmetyczne

– Dania ma długą historię innowacji opartych na żywych mikroorganizmach stosowanych w żywności, rolnictwie i zdrowiu i to właśnie na tym tle zainspirowaliśmy się do stworzenia Lactobio – powiedział Søren Kjærulff, założyciel i dyrektor naukowy Lactobio. – Jestem niesamowicie dumny z tego, co osiągnął nasz zespół i podekscytowany przyszłością jako część Grupy L’Oréal, gdzie razem możemy zastosować badania nad mikrobiomem w nowych obszarach innowacji kosmetycznych dla ludzi na całym świecie.

L’Oréal to wiodący koncern kosmetyczny z ponad 100-letnią tradycją. Firma ma w portfolio 37 międzynarodowych marek i zatrudnia ponad 87 tys. pracowników. W 2022 roku Grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie 38,26 miliarda euro. L’Oréal posiada 20 ośrodków badawczych w 11 krajach na całym świecie oraz wyspecjalizowany zespół ds. badań i innowacji składający się z ponad 4 tys. naukowców oraz 5500 specjalistów w dziedzinie technologii i technologii cyfrowych. Celem L’Oréal jest stanie się potęgą w branży Beauty Tech. W dążeniu do celu firma przejmuje interesujące firmy z rynku i inwestuje w startupy. 

Czytaj także: L‘Oréal nabył udziały  Microphyt – producenta mikroalg

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:40