StoryEditor
Producenci
05.12.2023 17:22

L’Oréal przejął firmę badawczą Lactobio

Przejęcie firmy badawczej Lactobio przez L’Oréal ma wzmocnić i przyspieszyć badania nad mikrobiomem poświęcone urodzie. / Shutterstock
L’Oréal ogłosił dzisiaj, że sfinalizował przejęcie Lactobio, firmy badawczej zajmującej się probiotykami i mikrobiomami z siedzibą w Kopenhadze. Ma to skutkować opracowaniem innowacji kosmetycznych o nowym poziomie wydajności, wykorzystujących właściwości żywych szczepów bakterii.

L’Oréal przejął duńską firmę badawczą Lactobio specjalizującą się w badaniach nad mikrobiomem. 

To strategiczne przejęcie opiera się na 20 latach zaawansowanych badań L’Oréal nad obszarem naukowym mikrobiomu, pogłębiających wiedzę firmy na temat mikroorganizmów żyjących na powierzchni skóry i wzmacniających wiodącą pozycję firmy w tej dziedzinie. Przejęcie otwiera również nowe możliwości naukowe, w tym wykorzystanie wiedzy Lactobio na temat mikrobiomu i znaczącego portfolio własności intelektualnej w celu opracowania nowych, bezpiecznych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych z wykorzystaniem żywych bakterii – czytamy w komunikacie prasowym.

Czytaj także: L’Oréal dał start-upom dostęp do swoich modeli sztucznej skóry

Firma Lactobio została założona w 2017 roku przez dr Sørena Kjærulffa oraz dr Charlotte Vedel, która opracowała unikalną, zastrzeżoną platformę do odkrywania mikrobiomów i metodę badań przesiewowych w celu wybrania najbardziej skutecznych i bezpiecznych szczepów. Probiotyki, stworzone z dużego biobanku bakterii Lactobacillus, zostaną wykorzystane do opracowania preparatów do stosowania miejscowego zawierających żywe bakterie, aby zapewnić liczne korzyści skórze i włosom.

– Solidna wiedza naukowa i postęp technologiczny L‘Oréal w połączeniu z najlepszymi w swojej klasie formułami L‘Oréal wykorzystującymi żywe organizmy znacznie wzmocnią i przyspieszą nasze badania nad mikrobiomem poświęcone urodzie. Naszym celem jest opracowanie nowej generacji kosmetyków, które będą wykorzystywać najnowocześniejsze innowacje w procesie formułowania, aby zapewnić oparte na nauce, precyzyjne produkty probiotyczne i postbiotyczne o nowym poziomie wydajności – powiedziała Anne Colonna, globalny szef zaawansowanych badań Grupy L‘Oréal.

Czytaj także: L’Oréal uruchamia Big Bang Program w Azji Północnej, aby wspierać startupy kosmetyczne

– Dania ma długą historię innowacji opartych na żywych mikroorganizmach stosowanych w żywności, rolnictwie i zdrowiu i to właśnie na tym tle zainspirowaliśmy się do stworzenia Lactobio – powiedział Søren Kjærulff, założyciel i dyrektor naukowy Lactobio. – Jestem niesamowicie dumny z tego, co osiągnął nasz zespół i podekscytowany przyszłością jako część Grupy L’Oréal, gdzie razem możemy zastosować badania nad mikrobiomem w nowych obszarach innowacji kosmetycznych dla ludzi na całym świecie.

L’Oréal to wiodący koncern kosmetyczny z ponad 100-letnią tradycją. Firma ma w portfolio 37 międzynarodowych marek i zatrudnia ponad 87 tys. pracowników. W 2022 roku Grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie 38,26 miliarda euro. L’Oréal posiada 20 ośrodków badawczych w 11 krajach na całym świecie oraz wyspecjalizowany zespół ds. badań i innowacji składający się z ponad 4 tys. naukowców oraz 5500 specjalistów w dziedzinie technologii i technologii cyfrowych. Celem L’Oréal jest stanie się potęgą w branży Beauty Tech. W dążeniu do celu firma przejmuje interesujące firmy z rynku i inwestuje w startupy. 

Czytaj także: L‘Oréal nabył udziały  Microphyt – producenta mikroalg

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:53