StoryEditor
Producenci
05.04.2023 00:00

L’Oréal przejął Aēsop od Natura &Co

Zbycie Aēsop wyznacza nowy cykl rozwoju Natura &Co - stwierdził Fábio Barbosa, dyrektor generalny brazylijskiej grupy / fot. aesop.com
L’Oréal przejmuje za ponad 2,5 mld dolarów firmę Aēsop od brazylijskiej grupy kosmetycznej Natura &Co. Sprzedaż Aēsop jest jednym z kroków podjętych przez Natura &Co w celu poprawienia jej rentowności.

L’Oréal przejmuje od brazylijskiej grupy kosmetycznej Natura &Co firmę Aēsop. Wartość transakcji wyceniono na  2,525 mld dolarów. O przejęcie Aesop starały się także LVMH, Shiseido, L‘Occitane i fundusz CVC Capital.

Czytaj więcej: LVMH i L’Oréal walczą o udziały w firmie Aesop

Aēsop jest znany ze swoich zrównoważonych receptur i obecnie prowadzi około 400 punktów sprzedaży w obu Amerykach, Europie, Australii, Nowej Zelandii i Azji. W 2022 r. marka weszła na rynek chiński i odnotowała w tym okresie wartościowy wzrost o 18,2 proc.  

W 2022 r. marka osiągnęła sprzedaż w wysokości 537 mln dolarów.

Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L’Oréal Groupe, powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany, mogąc powitać Aēsop i  zespoły firmy w rodzinie L’Oréal. Aēsop to uosobienie awangardowego piękna, którego produkty są nie tylko wykonane z wielką starannością i wyjątkową dbałością o szczegóły; są wspaniałym połączeniem miejskości, hedonizmu i niezaprzeczalnego luksusu. Aēsop wykorzystuje wszystkie obecne trendy wzrostowe, a L’Oréal przyczyni się do uwolnienia jego ogromnego potencjału wzrostu, zwłaszcza w Chinach i w sprzedaży detalicznej w kanale travel”.

Pomysł na sprzedaż mniejszościowego pakietu udziałów w swojej marce Aēsop pojawił się w Natura &Co pod koniec ubiegłego roku. Było to kilka miesięcy po tym, jak brazylijska grupa kosmetyczna ogłosiła reorganizację zgodnie ze strategią zwiększania odpowiedzialności poszczególnych jednostek biznesowych i marek – Natura, Avon, The Body Shop i Aēsop. Jednym z celów reorganizacji jest przejście do prostszej struktury holdingu.

Jak podają ekonomiczne dzienniki, brazylijska grupa Natura &Co nie była zadowolona z ubiegłorocznych wyników sprzedaży, a sprzedaż Aēsop była jednym z kroków mających poprawić sytuację grupy. Ostatnio firma postanowiła obniżyć wynagrodzenia menedżerom, by zwiększyć zaufanie inwestorów do firmy.    

Czytaj: Natura &Co planuje obniżenie wynagrodzeń kierowniczych

Fábio Barbosa, dyrektor generalny Natura &Co, skomentował sprzedaż Aēsop: „Zbycie Aēsop wyznacza nowy cykl rozwoju Natura &Co. Dzięki wzmocnionej strukturze finansowej, Natura &Co, stosując ścisłą dyscyplinę finansową, będzie mogła skoncentrować się na swoich priorytetach strategicznych, w szczególności na naszym planie inwestycyjnym w Ameryce Łacińskiej. Będziemy również mogli skoncentrować się na dalszym ulepszaniu działalności The Body Shop i zmianie ukierunkowania działalności Avon International. Jesteśmy dumni z niezwykłego sukcesu marki Aēsop i jesteśmy niezwykle wdzięczni wszystkim współpracownikom Aēsop, którzy ogromnie przyczynili się nie tylko do sukcesu Aēsop, ale także do uczynienia Natura &Co tym, czym jest dzisiaj. Jesteśmy przekonani, że historia rozwoju Aēsop będzie kontynuowana pod skrzydłami L’Oréal i życzymy Aēsop dalszych sukcesów w tym nowym rozdziale”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2025 10:23
INGLOT otworzył otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie – tym razem w Grecji [DUŻO ZDJĘĆ]
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Gallery

Otwarcie sklepu w stolicy Krety jest ważnym krokiem w realizacji nowej koncepcji sprzedaży detalicznej INGLOT w ramach międzynarodowej sieci sklepów marki – podkreśliła firma w informacji, opublikowanej na portalu LinkedIn.

Nowoczesny design, wyrafinowana prezentacja produktów i intuicyjna ścieżka klienta łączą się w celu stworzenia przestrzeni, która zwiększa zarówno komfort, jak i zaangażowanie podczas zakupów – dodają przedstawiciele firmy INGLOT.

Nowy sklep marki mieści się w sercu Heraklionu – piątego co do wielkości miasta Grecji i stolicy Krety. Znajdziemy go pod adresem Dedalou 6, Iraklio 712 02.

Nowoczesny, odświeżony format (po raz pierwszy zaprezentowany we flagowym butiku INGLOT w Galerii Krakowskiej w październiku 2023) jest stopniowo wprowadzany w kolejnych lokalizacjach, ponieważ firmie zależy na tworzeniu spójnego i nowoczesnego środowiska sprzedaży detalicznej dla klientów marki na całym świecie, która inspiruje i kreuje wyjątkowe doświadczenia

Koncept salonu powstał we współpracy z biurem architektonicznym Schwitzke Górski oraz studiem badawczo-consultingowym Omnisense. Miejsce zakłada połączenie oczekiwań klientów z różnych grup wiekowych, a także swobodne eksplorowanie przez nich świata kosmetyków.

Nowy look sklepu INGLOT, będąc zarazem nową odsłoną visual merchandisingu, to kolejny etap transformacji marki, zakładający m.in. bliższą relację firmy z klientami. – To właśnie oni w dużej mierze zaproponowali całkowicie zmienioną ścieżkę zakupową. Przedstawiciele działu odpowiedzialnego za VM zaprezentowali natomiast nowe podejście do prezentacji oferty, które jest bardziej estetyczne, ale również bez kompromisów w kontekście czytelnego przedstawienia i opisania wszystkich dostępnych kosmetyków i akcesoriów – opisuje firma na swoim blogu.

Jak zapowiadał rok temu Grzegorz Inglot, CEO INGLOT, firma będzie sukcesywnie odświeżać swoje punkty sprzedaży zgodnie z nowym konceptem – zarówno sklepy w Polsce, jak i na świecie. Metamorfozie zostały poddane również punkty z kosmetykami INGLOT w sklepach multibrandowych, np. Hebe

Projekt salonu INGLOT to nie tylko przestrzeń, to historia, jaką makijaż i pielęgnacja odgrywa w życiu konsumenta. To opowieść o harmonii między tradycją a nowoczesnością, o połączeniu elegancji z funkcjonalnością. Nowy koncept oddaje duszę marki, tworząc miejsce, które zachwyca i inspiruje. To więcej niż projekt architektoniczny: to sposób, w jaki kreujemy doświadczenia i budujemy relacje – wyjaśnia Izabela Kutyła, dyrektor kreatywna Schwitzke Górski.

Czytaj też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:41