Umowa, która właśnie została zawarta między dwoma ważnymi przedstawicielami piękna i luksusu kończy okres niepewności, która pojawiła się w lipcu 2018, gdy Prada zakończyła umowę z hiszpańską firmą Puig, swoim poprzednim licencjodawcą od 2003 roku.
Nowa umowa, której szczegółów nie ujawniono, przewidująca „tworzenie, rozwój i dystrybucję produktów kosmetycznych” zgodnie ze wspólnym oświadczeniem obu firm, wejdzie w życie 1 stycznia 2021 r. po uzyskaniu zgody organów nadzoru.
- Ta licencja zapewni L'Oréal Luxe idealne uzupełnienie kultowego portfolio marki - powiedział Cyril Chapuy, dyrektor generalny L'Oréal Luxe, którego strategia koncentruje się w pierwszej kolejności na perfumach. - Prada jest jednym z najbardziej szanowanych graczy w światowej branży luksusowej - symbolem doskonałości i awangardy, a wyjątkowa i niekonwencjonalna filozofia tej marki przemawia do konsumentów na całym świecie.
- L'Oréal jest światowym liderem w świecie piękna, a jego pozycja i doświadczenie sprawiają, że jest to idealny partner dla Prady, aby wykorzystać ustaloną pozycję jej zapachów i dotrzeć do jeszcze większej liczby osób na całym świecie - powiedział Patrizio Bertelli - CEO Prady.
Prada, której roczny obrót generowany przez biznes perfumiarski wynosi około 100 milionów euro, po raz pierwszy wkroczyła do branży beauty ze swoją linią produktów do pielęgnacji skóry, a później z perfumami.