StoryEditor
Producenci
10.06.2024 15:32

L‘Oréal Paris wprowadza do sprzedaży Colorsonic, domowe urządzenie do koloryzacji włosów

Urządzenie Colorsonic zostało zaprezentowane jako prototyp już w 2022 r. / L‘Oréal
Colorsonic to urządzenie do domowego farbowania włosów, oparte na sztucznej inteligencji, które automatycznie miesza barwnik z utleniaczem i można nim, jak szczotką, nałożyć równomiernie farbę na włosy. L‘Oréal Paris wprowadza je na rynek dwa lata po pierwszym przedstawieniu prototypu na targach CES i liczy, że Colorsonic zrewolucjonizuje domowe farbowanie włosów.

Colorsonic ma według L‘Oréal Paris zrewolucjonizować domowe farbowanie włosów ułatwiając i skracając proces doboru, mieszania i nakładania farby. Za jego pomocą można równomiernie rozprowadzić produkt do koloryzacji na każdym pasmie włosów, nawet w trudno dostępnych miejscach jak tył głowy. Szczoteczki urządzenia poruszają się z prędkością 300 razy na minutę, dostosowując swoją prędkość, tak aby farba została nałożona idealnie niezależnie od typu włosów. Producent twierdzi, że ten zabieg zajmuje zaledwie pięć minut. 

Do urządzenia dołączany jest pierwszy wielokrotnego użytku kartridż z farbą od L‘Oréal Paris, który umożliwia do trzech aplikacji (całkowite farbowanie lub do trzech poprawek u nasady). Kartridż pozwala na przechowanie niewykorzystanego produktu na później. Paleta 20 odcieni inspirowana jest profesjonalną koloryzacją stosowaną w salonach. Farby nie zawierają amoniaku, silikonów, parabenów, SLS, SLES i ftalanów.

Przed przystąpieniem do koloryzacji użytkownik Colorsonic łączy się z aplikacją i odpowiada na proste pytania (np. czy włosy były już farbowane), by proces koloryzacji został odpowiednio zaplanowany. 

Urządzenie było pierwotnie przedstawione jako prototyp w 2022 r. na najpotężniejszym wydarzeniu technologicznym na świecie - targach CES (Consumer Technology Association) -  i stanowiło kolejne z serii urządzeń elektronicznych wykorzystujących sztuczną inteligencję, które miały unowocześnić zajmowanie się pielęgnacją urody. Do tej kolekcji można zaliczyć aplikator makijażu HAPTA, urządzenie do makijażu brwi Magic Brow i drukarkę Prinker.

Strona internetowa Colorsonic ma służyć jako platforma edukacyjna, oferująca konsultacje z kolorystami, video tutoriale oraz quizy, które pomagają użytkownikom wybrać idealny odcień. Produkt, póki co, dostępny jest online oraz w wybranych sklepach Target w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo jeszcze, jakie są plany L‘Oréal na ekspansję międzynarodową.

Czytaj także: L‘Oréal umożliwił pracownikom zakup udziałów w firmie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 19:02