StoryEditor
Producenci
17.09.2024 11:45

L’Oréal Paris ogłosiło laureatki Women of Worth Initiative. Dziesięć liderek organizacji non-profit otrzyma wsparcie

Laureatki: od lewej do prawej Rania Zuri, Hillary Cohen, Wawa Gatheru i Sheri Mathis. / L‘Oréal

Hillary Cohen walczy z marnowaniem jedzenia, dr Tonya Stafford wspiera ofiary handlu ludźmi, a Wawa Gatheru podkreśla wagę głosu czarnych kobiet i dziewcząt w dyskusji o katastrofie klimatycznej. Poznałyśmy nazwiska dziesięciu liderek, które otrzymały tytuł Women of Worth 2024.

25 tysięcy dolarów partnera filantropijnego L’Oréal Paris, GlobalGiving, na wsparcie działalności charytatywnej, mentoring od L‘Oréal Paris oraz ogólnokrajowa platforma do opowiedzenia swojej historii to nagrody, które otrzymują laureatki Women of Worth Initiative. Inicjatywa ma na celu wsparcie wyjątkowych kobiet w rozwijaniu ich misji oraz we wprowadzeniu realnych zmian.

Czytaj też: Rossmann otrzymał Love Cosmetics Award za walkę z ubóstwem menstruacyjnym

Dziesięć tegorocznych laureatek to założycielki, dyrektorki i prezeski organizacji non-profit, które w rozmaity sposób walczą z wykluczeniem.

Hillary Cohen jest współzałożycielką oraz dyrektorką generalną Every Day Action, czyli organizacji, której celem jest wyeliminowanie marnowania żywności poprzez redystrybucję niewykorzystanych posiłków, przede wszystkim z planów filmowych i telewizyjnych. Organizacja ratuje ponad 80 tysięcy posiłków rocznie.

Wawa Gatheru jest założycielką i dyrektorką wykonawczą  Black Girl Environmentalist, czyli organizacji, która wzmacnia głos czarnych kobiet i dziewcząt w kontekście kryzysu klimatycznego. Gatheru zauważyła, że choć to właśnie one najmocniej doświadczają skutków kryzysu, to ich głos jest niedoreprezentowany. W 2023 roku Black Girl Environmentalist przekazało młodym czarnym kobietom ponad 100 tysięcy dolarów, by zniwelować bariery w dostępnie do staży, konferencji i programów akademickich.

Lisa Hoeve jest założycielką i dyrektorką generalną Hope Pkgs, czyli organizacji, która zapewnia „First Night Bags” (torby na pierwszą noc) przeznaczone dla dzieci trafiających do systemu pieczy zastępczej. Zawierają one takie przedmioty jak piżamy, skarpetki, bieliznę i przybory toaletowe. Sama Hoeve jest matką szóstki dzieci, a od roku 2013 stworzyła też bezpieczne i kochające środowisko niemal 20 kolejnym. Od 2015 roku Hope Pkgs przygotowało ponad 700 „toreb na pierwszą noc”.

Meymuna Hussein-Cattan jest założycielką i dyrektorką generalną The Tiyya Foundation, czyli organizacji wspierającej osoby żyjące na uchodźstwie, imigrantki oraz społeczności marginalizowane. Hussein-Cattan sama przyszła na świat w obozie dla uchodźców. Działania jej fundacji pozwoliły na pomyślne przesiedlenie tysięcy rodzin oraz wzmocnienie pozycji wielu osób poprzez edukację i programy zawodowe.

Sheri Mathis jest prezeską Mammogram Poster Girls, czyli organizacji, która zajmuje się zbieraniem funduszy oraz zwiększaniem świadomości i dostępności do mammografii wśród kobiet, które nie kwalifikowałyby się do niej: z powodu niewystarczającego ubezpieczenia, wykluczenia komunikacyjnego, barier kulturowych, językowych czy braku wiedzy o potrzebie profilaktyki. Z czasem działalność organizacji rozszerzyła się o finansowanie badań przesiewowych oraz posiłków. Od 2018 roku Mammogram Poster Girls ufundowały ponad 2 tysiące bezpłatnych badań i mammografii. Dzięki badaniom profilaktycznym Mathis dwukrotnie przetrwała diagnozę raka piersi, także jej siostry wyzdrowiały dzięki szybkiemu wykryciu.

Czytaj też: Estée Lauder zaangażowała do kampanii Różowej Wstążki pięć ambasadorek z Polski

Laura Pahules jest założycielką i prezeską Control Alt Delete, czyli organizacji wspierającej ofiary przemocy domowej poprzez zapewnienie jednorazowego wsparcia kryzysowego w momencie ucieczki przed przemocą. Control Alt Delete ułatwia około 30 ratujących życie ucieczek przed przemocą domową dziennie.

Jahnavi Rao jest założycielką i prezeską New Voters, czyli organizacji angażującej młodzież z ponad 500 szkół średnich w zainteresowanie polityką. Działalność Rao zaczęła się, gdy mając 16 lat poczuła bezradność, wiedząc, że nie może wziąć udziału w wyborach mających bezpośrednie przełożenie na jej życie. New Voters zapewnia młodzieży bezpartyjny mentoring ze strony niewiele starszych osób i koncentruje się na tym, by głosy młodych osób były traktowane priorytetowo w polityce.

Dr Tonya Stafford jest założycielką i dyrektorką wykonawczą „It’s Going To Be OK, Inc.”, czyli organizacji wspierającej ofiary handlu ludźmi zarówno poprzez bezpośrednie wsparcie ofiar i ich dzieci, jak i edukację mającą na celu wyeliminowanie handlu ludźmi. Sama dr Stafford doświadczyła tej traumy, gdy jako trzynastolatka została sprzedana przez matkę za narkotyki. „It’s Going To Be OK, Inc.” działa na skalę międzynarodową, a dr Stafford nadzoruje szkolenia organów ścigania, FBI oraz innych podmiotów.

Danelle Umstead jest założycielką i prezeską Sisters in Sports Foundation (SIS), czyli organizacji poświęconej dziewczynkom i kobietom z niepełnosprawnościami oraz poszukiwaniu przez nie przynależności, którą daje sport. Umstead w wieku 13 lat otrzymałą diagnozę zwyrodnienia barwnikowego siatkówki, które zaowocowało całkowitą utratą przez nią wzroku. W wieku dwudziestu lat zainteresowała się narciarstwem; dziś jest czterokrotną paraolimpijką i medalistką paraolimpijską oraz może się pochwalić 53 miejscami na podium w Pucharze Świata. Celem działania SIS jest to, by żadna dziewczynka ani kobieta nie poczuła się gorsza z powodu niepełnosprawności. Fundacja oferuje pomoc finansową, wsparcie psychologiczne oraz mentoring.

Rania Zuri jest założycielką i dyrektorką generalną The LiTEArary Society, czyli organizacji, która działa na rzecz zapewniania dostępu do książek dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym. Celem fundacji jest zakończenie istnienia pustyń książkowych; do tej pory przekazała książki o wartości ponad 648 tysięcy dolarów ponad 54 tysiącom dzieci w 12 krajach świata.

Czytaj też: Lush wspomoże charytatywnie dzieci w oblężonej Gazie

Autorski program filantropijny L’Oréal Paris Women of Worth ma ucieleśniać motto, że „każda kobieta jest tego warta”, poprzez wspieranie liderek, które znajdują piękno w bezinteresownym poświęcaniu czasu swoim społecznościom. Tytuł Women of Worth jest przyznawany od 2006 roku i łącznie otrzymało go 190 kobiet.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. styczeń 2025 13:14