StoryEditor
Producenci
17.09.2024 11:45

L’Oréal Paris ogłosiło laureatki Women of Worth Initiative. Dziesięć liderek organizacji non-profit otrzyma wsparcie

Laureatki: od lewej do prawej Rania Zuri, Hillary Cohen, Wawa Gatheru i Sheri Mathis. / L‘Oréal

Hillary Cohen walczy z marnowaniem jedzenia, dr Tonya Stafford wspiera ofiary handlu ludźmi, a Wawa Gatheru podkreśla wagę głosu czarnych kobiet i dziewcząt w dyskusji o katastrofie klimatycznej. Poznałyśmy nazwiska dziesięciu liderek, które otrzymały tytuł Women of Worth 2024.

25 tysięcy dolarów partnera filantropijnego L’Oréal Paris, GlobalGiving, na wsparcie działalności charytatywnej, mentoring od L‘Oréal Paris oraz ogólnokrajowa platforma do opowiedzenia swojej historii to nagrody, które otrzymują laureatki Women of Worth Initiative. Inicjatywa ma na celu wsparcie wyjątkowych kobiet w rozwijaniu ich misji oraz we wprowadzeniu realnych zmian.

Czytaj też: Rossmann otrzymał Love Cosmetics Award za walkę z ubóstwem menstruacyjnym

Dziesięć tegorocznych laureatek to założycielki, dyrektorki i prezeski organizacji non-profit, które w rozmaity sposób walczą z wykluczeniem.

Hillary Cohen jest współzałożycielką oraz dyrektorką generalną Every Day Action, czyli organizacji, której celem jest wyeliminowanie marnowania żywności poprzez redystrybucję niewykorzystanych posiłków, przede wszystkim z planów filmowych i telewizyjnych. Organizacja ratuje ponad 80 tysięcy posiłków rocznie.

Wawa Gatheru jest założycielką i dyrektorką wykonawczą  Black Girl Environmentalist, czyli organizacji, która wzmacnia głos czarnych kobiet i dziewcząt w kontekście kryzysu klimatycznego. Gatheru zauważyła, że choć to właśnie one najmocniej doświadczają skutków kryzysu, to ich głos jest niedoreprezentowany. W 2023 roku Black Girl Environmentalist przekazało młodym czarnym kobietom ponad 100 tysięcy dolarów, by zniwelować bariery w dostępnie do staży, konferencji i programów akademickich.

Lisa Hoeve jest założycielką i dyrektorką generalną Hope Pkgs, czyli organizacji, która zapewnia „First Night Bags” (torby na pierwszą noc) przeznaczone dla dzieci trafiających do systemu pieczy zastępczej. Zawierają one takie przedmioty jak piżamy, skarpetki, bieliznę i przybory toaletowe. Sama Hoeve jest matką szóstki dzieci, a od roku 2013 stworzyła też bezpieczne i kochające środowisko niemal 20 kolejnym. Od 2015 roku Hope Pkgs przygotowało ponad 700 „toreb na pierwszą noc”.

Meymuna Hussein-Cattan jest założycielką i dyrektorką generalną The Tiyya Foundation, czyli organizacji wspierającej osoby żyjące na uchodźstwie, imigrantki oraz społeczności marginalizowane. Hussein-Cattan sama przyszła na świat w obozie dla uchodźców. Działania jej fundacji pozwoliły na pomyślne przesiedlenie tysięcy rodzin oraz wzmocnienie pozycji wielu osób poprzez edukację i programy zawodowe.

Sheri Mathis jest prezeską Mammogram Poster Girls, czyli organizacji, która zajmuje się zbieraniem funduszy oraz zwiększaniem świadomości i dostępności do mammografii wśród kobiet, które nie kwalifikowałyby się do niej: z powodu niewystarczającego ubezpieczenia, wykluczenia komunikacyjnego, barier kulturowych, językowych czy braku wiedzy o potrzebie profilaktyki. Z czasem działalność organizacji rozszerzyła się o finansowanie badań przesiewowych oraz posiłków. Od 2018 roku Mammogram Poster Girls ufundowały ponad 2 tysiące bezpłatnych badań i mammografii. Dzięki badaniom profilaktycznym Mathis dwukrotnie przetrwała diagnozę raka piersi, także jej siostry wyzdrowiały dzięki szybkiemu wykryciu.

Czytaj też: Estée Lauder zaangażowała do kampanii Różowej Wstążki pięć ambasadorek z Polski

Laura Pahules jest założycielką i prezeską Control Alt Delete, czyli organizacji wspierającej ofiary przemocy domowej poprzez zapewnienie jednorazowego wsparcia kryzysowego w momencie ucieczki przed przemocą. Control Alt Delete ułatwia około 30 ratujących życie ucieczek przed przemocą domową dziennie.

Jahnavi Rao jest założycielką i prezeską New Voters, czyli organizacji angażującej młodzież z ponad 500 szkół średnich w zainteresowanie polityką. Działalność Rao zaczęła się, gdy mając 16 lat poczuła bezradność, wiedząc, że nie może wziąć udziału w wyborach mających bezpośrednie przełożenie na jej życie. New Voters zapewnia młodzieży bezpartyjny mentoring ze strony niewiele starszych osób i koncentruje się na tym, by głosy młodych osób były traktowane priorytetowo w polityce.

Dr Tonya Stafford jest założycielką i dyrektorką wykonawczą „It’s Going To Be OK, Inc.”, czyli organizacji wspierającej ofiary handlu ludźmi zarówno poprzez bezpośrednie wsparcie ofiar i ich dzieci, jak i edukację mającą na celu wyeliminowanie handlu ludźmi. Sama dr Stafford doświadczyła tej traumy, gdy jako trzynastolatka została sprzedana przez matkę za narkotyki. „It’s Going To Be OK, Inc.” działa na skalę międzynarodową, a dr Stafford nadzoruje szkolenia organów ścigania, FBI oraz innych podmiotów.

Danelle Umstead jest założycielką i prezeską Sisters in Sports Foundation (SIS), czyli organizacji poświęconej dziewczynkom i kobietom z niepełnosprawnościami oraz poszukiwaniu przez nie przynależności, którą daje sport. Umstead w wieku 13 lat otrzymałą diagnozę zwyrodnienia barwnikowego siatkówki, które zaowocowało całkowitą utratą przez nią wzroku. W wieku dwudziestu lat zainteresowała się narciarstwem; dziś jest czterokrotną paraolimpijką i medalistką paraolimpijską oraz może się pochwalić 53 miejscami na podium w Pucharze Świata. Celem działania SIS jest to, by żadna dziewczynka ani kobieta nie poczuła się gorsza z powodu niepełnosprawności. Fundacja oferuje pomoc finansową, wsparcie psychologiczne oraz mentoring.

Rania Zuri jest założycielką i dyrektorką generalną The LiTEArary Society, czyli organizacji, która działa na rzecz zapewniania dostępu do książek dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym. Celem fundacji jest zakończenie istnienia pustyń książkowych; do tej pory przekazała książki o wartości ponad 648 tysięcy dolarów ponad 54 tysiącom dzieci w 12 krajach świata.

Czytaj też: Lush wspomoże charytatywnie dzieci w oblężonej Gazie

Autorski program filantropijny L’Oréal Paris Women of Worth ma ucieleśniać motto, że „każda kobieta jest tego warta”, poprzez wspieranie liderek, które znajdują piękno w bezinteresownym poświęcaniu czasu swoim społecznościom. Tytuł Women of Worth jest przyznawany od 2006 roku i łącznie otrzymało go 190 kobiet.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Wywiady
01.04.2025 12:46
Iwona Towalska, Unilever: Wellness i zrównoważony rozwój odgrywają coraz większą rolę w rozwoju produktów kosmetycznych
Iwona Towalska, Head of Customer Strategy Planning & Net Revenue Management Personal Care w UnileverUnilever mat.pras.

Jakie trendy konsumenckie i technologie będą kształtować polski rynek kosmetyczny w nadchodzących miesiącach? Które kanały sprzedaży są obecnie najskuteczniejsze? O tym rozmawiamy z Iwoną Towalską, Head of Customer Strategy Planning & Net Revenue Management Personal Care w Unilever.

Czy da się wskazać główne trendy konsumenckie, które będą kształtować rynek kosmetyczny i personal care w Polsce w 2025 roku?

Rynek kosmetyczny i Personal Care w Polsce będzie napędzany przez rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie edukacji, zrównoważonego rozwoju i troski o dobre samopoczucie. Formuły kosmetyczne stworzone w oparciu o zaawansowane technologie i składniki, których skuteczność poparta jest naukowo, odegrają istotną rolę w tworzeniu personalizowanych produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. 

Kolejnym aspektem jest, z roku na rok coraz ważniejsza, kwestia zrównoważonego rozwoju, w tym rozwiązania przyjazne dla środowiska, czy biodegradowalne opakowania, które szczególnie zyskują na znaczeniu. Dodatkowo dbałość o wellness i dobre samopoczucie wciąż będą istotnymi czynnikami wpływającymi na rozwój produktów kosmetycznych.

Które innowacje technologiczne będą miały największy wpływ na branżę kosmetyczną w Polsce w 2025 roku?

Sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość będą znacząco kształtować przyszłość branży kosmetycznej, umożliwiając tworzenie spersonalizowanych produktów oraz doświadczeń zakupowych dopasowanych do unikalnych preferencji klientów. 

W Unilever wykorzystujemy zaawansowane urządzenia mobilne – dzięki analizie w czasie rzeczywistym, klienci otrzymują spersonalizowane porady dotyczące pielęgnacji skóry i włosów, wraz z rekomendacją najlepszych kosmetyków. Poznanie potrzeb konsumentów pozwala nam nieustannie dopracowywać formuły, tym samym utrwalając trend personalizacji.

Czytaj też: Unilever rewolucjonizuje tworzenie wizualizacji produktów dzięki technologii AI

Jakie kanały sprzedaży sprawdzają się najlepiej na polskim rynku kosmetycznym?

Jednym z najbardziej efektywnych kanałów sprzedaży na polskim rynku kosmetycznym pozostają drogerie. Oferują szeroki wybór produktów, adresując wachlarz potrzeb konsumentów i najnowsze trendy rynkowe. Coraz większą popularność zyskują również sklepy internetowe, w tym platformy e-commerce marek kosmetycznych, które umożliwiają klientom zakupy z dowolnego miejsca. 

Niezwykle popularnym formatem sprzedaży pozostaje również dyskont, który przyciąga klientów atrakcyjnymi cenami, szeroką ofertą marek własnych oraz znanymi i lubianymi produktami markowymi.

Jak wyglądają plany Unilever Polska, dotyczące rozwoju kategorii Personal Care w 2025 roku?

Unilever Polska konsekwentnie rozwija segment Personal Care, koncentrując się na inwestycjach w innowacyjne rozwiązania i technologie. Odpowiadamy w ten sposób na zmieniające się trendy oraz jeszcze lepiej poznajemy naszego konsumenta. 

W tym roku planujemy wzmocnić pozycję naszych flagowych marek, takich jak Dove, Rexona i AXE. Pracujemy też nad jeszcze lepszym dopasowaniem naszych działań do różnorodnych kanałów sprzedaży, by rozwijać kategorię w sposób spójny i odpowiadający realiom rynku.

Jakie znaczenie mają różne formaty produktów w kształtowaniu udziału poszczególnych kanałów sprzedaży na polskim rynku?

Zróżnicowane formaty produktów mają istotny wpływ na to, jak kształtuje się udział poszczególnych kanałów sprzedaży na polskim rynku kosmetycznym. W dyskontach atrakcyjne ceny i oferta marek własnych są kluczowymi czynnikami przyciągającymi klientów, którzy szukają oszczędności i prostych, codziennych produktów.

Z drugiej strony, drogerie oferują szeroki wybór specjalistycznych kosmetyków, profesjonalne doradztwo i możliwość zapoznania się z nowościami rynkowymi, co przyciąga konsumentów poszukujących bardziej zaawansowanych rozwiązań pielęgnacyjnych. W kanałach online natomiast obserwuję rosnącą popularność produktów ekologicznych.

A jakie trendy w formatach produktów będą miały największy wpływ na sprzedaż w poszczególnych kanałach?

W bieżącym roku trendy w formatach produktów będą się koncentrować na multifunkcyjności i uproszczeniu rutyn pielęgnacyjnych. Konsumenci coraz chętniej sięgają po rozwiązania wielozadaniowe, które oferują więcej niż jedną korzyść. Przykładem mogą być żele pod prysznic, które nie tylko skutecznie oczyszczają, ale także nawilżają i pielęgnują skórę niczym balsam, czy antyperspiranty zapewniające ochronę, ale również pielęgnację dzięki aktywnym składnikom. 

Dużym zainteresowaniem cieszą się również produkty takie jak serum do twarzy i dekoltu czy kosmetyki łączące funkcje ochrony przeciwsłonecznej i intensywnego nawilżenia.

Wiele mówi się o korzyściach, płynących z korzystania z kanałów online w sprzedaży kosmetyków. Mogłaby Pani wskazać te najważniejsze?

Takich korzyści jest wiele – przede wszystkim korzystanie z kanałów online daje możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, a wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwala na personalizację ścieżki zakupowej, co znacząco wpływa na zadowolenie klientów. Ponadto sprzedaż online sprzyja efektywniejszemu zarządzaniu stanami magazynowymi oraz szybkiemu reagowaniu na zmieniające się trendy rynkowe.

Cytaj też: Zmiany w strukturze Unilever: nowe kierownictwo działu Personal Care

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.03.2025 13:17
Colgate-Palmolive częściowo wymienia olej palmowy na oleje z fermentacji odpadków
Shutterstock

Colgate-Palmolive ogłosiło wieloletnią współpracę z holenderską firmą biotechnologiczną NoPalm Ingredients, której celem jest przemysłowa produkcja kostek myjących bez użycia oleju palmowego. W ramach partnerstwa, obie firmy skupią się na wdrażaniu do produktów codziennego użytku olejów pochodzących z fermentacji, pozyskiwanych z resztek z przemysłu spożywczego. Kluczowym segmentem, który obejmie innowacja, będą kostki myjące, tradycyjnie zawierające duże ilości oleju palmowego. To krok zgodny z ogólnoświatowym trendem odchodzenia od surowców o dużym śladzie środowiskowym na rzecz bardziej zrównoważonych rozwiązań.

Olej palmowy od lat znajduje się w centrum krytyki ze względu na swój negatywny wpływ na środowisko i kwestie etyczne. Produkcja tego surowca jest powiązana z wylesianiem, szczególnie w Indonezji i Malezji – dwóch krajach, które odpowiadają za około 85 proc. światowej produkcji. Wycinanie lasów tropikalnych pod uprawy palm olejowych zagraża bioróżnorodności oraz przyczynia się do emisji dwutlenku węgla. Branża kosmetyczna, będąca jednym z głównych odbiorców oleju palmowego, była wielokrotnie krytykowana za brak transparentności łańcuchów dostaw i łamanie praw pracowników na plantacjach.

Alternatywa opracowana przez NoPalm Ingredients opiera się na innowacyjnym procesie fermentacji z użyciem niezmodyfikowanych genetycznie drożdży. W porównaniu z konwencjonalnymi olejami roślinnymi, nowy olej charakteryzuje się aż o 90% niższym śladem węglowym i wymaga 99% mniej powierzchni uprawnej. Surowcem do jego produkcji są bogate w cukry odpady z przemysłu spożywczego, takie jak obierki ziemniaków, ścinki warzyw czy produkty mleczne, które w innych warunkach trafiłyby na wysypisko. Dzięki temu proces ten wpisuje się w założenia gospodarki o obiegu zamkniętym.

Colgate-Palmolive zaznacza, że nadal wspiera odpowiedzialne pozyskiwanie oleju palmowego, jednak równoległy rozwój alternatywnych technologii jest niezbędny, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu w sposób przyjazny dla środowiska. Partnerstwo z NoPalm Ingredients otwiera drogę do wprowadzenia na szeroką skalę bardziej zrównoważonych produktów do pielęgnacji ciała, które nie tylko zmniejszą presję na ekosystemy tropikalne, ale także pokażą, że odpady mogą być wartościowym surowcem przyszłości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 09:53