To dziewiąte wyróżnienie dla L’Oréal w rankingu Ethisphere Institute. – Wartość firmy nie jest oceniana wyłącznie na podstawie wyników ekonomicznych. Ponieważ L'Oréal od zawsze dąży do bycia firmą uczciwą i odpowiedzialną, etyka jest podstawą naszych strategii i codziennych praktyk – zapewnił Jean-Paul Agon, prezes L’Oréal.
W tym roku firma L’Oréal znalazła się wśród trzech wyróżnionych organizacji z sektora kosmetyków i zdrowia. W sumie wyróżnienia otrzymało 135 przedsiębiorstw, będących przedstawicielami 57 sektorów łącznie z 24 państw. Wyraźnym priorytetem ich oceny było doskonalenie kultury organizacyjnej, a także dbanie o przejrzystość, różnorodność i włączanie wszystkich grup społecznych.
W 2000 r. koncern L’Oréal jako jeden z pierwszych przedsiębiorstw we Francji stworzył Kodeks Etyki Biznesowej, a w 2007 r. utworzył stanowisko dyrektora ds. etyki. W 2014 r. kodeks został przetłumaczony na 45 języków oraz wydany w alfabecie Braille’a w angielskiej i francuskiej wersji językowej. Powstała też platforma e-learningowa ds. etyki, która jest dostępna w 22 językach. Każdego roku L’Oréal organizuje również Dzień Etyki, podczas którego pracownicy z całego świata mogą uczestniczyć w webchatach z dyrektorem generalnym i prezesem zarządu L’Oréal oraz prezesami lokalnych oddziałów, aby porozmawiać z nimi na temat etyki w biznesie.
Także w Polsce podstawą działań wszystkich pracowników firmy jest Kodeks Etyczny. – Dodatkowo aby wzmocnić zachowania etyczne, staramy się budować zaufanie, poprzez transparentną komunikację i otwarty dialog z pracownikami – mówi Agnieszka Dratwicka, korespondent ds. etyki L’Oréal Polska & L’Oréal Warsaw Plant.