ModiFace specjalizuje się w rzeczywistości rozszerzonej i sztucznej inteligencji coraz częściej stosowanej w branży kosmetycznej. Obszar ten rozwijany jest w związku z rozwojem sprzedaży online i śledzeniem przez konsumentów trendów kosmetycznych w mediach społecznościowych.
Firma z Toronto zatrudnia 70 inżynierów i naukowców, którzy zarejestrowali ponad trzydzieści patentów. – Dzięki ModiFace uzyskaliśmy dostęp do wynalazków, które już mają w swoich zasobach, ale także możliwość zaoferowania kolejnych rozwiązań zgodnych z trendami urodowymi w nadchodzących latach – powiedziała Lubomira Rochet, dyrektor ds. cyfrowych w L'Oréal.
Firma L'Oréal już wprowadziła na rynek produkty z zaawansowaną technologią, takie jak szczotki, które informują o tym, jak dbać o włosy, lub aplikacje umożliwiające wirtualne testowanie kosmetyków. Na początku tego roku wprowadzono aplikację "Style My Hair" opracowaną w ModiFace, która pozwala klientom zobaczyć, jak będą wyglądać po użyciu produktów do makijażu. Technologia ModiFace obejmuje również usługi takie jak diagnoza skóry.