StoryEditor
Producenci
05.08.2024 16:03

L’Oréal kupił udziały w Galderma Group – to właściciel Cetaphil

Dermokosmetyczna marka Cetaphil jest jednym z brandów z portfolio Grupy Galderma / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Koncern L’Oréal kupił udziały w firmie Galderma Group. – To posunięcie pozwoli nam rozpocząć eksplorację szybko rozwijającego się rynku usług estetycznych – skomentował transakcję Nicolas Hieronimus, CEO L‘Oréal. Galderma zajmuje się dermatologią oraz preparatami do iniekcji estetycznej. Ma w swoim portfolio także markę Cetaphil.

Szwajcarska firma Galderma specjalizuje się w iniekcji estetycznej, dermatologicznej pielęgnacji skóry i dermatologii leczniczej. Jej portfolio obejmuje oferuje szerokie portfolio dermokosmetyków, leków dermatologicznych, a także najlepszych w swojej klasie wypełniaczy na bazie kwasu hialuronowego (HA), neuromodulatorów i biostymulatorów. To m.in. wypełniacz z kwasem hialuronowym Restylane, przeciwtrądzikowe leki Soolantra oraz dermokosmetyki Cetaphil – produkty do skóry wrażliwej, które są bezpośrednią konkurencją dla marki CeraVe L‘Oréala.

Galderma powstała jako spółka joint venture pomiędzy L’Oréal i Nestlé w 1981 roku, ale od 2019 roku jest własnością konsorcjum prywatnych inwestorów, od których L’Oréal odkupił właśnie 10 proc. udziałów.

– W dzisiejszym świecie, w którym średnia długość życia rośnie, ludzie w każdym wieku coraz częściej przyjmują bardziej holistyczne podejście do dbania o swoje dobre samopoczucie i starzenie się. W związku z tym konsumenci zaczynają włączać do swojej rutyny pielęgnacyjnej dodatkowe elementy – w tym narzędzia diagnostyczne, dermokosmetyki i zabiegi estetyczne.

Dlatego też mam przyjemność ogłosić, że L‘Oréal nabyło 10 proc. udziałów w firmie Galderma – liderze w dziedzinie dermatologii i jednym z największych na świecie graczy w dziedzinie estetyki iniekcji. To posunięcie pozwoli nam rozpocząć eksplorację szybko rozwijającego się rynku usług estetycznych, który doskonale uzupełnia naszą pozycję lidera w zakresie narzędzi i usług diagnostycznych z zakresu dermatologii i technologii kosmetycznych – napisał Nicolas Hieronimus, CEO L‘Oréal komentując transakcję pomiędzy koncernem a Galderma Group.

– Zgodziliśmy się również na współpracę z firmą Galderma w celu nawiązania strategicznego partnerstwa naukowego – wykorzystując wiodącą na świecie wiedzę specjalistyczną obu firm: Galderma w zakresie szerokiej gamy rozwiązań dermatologicznych oraz naszą własną wiedzę specjalistyczną w zakresie biologii skóry, narzędzi diagnostycznych i metod oceny. Jestem głęboko przekonany, że to partnerstwo otworzy nowe i ekscytujące możliwości na przyszłość.

Ponadto L‘Oréal i Galderma zgodziły się pracować na rzecz strategicznego partnerstwa naukowego, które wykorzysta niekwestionowaną wiedzę specjalistyczną obu firm: Galderma w zakresie szerokiej gamy rozwiązań dermatologicznych oraz wiedzę L‘Oréal w zakresie biologii skóry, narzędzi diagnostycznych i metod oceny – podkreślił.

Czytaj także: Dermokosmetyki z największym wzrostem w sprzedaży L‘Oréal

L’Oréal przejął 10 proc. udziałów Galderma Group od Sunshine SwissCo AG (konsorcjum na czele z EQT), Abu Dhabi Investment Authority (ADIA), Auba Investment Pte. Ltd. (wszyscy działający w koordynacji jako sprzedawcy). Kwota transakcji nie została ujawniona.

Nicolas Hieronimus zapewnił, że L‘Oréal szanuje niezależność Galdermy i wspiera zarząd firmy i jej strategię, jako gracza specjalizującego się wyłącznie w dermatologii. L’Oréal nie będzie ubiegać się o reprezentację w Radzie Dyrektorów Galderma i zgodził się na zwyczajowe postanowienia dotyczące inwestycji tego typu w ramach umowy akcjonariuszy zawartej z Sunshine SwissCo AG.

Transakcja zostanie sfinansowana z dostępnych środków pieniężnych i linii kredytowych L’Oréal, a zamknięcie ma nastąpić w nadchodzących dniach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 06:02