StoryEditor
Producenci
05.12.2018 00:00

L‘Oréal i GJOSA pięciokrotnie redukują zużycie wody przy spłukiwaniu szamponu

L‘Oréal i technologiczny start-up GJOSA wspólnie opracowały rozwiązanie, które umożliwia spłukanie szamponu przy znacznej oszczędności wody. Zamiast zwykle potrzebnych 8 litrów, teraz dokładne spłukanie jest możliwe przy użyciu zaledwie 1,5 litra wody.

Zasoby wody coraz szybciej się wyczerpują, dlatego szwajcarski start-up GJOSA opracował niskociśnieniową słuchawkę natryskową (2 litry wody/minutę), która przerywa przepływ strumienia wody przy jednoczesnym przyspieszeniu prędkości wypływających kropelek. Dzięki temu spłukiwanie jest tak samo efektywne, jak przy użyciu zwykłej słuchawki, ale pozwala na znaczną oszczędność wody.

Aby ulepszyć działanie urządzenia, naukowcy z L'Oréal opracowali nową formułę szamponów. Łatwiejsze do spłukania kosmetyki są nakładane bezpośrednio przez słuchawkę prysznica. Ustawienia strumienia wody dostosowano tak, by zapewnić dokładne spłukanie włosów bez rozprysku wody, a jednocześnie zmniejszyć zużycie wody i energii o prawie 70 proc.

Dostęp do wody jest coraz większym problemem na całym świecie. Jej globalne zużycie rośnie dwukrotnie szybciej niż populacja, a według ONZ w 2025 roku 2/3 ludności może żyć w warunkach niedoboru wody. Szampony i żele pod prysznic zawierają w swoim składzie znaczną jej ilość, stąd wynika konieczność znalezienia sposobu na jak najlepsze wykorzystanie każdej kropli.

Wyzwanie to zostało zrealizowane poprzez połączenie najlepszych technologii dystrybucji wody z nową formułą szamponu. - To wzorcowy przykład partnerstwa uwzględniającego oczekiwania konsumentów, które wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby wprowadzić je na drogę zrównoważonego rozwoju, oferując jednocześnie użytkownikom całkowicie nowe doświadczenia - przekonują Amin Abdulla i Luc Amgwerd, założyciele GJOSA.

- Wstępne testy dają świetne perspektywy dla innowacyjnego rozwiązania, które wyraźnie zmniejsza zużycie wody podczas codziennych czynności higienicznych. Ta przełomowa technologia idealnie wpisuje się w nasze zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju - twierdzi Laurent Attal z L'Oréal VP Research & Innovation.

Przetestowane w laboratoriach L'Oréal prototypy nowej słuchawki natryskowej są obecnie sprawdzane w kilku salonach fryzjerskich na całym świecie, w tym w RPA i w Stanach Zjednoczonych, zanim technologia zostanie planowo zastosowana na profesjonalnym rynku fryzjerskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2025 10:23
INGLOT otworzył otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie – tym razem w Grecji [DUŻO ZDJĘĆ]
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Gallery

Otwarcie sklepu w stolicy Krety jest ważnym krokiem w realizacji nowej koncepcji sprzedaży detalicznej INGLOT w ramach międzynarodowej sieci sklepów marki – podkreśliła firma w informacji, opublikowanej na portalu LinkedIn.

Nowoczesny design, wyrafinowana prezentacja produktów i intuicyjna ścieżka klienta łączą się w celu stworzenia przestrzeni, która zwiększa zarówno komfort, jak i zaangażowanie podczas zakupów – dodają przedstawiciele firmy INGLOT.

Nowy sklep marki mieści się w sercu Heraklionu – piątego co do wielkości miasta Grecji i stolicy Krety. Znajdziemy go pod adresem Dedalou 6, Iraklio 712 02.

Nowoczesny, odświeżony format (po raz pierwszy zaprezentowany we flagowym butiku INGLOT w Galerii Krakowskiej w październiku 2023) jest stopniowo wprowadzany w kolejnych lokalizacjach, ponieważ firmie zależy na tworzeniu spójnego i nowoczesnego środowiska sprzedaży detalicznej dla klientów marki na całym świecie, która inspiruje i kreuje wyjątkowe doświadczenia

Koncept salonu powstał we współpracy z biurem architektonicznym Schwitzke Górski oraz studiem badawczo-consultingowym Omnisense. Miejsce zakłada połączenie oczekiwań klientów z różnych grup wiekowych, a także swobodne eksplorowanie przez nich świata kosmetyków.

Nowy look sklepu INGLOT, będąc zarazem nową odsłoną visual merchandisingu, to kolejny etap transformacji marki, zakładający m.in. bliższą relację firmy z klientami. – To właśnie oni w dużej mierze zaproponowali całkowicie zmienioną ścieżkę zakupową. Przedstawiciele działu odpowiedzialnego za VM zaprezentowali natomiast nowe podejście do prezentacji oferty, które jest bardziej estetyczne, ale również bez kompromisów w kontekście czytelnego przedstawienia i opisania wszystkich dostępnych kosmetyków i akcesoriów – opisuje firma na swoim blogu.

Jak zapowiadał rok temu Grzegorz Inglot, CEO INGLOT, firma będzie sukcesywnie odświeżać swoje punkty sprzedaży zgodnie z nowym konceptem – zarówno sklepy w Polsce, jak i na świecie. Metamorfozie zostały poddane również punkty z kosmetykami INGLOT w sklepach multibrandowych, np. Hebe

Projekt salonu INGLOT to nie tylko przestrzeń, to historia, jaką makijaż i pielęgnacja odgrywa w życiu konsumenta. To opowieść o harmonii między tradycją a nowoczesnością, o połączeniu elegancji z funkcjonalnością. Nowy koncept oddaje duszę marki, tworząc miejsce, które zachwyca i inspiruje. To więcej niż projekt architektoniczny: to sposób, w jaki kreujemy doświadczenia i budujemy relacje – wyjaśnia Izabela Kutyła, dyrektor kreatywna Schwitzke Górski.

Czytaj też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:41