StoryEditor
Producenci
05.08.2019 00:00

L’Oréal i dom mody Karl Lagerfeld stworzyły wspólną kolekcję kosmetyków

L’Oréal Paris i dom mody Karl Lagerfeld ogłosiły swoją współpracę, której efektem jest kolekcja kosmetyków do makijażu. Projekt kolekcji, zainicjowany przez niedawno zmarłego projektanta, ma być połączeniem jego charakterystycznego rock‘n‘rollowego stylu z niezobowiązującą francuską elegancją.

Kolekcja Karl Lagerfeld X L'Oréal Paris, która ma być uwieńczeniem wizji piękna projektanta oraz jego twórczego dziedzictwa, zostanie przedstawiona 20 września 2019 roku. Światowa premiera odbędzie się tydzień później, 27 września podczas Paris Fashion Week.

- Ta kolekcja makijażowa naprawdę odzwierciedla świat marki Karl Lagerfeld i to, co Karl kochał w makijażu - często stosował cienie do powiek jako kolory w swoich szkicach. L’Oréal Paris głosi uniwersalne przesłanie piękna dla wszystkich. Karl lubił, gdy współpraca rezonowała z jego marką i mogła mieć prawdziwy wpływ na szerokie grono odbiorców - powiedziała Caroline Lebar, dyrektor ds. wizerunku i komunikacji w domu mody Karl Lagerfeld.

Kolekcja Karl Lagerfeld X L'Oréal Paris została stworzona dzięki wsparciu naukowemu i eksperckiej wiedzy L’Oréal Paris. Będzie ją promować globalna kampania w stylu niezwykle charakterystycznym dla Karla Lagerfelda. 

- Dla marki L’Oréal Paris każda współpraca z projektantem mody jest wielkim zaszczytem, ​​ale ten projekt jest dla nas szczególnie ważny i wymowny - powiedziała Delphine Viguier, prezes L’Oréal Paris Global Brand. 

- Podczas gdy Karl zmienił oblicze mody, demokratyzując ją, L’Oréal Paris zobowiązuje się tworzyć piękno w zgodzie z własnymi zasadami i pragnieniami wszystkich kobiet. Z niecierpliwością czekamy na pokazanie światu kolekcji makijażu zrodzonej z tego kreatywnego połączenia: rockowego szyku domu mody Karl lagerfeld oraz silnej i kobiecej wizji piękna L’Oréal Paris - dodała.

- To ekscytujący moment dla domu mody Karl Lagerfeld,  kiedy dwie paryskie ikony mody łączy wspólny projekt, a do tego w tak wyjątkowy sposób - na sposób Karla - powiedział Pier Paolo Righi, dyrektor generalny Karl  Lagerfeld.

Karl Lagerfeld zmarł w lutym 2019 roku. Od ponad pół wieku był jednym z najbardziej wpływowych i twórczych kreatorów mody.  Nie kierował się żadnymi regułami, śmiało wkraczał tam, gdzie nie ośmielił się wcześniej wejść żaden z projektantów, zmieniając własny wizerunek w odrębny styl.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 05:16