StoryEditor
Producenci
29.01.2019 00:00

L‘Oréal globalnym liderem w dziedzinie ochrony środowiska

Grupa L‘Oréal została wyróżniona przez globalną organizację non-profit CDP (Carbon Disclosure Project) jako światowy lider w zakresie zrównoważonego rozwoju  i ochrony klimatu. W rankingu CDP doceniono wysiłki firmy w zakresie zmian klimatu, bezpieczeństwa wodnego i lasów, przyznając jej we wszystkich 3 kategoriach najwyższą ocenę „A”. L‘Oréal jest pierwszą i jedyną firmą na świecie, która po raz trzeci z rzędu osiągnęła potrójny wynik "A".

Każdego roku ponad 6800 firm przekazuje do CDP dane na temat swojego wpływu na środowisko oraz informacje o ryzykach i możliwościach, w celu niezależnej oceny w oparciu o własną metodologię punktową organizacji. Firmy otrzymują oceny od A do D w zależności od tego, jak skutecznie radzą sobie z wyzwaniami związanymi ze zmianą klimatu, wylesianiem i bezpieczeństwem wodnym. Firmy, które nie ujawniają lub dostarczają za mało informacji, oznaczone są literą F.

L'Oréal jest jedną z dwóch firm, które w tym roku jako jedyne uzyskały ocenę A dla wszystkich trzech kategorii w rankingu CDP. Jest to efekt podejmowanych przez firmę w ostatnim roku sprawozdawczym intensywnych wysiłków i działań, mających na celu ograniczanie ryzyka klimatycznego, przeciwdziałanie wylesianiu w łańcuchu dostaw, poprawę zarządzania zasobami wodnymi oraz prowadzenie nowej zrównoważonej gospodarki.

L'Oréal jest pierwszą i jedyną firmą na świecie, która po raz trzeci z rzędu osiągnęła potrójny wynik "A". Zrównoważony rozwój napędza nasze badania, innowacje i działania, a także wzmacnia poczucie zobowiązania wobec naszych pracowników i społeczności, w których działamy – powiedział Jean-Paul Agon, prezes i dyrektor generalny L'Oréal.

Gratuluję wszystkim firmom, które w tym roku znalazły się na liście A w zestawieniu CDP. Wraz ze wzrostem zagrożenia dla środowiska, coraz bardziej widoczne stają się starania firm, które starają się dostarczać rozwiązania, wykorzystywać nowe możliwości rynkowe i zmieniać swój model na zrównoważoną gospodarkę. Musimy pilnie przyspieszyć działania na rzecz ochrony środowiska na wszystkich poziomach, aby osiągnąć cele porozumienia paryskiego oraz cele zrównoważonego rozwoju. Nie ulega wątpliwości, że świat biznesu odgrywa istotną rolę na drodze do tej transformacji, a firmy z listy A są w stanie znacznie przyczynić się do realizacji tych celów – podkreślił Paul Simpson, prezes CDP:

Wśród firm z branży kosmetycznej, które zostały wpisane przez CDP na tegoroczną listę A znalazły się także m.in. Beiersdorf i Johnson & Johnson.  Pełna lista firm dostępna jest pod adresem https://www.cdp.net/en/scores

CDP ocenia firmy pod kątem kompleksowości udostępnionych danych, świadomości i metod zarządzania zagrożeniami środowiskowymi, a także prezentowania najlepszych praktyk związanych z przywództwem środowiskowym, takich jak wyznaczanie ambitnych i znaczących celów.

Od ponad stu lat działalność Grupy L’Oréal jest związana z biznesem dotyczącym piękna. W portfolio firmy znajdują się 34 uzupełniające się marki.  Grupa osiągnęła w 2017 roku obroty ponad 26  miliardów euro i obecnie zatrudnia 82 600 osób na całym świecie.   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 18:30