StoryEditor
Producenci
04.07.2023 00:00

L’Oréal dał start-upom dostęp do swoich modeli sztucznej skóry

L‘Oréal rekonstruuje modele skóry od 1979 roku. / fot. mediaroom L‘Oréal
L’Oréal poinformował, że udostępnił bezpłatnie wybranym start-upom swoje modele zrekonstruowanej skóry 3D, by stworzyć pole do szybszego rozwoju innowacji.

L’Oréal ogłosił nawiązanie współpracy z Bakar Labs Uniwersytetu Kalifornijskiego (UC) w Berkeley, wiodącym inkubatorem biotechnologii. Ten krok otwiera drogę inkubowanym start-upom Bakar Labs do bezpłatnego korzystania z modeli 3D zrekonstruowanej skóry – wynalazku L’Oréal.

Partnerstwo koncentruje się na tworzeniu pionierskich produktów kosmetycznych nowej generacji z wykorzystaniem wiedzy naukowej L’Oréal na temat mikrobiomu, wiedzy biotechnologiczną Bakar Labs i inne zaawansowanych technologii biologicznych.

Przyszłościowa współpraca ma na celu przedefiniowanie krajobrazu branży kosmetycznej, napędzanie innowacji, które zaspokajają indywidualne potrzeby, poprawiają zdrowie skóry i rozwiązują określone problemy skórne dzięki coraz bardziej skutecznym i innowacyjnym rozwiązaniom.

– L’Oréal jest pionierem trójwymiarowej rekonstrukcji skóry od ponad 25 lat, ustanawiając alternatywne rozwiązania dla świata bez testów na zwierzętach. Dziś z przyjemnością wspieramy Bakar Labs na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley za pomocą tej autorskiej platformy skintech L’Oréal, aby wspierać najlepszy w swojej klasie ekosystem start-upów Bakar w ich dążeniu do nowych odkryć. Dzięki w pełni zintegrowanej produkcji zrekonstruowanej skóry 3D zapewnimy startupom Bakar wszystko, co jest potrzebne do osiągnięcia ich celów – powiedziała Barbara Lavernos, zastępca dyrektora generalnego ds. badań, innowacji i technologii w firmie L‘Oréal.

Bakar Labs, mieszczący się w Bakar BioEnginuity Hub na kampusie UC Berkeley, obejmuje ponad 12 tys. mkw. powierzchni laboratoryjnej i biurowej dla maksymalnie 50 startupów jednocześnie. Zróżnicowana społeczność startupów obejmuje firmy zajmujące się terapią, diagnostyką, technologią rolniczą i technologią żywności.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą L‘Oréal i korzystać z ich rozległego doświadczenia w badaniach nad mikrobiomem i zaawansowanymi  technologiami biologicznymi  – powiedział profesor UC Berkeley, David Schaffer, dyrektor Bakar Labs. – Ta współpraca zapewni stat-upom cenne zasoby i wiedzę, a nam pozwoli współpracować z L‘Oréal w celu rozwoju biotechnologii w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym.

L‘Oréal już od 1979 r. rekonstruuje pionierskie modele skóry episkin służące do testowania kosmetyków i ich składników. To alternatywna w stosunku do testów na zwierzętach metoda oceny bezpieczeństwa produktów. 

Grupa L‘Oréal dysponuje 20 ośrodkami badawczymi w 11 krajach na świecie. Zespół ds. badań i innowacji stworzy ponad 4 tys. naukowców i 5,5 tys. profesjonalistów w dziedzinie technologii i technologii cyfrowych. W 2022 roku Grupa L‘Oréal wygenerowała sprzedaż w wysokości 38,26 miliarda euro

Czytaj także: Chanel przedstawia biodrukowaną skórę 3D z ciemnymi plamami
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 10:09