Jak podaje serwis environmentalleader.com, dla chińskiego międzynarodowego sprzedawcy Alibaba, to ruch zgodny z nową strategią sprzedaży detalicznej. Porozumienie, które zostanie wdrożone w ciągu najbliższych pięciu miesięcy obejmuje zobowiązanie L'Oréal do przejścia na materiały opakowaniowe zgodne z certyfikatem FSC, aby zmniejszyć wykorzystanie materiałów plastikowych dla marek kosmetycznych ze swojego portfela.
W maju br. firma Alibaba zawarła biznesowy sojusz z 13 markami z portfela L'Oréal, w ramach którego partnerzy zobowiązali się do zrównoważonych działań, takich jak wykorzystanie biodegradowalnych materiałów opakowaniowych.
W tym samym miesiącu L'Oréal i firma konsultingowa Quantis utworzyły związek o nazwie Inicjatywa Zrównoważonego Pakowania Kosmetyków (SPICE), której celem jest zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko produktów kosmetycznych.
Również w maju firma Cainiao (wchodzi do struktury Alibaba) ogłosiła plany zastąpienia tradycyjnych papierowych naklejek na 40 miliardach paczek do 2020 r. Szacuje się, że dzięki etykietom e-shiping, przed wycięciem mohgą być uratowane ponad 3 miliony drzew.
W ubiegłym roku, gdy L'Oréal China świętowało 20-lecie istnienia. Firma poinformowała, że poczyniła postępy w kilku obszarach zrównoważonego rozwoju.