StoryEditor
Producenci
07.05.2020 00:00

L’Occitane wyprodukuje i przekaże 70 tys. litrów płynu do dezynfekcji służbom walczącym z COVID-19

Grupa L’Occitane, producent kosmetyków i produktów pielęgnacyjnych z naturalnych składników, postanowiła dostosować część swojej linii produkcyjnej w prowansalskiej fabryce w Manosque do produkcji płynu do dezynfekcji rąk. Pierwsze 10 tys. sztuk 280 ml butelek już zostało wysyłanych do różnych zakątków świata.

Do końca marca fabryka L’Occitane wyprodukowała 50 tys. sztuk 280 ml butelek zawierających 14 tys. litrów środka dezynfekującego. Pierwsze partie trafiły od razu do miejsc, w których najbardziej były potrzebne (do Chin, USA, Włoch, Francji i Hiszpanii), a na początku tego tygodnia dotarły również do Polski. Docelowo grupa L‘Occitane planuje wyprodukować około 70 tys. litrów płynu do dezynfekcji.

W Polsce firma przekaże płyny do dezynfekcji rąk oraz kremy do rąk sześciu szpitalom. Otrzymają je: Wielospecjalistyczny Szpital miejski im. Józefa Strusia z Zakładem Opiekuńczo-Leczniczym SPZOZ w Poznaniu, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Puławach, Zespół Opieki Zdrowotnej, ul. Jeleniogórska 4 w Bolesławcu, Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolony w Szczecinie, Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Białymstoku, Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Marii Skłodowskiej Curie w Zgierzu

- Grupa L’Occitane zaczęła reagować na epidemię COVID-19 w lutym, przekazując balsamy nawilżające i kremy do rąk personelowi szpitalnemu w Wuhan i Szanghaju. Teraz, gdy kryzys uderza w Europę, udzielamy tego wsparcia europejskim pracownikom opieki zdrowotnej, których praca i zaangażowanie są godne podziwu. Chciałbym wyrazić wdzięczność pracownikom, którzy ciężko pracują, aby wyprodukować środki do dezynfekcji rąk, jednocześnie nie zaniedbując swoich bieżących obowiązków. Ludzkość znalazła się w czasach stawiających przed nami nowe wyzwania. Łącząc nasze wysiłki z pełną dozą pokory wobec epidemii, możemy pomóc ją pokonać – powiedział Reinold Geiger, dyrektor generalny Grupy L’Occitane.

Grupa L‘Occitane od samego początku wspiera walkę z koronawirusem. Od lutego chińska spółka należąca od grupy pomagała lekarzom, przekazując pracownikom szpitali w Wuhan i Szanghaju ponad 20 tys. sztuk balsamu nawilżającego i kremu z masła shea, aby pomóc osobom cierpiącym na zmiany skórne z powodu długotrwałego stosowania odzieży ochronnej. Podobne wsparcie zostało przekazane w Korei. 20 tys. sztuk intensywnego balsamu do rąk i mydła z masłem shea trafiło do Koreańskiego Krajowego Stowarzyszenia Medycznego.

W Wielkiej Brytanii firma przekazała ponad 10 tys. kremów do rąk pracownikom NHS i HSE pracującym w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Natomiast francuska spółka należąca od grupy przekazała środki do dezynfekcji rąk strażakom z departamentów Alpes-de-Haute-Provence i Bouches-du-Rhône, a także szpitalom zarządzanym przez Manosque Hospital Center. Mydło trafiło także do domu opieki Saint Barthélemy w Marsylii, a zakład produkcyjny w Ardèche dostarczył lokalnym służbom zdrowia maski, fartuchy, rękawiczki i środki dezynfekujące. Drugi francuski oddział grupy - M&L Distribution, przekazał 25 tys. mydeł i kremów do rąk dla personelu medycznego z regionu Alpes-de-Haute-Provence.

Grupa L’Occitane produkuje i sprzedaje produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne bogate w naturalne i organiczne składniki. Ma ponad 3400 punktów sprzedaży detalicznej, w tym 1572 sklepów własnych i jest obecna w 90 krajach. Marki, które powstają w fabrykach grupy to: L’Occitane en Provence, Melvita, Erborian, L’Occitane au Brésil, LimeLife i Elemis.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 14:03