Francuska firma podała w komunikacie prasowym, że dąży do natychmiastowego zamknięcia 23 sklepów, „na których działalność nadal mają wpływ nieproporcjonalnie wysokie zobowiązania z tytułu czynszu w sklepach, których nie można już utrzymać”.
Jak cytuje GCN, Yann Tanini, dyrektor zarządzający L'Occitane North America, powiedział, że firma ma zobowiązania z tytułu najmu w wysokości 30,3 mln dol. rocznie, ma 15,1 mln dol. zaległości w płatnościach, a właściciele zatrzymują ponad 500 000 dol. w postaci depozytów zabezpieczających.
- Głównym celem dłużnika w rozdziale 11 jest poprawienie rozmiaru jego fizycznego śladu po części poprzez odrzucenie niektórych umów leasingu, aby umożliwić dłużnikowi lepsze dostosowanie się i zachowanie trwałej rentowności w świetle coraz częstszego przechodzenia na zakupy online i wpływu pandemii COVID-19 na sprzedaż detaliczną w tradycyjnych sklepach - wyjaśnił.
Zdaniem portalu, złożenie przez L'Occitane USA dokumentów w sądzie z tytułu rozdziału 11 zwraca uwagę na trwający problem pustych sklepów w czasie pandemii. Sprzedawcy detaliczni szukają możliwości bankructwa, aby wycofać się z umów najmu i rozpocząć negocjacje z właścicielami.
Podczas gdy pandemia uderzyła w sprzedaż L’Occitane w sklepach, która spadła o 21 proc. w okresie od kwietnia do grudnia r / r, firma odnotowała wzrost sprzedaży e-commerce o 72 proc.
Przedstawiciel L'Occitane stwierdził, że ten krok „przyspieszy trwającą transformację, aby jak najlepiej przygotować firmę na przyszłość”.