W Holandii partnerzy kobiet, które zostały mamami, zatrudnieni przez Unilever będą uprawnieni do sześciu tygodni urlopu z pełnym wynagrodzeniem od lipca 2020. Partnerzy będą mogli ubiegać się potem o kolejne pięć tygodni urlopu w wysokości 70 proc. wynagrodzenia. Polityka firmy jest znacznie bardziej hojna niż nakazana przez prawo holenderskie, które uprawnia partnerów do pięciodniowego płatnego urlopu.
Tymczasem L’Occitane ogłosiło nową politykę przyznającą głównym opiekunom co najmniej 20 tygodni płatnego urlopu, a drugorzędnym opiekunom co najmniej 12 tygodni pełnego wynagrodzenia, aby mogli w pełni nawiązać więź się z dzieckiem. Zasady będą miały zastosowanie do pracowników L’Occitane na całym świecie, we wszystkich biurach, fabrykach i sklepach detalicznych.
Obie firmy dążą do osiągnięcia parytetu płci, a prorodzinna i integracyjna polityka ma na celu przyciągnięcie do ich marek nowe talenty.
- Wzmocnienie pozycji kobiet jest podstawową wartością L’Occitane. Nasz nowy, globalny urlop rodzicielski, który stanowi integralny krok naprzód w naszym ambitnym programie na rzecz równości płci w grupie, ma na celu pomóc pracownikom w utrzymaniu równowagi między rodzicielstwem a karierą zawodową oraz w zwiększeniu różnorodności w zespołach, co przekłada się na ogólną poprawę wyników biznesowych - wyjaśnia Armelle Saint-Raymond, wiceprezes ds. Zasobów ludzkich Grupy L’Occitane.