Sprzedaż w Chinach okazała się szczególnie wysoka, a w tym regionie odnotowano, aż 28,7 proc. wzrost w tym okresie. Rynki silnie dotknięte restrykcjami COVID-19 w I kw. 2021 r., takie jak Hongkong, Brazylia, Rosja i Japonia, odnotowały silne odbicie i oraz dwu lub nawet trzycyfrowy wzrost w I kw. 2022 r.
Sprzedaż online odnotowała „spodziewany” spadek o 15,7 procent, spowodowany ponownym otwarciem sklepów stacjonarnych. Handel elektroniczny nadal stanowił 34,8 procent ogólnej sprzedaży.
– Po solidnym roku obrotowym 2021 cieszymy się, że nasza trajektoria wzrostu będzie kontynuowana w kolejnym. Co ważne, nawet gdy sklepy ponownie otwierają się na całym świecie, zmiana naszego asortymentu kanałów w kierunku online pozostała nienaruszona, co dowodzi sukcesu naszej dystrybucji wielokanałowej. W ramach tych wysiłków kontynuowaliśmy istotne postępy w restrukturyzacji naszej sieci sklepów, zwłaszcza w USA, co poprawi naszą efektywność operacyjną – Reinold Geiger, prezes i dyrektor generalny L’Occitane en Provence.
Przeczytaj również: Chanel, L'Oréal, L'Occitane. Które firmy są najlepszymi pracodawcami w branży kosmetycznej?