Platforma społecznościowych filmów wideo po raz pierwszy ogłosiła swoje plany współpracy z Shopify w październiku zeszłego roku, wprowadzając nowe narzędzia, które umożliwiły sprzedawcom Shopify tworzenie, prowadzenie i optymalizację kampanii marketingowych na TikToku bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego Shopify.
Aktualna współpraca idzie o krok dalej. Sprzedawcy Shopify z kontem TikTok dla firm będą mogli dodać nową kartę „Zakupy” do swoich profili TikTok i zsynchronizować swoje katalogi produktów, aby tworzyć mini-sklepy w swoim profilu – poinformował echcrunch.com.
Portal podał również, że jednym z pierwszych użytkowników nowej usługi, która będzie korzystać z funkcji bezpośrednich zakupów na TikToku jest marka Kylie Cosmetics. Dzięki linkom wprowadzonym na filmach na TikToku, fani marki będą mogli kliknąć oznaczony produkt. W ten sposób zostaną przekierowani do sklepu w celu realizacji transakcji.
Usługa jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. TikTok informuje, że planuje pilotaż nowych rozwiązań zakupowych wśród setek sprzedawców Shopify przed bardziej publiczną premierą.
TikTok od lat rozwija swoje funkcje e-commerce. W 2019 r. uruchomiła hashtag Challenge Plus, który umożliwiał zakupy, kierując widzów do witryny z poziomu TikToka. W zeszłym roku marki takie jak Levi’s wykorzystały przyciski „Kup teraz” TikTok, które umożliwiały konsumentom dokonywanie zakupów za pośrednictwem linków zamieszczonych na platformie. Natomiast Walmart używał TikToka do transmisji na żywo podczas zakupów.
Na początku tego roku Bloomberg poinformował, że TikTok przygotowuje większą ekspansję w e-commerce w USA w 2021 roku, która obejmie możliwość udostępniania przez użytkowników linków do produktów, programów prowizyjnych i zakupów na żywo. Poprzez takie możliwości TikTok chce rzucić wyzwanie Facebookowi i Instagramowi, które w ostatnich latach również mocno inwestują w zakupy online.
Czytaj też: Influencerzy w branży kosmetycznej – efekt Kylie Jenner