Aplikacji Listonic porównała listy zakupowe klientów przygotowywane w marcu 2020, z tymi ze stycznia i lutego tego roku. W efekcie powstał ranking kategorii, które odnotowały największe wzrosty w dobie COVID-19. Na jego czele znalazły się środki dezynfekujące, leki na przeziębienie, a także mydła i żele pod prysznic, papier toaletowy i jednorazowe pieluszki. Analiza pokazała też, że choć produkty te wciąż są kupowane częściej niż przed pandemią koronawirusa, to szczyt zakupów mamy już za sobą.
Drogerie przed COVID-19. Czy najpopularniejsze sieci utrzymają pozycję?
Na informacje o tym, jak branża drogeryjna poradziła sobie w dobie COVID-19 i jakie sieci cieszyły się największą popularnością wśród klientów, przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Z V edycji rankingu „Sieci handlowe” przygotowanego przez Listonic i Moją Gazetkę wynika, że ubiegły rok należał do Rossmanna. Niemieckie drogerie uzyskał wtedy solidny udział pod względem popularności na poziomie 92,18 proc. Drugie miejsce w rankingu przypadło drogeriom Hebe, które uzyskały wskaźnik popularności na poziomie 4,82 proc. (wzrost od roku 2018 o 0,53 proc.). Podium zamyka Super-Pharm z wynikiem 1,84 proc.
Podsumowanie dla branży drogeryjnej powstało na podstawie danych z aplikacji Listonic oraz Moja Gazetka. Autorzy raportu analizowali, które gazetki z promocjami były przeglądane najczęściej. Moja Gazetka przeprowadziła również ankietę, w której zadała swoim użytkownikom pytania dotyczące ich zachowań zakupowych – jej wyniki są przedstawione w raporcie. Znajdują się w nim również informacje o produktach najczęściej dodawanych do listy zakupów. Wiedza w tym zakresie pochodzi z aplikacji Listonic.