StoryEditor
Producenci
06.10.2021 00:00

Księżna Meghan przygotowuje premierę własnej linii kosmetycznej?

Książę Harry i Meghan Markle wielokrotnie odwiedzili w tym roku luksusowe ranczo właściciela firmy Guthy-Renker, która zajmuje się sprzedażą kosmetyków na zasadach marketingu bezpośredniego – donosi brytyjski portal dailymail.co.uk. Jego dziennikarze spekulują, że księżna Sussex szykuje własną linię kosmetyczną.

Wcześniej z firmą Guthy-Renker współpracowała Cindy Crawford. Supermodelka zarobiła setki milionów dolarów na swoich produktach do włosów. Również Jennifer Lopez, Jessica Simpson, Kelly Clarkson i Heidi Klum miały własne linie kosmetyków pod marką Guthy-Renker i zarobiły na nich miliony dolarów.

Portalowi dailymail.co.uk nie udało się uzyskać komentarza na temat jakichkolwiek osobistych lub biznesowych relacji między byłymi członkami rodziny królewskiej, a firmą marketingu bezpośredniego. Jednak przypuszczają, że księżna Sussex szykuje własną linię kosmetyczną, która będzie oferowana pod marką Guthy-Renker.

Przy okazji swoich spekulacji portal przypomina kontrowersje wokół firmy Guthy-Renker. W ostatnich latach została ona ukarany grzywną za nielegalne praktyki biznesowe w Kalifornii. Była zmuszona zapłacić 1,2 miliona dolarów kar i zwrócić ponad 7 milionów dolarów klientom, od których zostały pobrane opłaty za automatyczne odnowienie zamówień bez ich zgody.

Jest też objęta  dochodzeniem federalnym i pozwana o 26 milionów dolarów przez tysiące klientów, którzy twierdzą, że szampon firmy doprowadził u nich do wypadania włosów. Reklamy linii przeciwtrądzikowej są natomiast zakazane w Wielkiej Brytanii z powodu wprowadzających w błąd reklam, a firma zapłaciła prawie 8 milionów dolarów z powodu pozwu przez klientów, którzy zakupili produkty z tej linii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.11.2024 15:41
Interparfums zapowiada umiarkowany wzrost w 2025 r. ... i wejście marki własnej Solférino od koniec bieżącego
W portfolio Interparfums znajduje się między innymi marka Coach.Interparfums

Interparfums ogłosiło swoje prognozy na rok 2025, przewidując 4 proc. wzrost zarówno sprzedaży netto, jak i zysku na akcję. Szacowana sprzedaż netto ma wynieść 1,5 miliarda dolarów, co oznacza kontynuację sukcesów osiągniętych w ostatnich latach.

Jean Madar, Przewodniczący Rady Nadzorczej i Dyrektor Generalny Interparfums, podkreślił, że firma przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowych filarów i rozszerzeń. “Spodziewamy się umiarkowanego wzrostu na poziomie 4% zarówno w sprzedaży netto, jak i zysku na akcję w porównaniu do naszych prognoz na 2024 rok” – zaznaczył Madar. Prognoza ta jest ostrożna, lecz pokazuje stabilność firmy w zmieniających się warunkach rynkowych.

Rok 2025 będzie również wyjątkowy z powodu pełnego roku obecności zapachów Lacoste i Roberto Cavalli w portfolio Interparfums, co ma napędzać wzrost firmy. Kluczowe marki europejskie, takie jak Montblanc, Jimmy Choo, Coach i Lacoste, rozpoczną nowy rok z premierami zapachów już w styczniu, co ma pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe.

Działania Interparfums w USA obejmują poszerzenie portfolio Guess oraz wprowadzenie czterech nowych zapachów MCM. Ponadto, Ferragamo pracuje nad nową kompozycją zapachową, która zadebiutuje pod koniec 2025 roku. Kolejnymi nowościami będą dwa nowe zapachy z kolekcji Donna Karan Cashmere oraz duet zapachowy dla Abercrombie & Fitch, co podkreśla dynamiczny rozwój oferty.

Interparfums planuje również premierę nowej, autorskiej marki Solférino pod koniec 2024 roku. Kolekcja obejmie dziesięć zapachów i będzie wprowadzona poprzez wyselekcjonowane kanały dystrybucyjne oraz pierwszy dedykowany butik marki. „Nasze prognozy na 2025 rok odzwierciedlają ostrożne podejście, biorąc pod uwagę różne czynniki wpływające obecnie na rynek zapachów” – zakończył Madar, podkreślając wiarę w rekordowy rok i zapowiadając szczegółowe aktualizacje na początku przyszłego roku.

Czytaj także: Maximize Market Research: Do 2030 r. wartość rynku perfum i zapachów wzrośnie do niemal 71,85 miliarda dolarów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.11.2024 08:19
Olej klimatyczny zamiast oleju palmowego. L’Oréal Green Sciences Incubator wspiera innowacyjny projekt hamburskiego start-upu
fot. Shutterstock

Znane z innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie bioletchnologii Colipi zakwalifikowało się do prestiżowego programu L’Oréal Green Sciences Incubator. Francuskie lider branży kosmetycznej będzie wspierać start-up dostępem do nowoczesnych laboratoriów. Cel – dążenie do zrównoważonego piękna.

Colipi to hamburski start-up biotechnologiczny zajmujący się opracowywaniem innowacyjnych procesów fermentacji w celu przekształcania dwutlenku węgla i organicznych produktów ubocznych w zrównoważone oleje, znane jako Climate Oil, czyli oleje klimatyczne. Mogą one zastępować naturalne oleje roślinne, w tym olej palmowy, w przemyśle kosmetycznym, chemicznym oraz w produkcji paliw lotniczych.

Założyciele start-upu, Philipp Arbter, Tyll Utesch, Jonas Heuer i Maximilian Webers, przypominają, że globalne zapotrzebowanie na ropę naftową to aż 4400 milionów ton, a na oleje roślinne, przede wszystkim olej palmowy, dalsze 210 milionów. Misją Colipi jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych dzięki wykorzystywaniu przez przedsiębiorstwa neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla biomateriałów. Start-up dąży do tego, żeby łańcuchy wartości oparte na ropie naftowej i oleju roślinnym zostały zastąpione przez łańcuchy wartości oparte na precyzyjnej fermentacji.

– Umiejętności Colipi w zakresie zielonych nauk, takich jak fermentacja i zielona chemia, w połączeniu z naszą wiedzą specjalistyczną w zakresie badań i rozwoju, powinny doprowadzić do stworzenia wspaniałych innowacji na rzecz bardziej odpowiedzialnego przemysłu kosmetycznego – oświadczyła w rozmowie z „Hamburg News” Ines Comtet, szefowa ds. komunikacji w L’Oréal GSI.

Dzięki tej współpracy Colipi zyska dostęp do zaplecza naukowego L’Oréal, w tym najnowocześniejszych laboratoriów. Wpisuje się to w działania światowego giganta branży kosmetycznej stawiające na ekologiczne innowacje. Wsparcie ze strony L’Oréal umożliwi Colipi przyspieszenie prac nad komercjalizacją oleju klimatycznego i wprowadzenie go na rynek.

Czytaj także: L’Oréal uruchamia Big Bang Program w Azji Północnej, aby wspierać startupy kosmetyczne

Wykorzystywanie oleju palmowego w przemyśle wiąże się z poważnymi konsekwencjami ekologicznymi oraz problemami społecznymi. Uprawy palmy olejowej prowadzą do wylesiania rejonów tropikalnych, a wycinanie lasów deszczowych oznacza niszczenie naturalnych siedlisk dzikich zwierząt. Wypalanie lasów pod uprawy wypuszcza do atmosfery ogromne ilości dwutlenku węgla. Na tym nie koniec: intensywna uprawa palmy olejowej wiąże się ze stosowaniem znacznych ilości pestycydów, z kolei proces produkcji oleju palmowego wiąże się z zanieczyszczeniem rzek i wód gruntowych. Ponieważ w wielu regionach rozwój wielkoobszarowych plantacji palmowych zastępuje tradycyjne rolnictwo, prowadzi on do utraty źródeł utrzymania, a czasem wręcz wysiedlania lokalnych społeczności. Osoby zatrudnione na plantacjach mierzą się z licznymi nadużyciami takimi jak skandalicznie niskie wynagrodzenia, złe warunki pracy oraz eksploatacja dzieci jako taniej siły roboczej.

Wprowadzenie na rynek oleju klimatycznego umożliwiłoby ukrócenie przynajmniej części tych praktyk i pozwoliło powstrzymać degradację środowiska naturalnego.

Czytaj także: Aleksandra Dziegieć, Zielone Laboratorium: przemysł surowców kosmetycznych opiera się nadal na nieetycznych olejach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. listopad 2024 20:19