Krynica Vitamin wypracowała 446 mln zł (wzrost o 50,2 proc. r/r) skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Wyniki sprzedażowe przełożyły się na 87,5 mln zł EBITDA (wzrost o 337 proc. r/r) oraz 56,6 mln zł zysku netto (wzrost o 655 proc. r/r). Znaczący wpływ na te wyniki miała sprzedaży płynów do dezynfekcji w drugim kwartale ubiegłego.
– W trudnym 2020 r. podjęliśmy się bardzo wymagających i ryzykownych działań. Wyjście ze sprzedażą dezynfektantów miało ogromny wpływ na spółkę. Uratowaliśmy miejsca pracy i włączyliśmy się do walki z pandemią. Przyniosło nam to znaczny wzrost przychodów – powiedział Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynicy Vitamin.
Wyniki finansowe osiągnięte w minionym roku poprawiły sytuację płynnościową i długu Krynicy Vitamin. Wskaźnik zadłużenia spółki w stosunku do EBITDA na koniec roku wynosił zaledwie 0,4 (wobec 2,9 w 2019 r.).
– Osiągnięty sukces w dezynfektantach skłonił nas do zbudowania działu chemiczno-kosmetycznego. Będzie to druga noga biznesowa Krynicy Vitamin – dodał Piotr Czachorowski.
Czytaj też: Krynica Vitamin tworzy pierwsze receptury kosmetyków
Działalnością podstawą zakładu jest produkcja bezalkoholowych i nieskoalkoholowych napojów.