StoryEditor
Producenci
19.02.2021 00:00

Kremy do rąk – kosmetyki niosące optymistyczny przekaz

Kategoria kosmetyków do dłoni mocno rozwinęła się w czasie pandemii. Marki walczą o uwagę klientów na różne sposoby. Jednym z nich jest oferowanie produktów niosących optymistyczny przekaz. Warto je polecać w czasach różnorodnych ograniczeń i niepewności, które spadły na konsumentów podczas COVID-19.

Według danych Millions Insights, do 2025 r. światowy rynek środków do pielęgnacji dłoni osiągnie wartość 16,9 mld dolarów. Natomiast WGSN, firma prognozująca trendy w modzie i urodzie, podpowiada, że producenci kosmetyków mogą pozostać konkurencyjni i utrzymać pozycję w kategorii produktów do pielęgnacji dłoni, tylko wtedy, gdy uwzględnią „nowe priorytety konsumentów”. Jednym z nich jest poszukiwanie produktów o terapeutycznym działaniu na stan umysłu.

Marką która niedawno poszerzyła swoje portfolio o produkty do pielęgnacji dłoni jest Bi-es, znana dotychczas z kategorii perfumeryjnych. Ona też postawiła na ich terapeutyczne działanie poprzez zapach oraz wygląd opakowań.

– Naszą główną specjalnością są produkty zapachowe, takie jak wody perfumowane, dlatego przygotowując kremy do rąk chcieliśmy aby także one pięknie pachniały. Zależało nam również, by zwracały uwagę estetyką opakowań. Naszym celem było, by produkty, po które konsumenci będą często sięgać wywoływał uśmiech i sprawiały radość. Tego każdy potrzebuje teraz najbardziej – mówi Kamil Frączek, head of marketing and key account manager firmy Uroda Polska, która jest właścicielem marki Bi-es.

Pobudzający zmysły zapach oraz nastrajająca pozytywnie szata graficzna opakowania były też ważne podczas projektowania kremów do rąk oferowanych pod marką Nacomi. Jednak, jak mówi Katarzyna Cokot, specjalista ds. marketingu w Nacomi, równie ważna była otulająca skórę konsystencja.

– Dzięki temu nasze kremy można stosować także jako maskę na dłonie. Ich wielofunkcyjność sprawia, że posiadając tylko jeden produkt, konsumenci mogą zapewnić sobie jeszcze bardziej skuteczną pielęgnację – przekonuje.

Dodaje, że oprócz kremów, których można używać na dwa sposoby, marka oferuje również odrębne produkty dopełniające rytuał pielęgnacyjny dłoni, takie jak peeling cukrowy do rąk oraz olejek do pielęgnacji skórek.

Materiał jest częścią artkułu „Pielęgnacja dłoni w czasie koronawirusa – intensywnie, często i  innowacyjnie” opublikowanego w „Wiadomościach Kosmetycznych” styczeń-luty 2021.

Zapraszamy do pobrania e-wydania.                   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 10:58