StoryEditor
Producenci
02.12.2024 11:08

Kosmetyki do makijażu w sklepach Flying Tiger — sieć wchodzi w nową kategorię

Do tej pory na półkach Flying Tiger znajdowały się tylko pojedyncze kosmetyki. / Agata Grysiak

Sieć Flying Tiger Copenhagen, znana z niedrogich produktów w rodzaju ozdób do domu, zabawek i artykułów papierniczych, rozszerzyła swoją ofertę o kosmetyki do makijażu marki 7Days. Nowa linia produktów obejmuje pomadki, tusze do rzęs, cienie do powiek oraz akcesoria, dostępne w sklepach sieci od niedawna.

Flying Tiger Copenhagen, popularna sieć sklepów znana z oryginalnych akcesoriów i gadżetów, zdecydowała o wprowadzeniu do swojej oferty kosmetyków do makijażu. Klienci mogą znaleźć w asortymencie m.in. cienie do powiek w naturalnych i intensywnych kolorach, tusze do rzęs, olejki i balsamy do ust, a także zestawy pędzli i inne akcesoria. Produkty są zaprojektowane w maksymalistycznym, kolorowym stylu, który jest charakterystyczny dla innych towarów sprzedawanych w sieci Flying Tiger.

Kosmetyki są sygnowane marką 7DAYS; nie jest to marka własna Flying Tiger i dostępna jest ona także chociażby w Makeup.pl, na Amazonie czy Zalando. Do tej pory w ofercie Flying Tiger pojawiały się pojedyncze kosmetyki w rodzaju balsamu do ciała, mydła czy żelu pod prysznic, które produkowały na zlecenie sieci podmioty zewnętrzne w ramach produkcji private label.

Redakcja zwróciła się do Flying Tiger z prośbą o komentarz, czy segment kosmetyczny i makijażowy będzie rozwijany w ramach marki własnej, lub czy na półkach pojawią się SKU innych brandów.

Czytaj także: The Body Shop stoi na finansowym rozdrożu — również w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.12.2024 13:59
L‘Oreal i Nestlé uruchamiają trzecią edycję programu szkoleniowego Next Level
L‘Oréal, globalny lider branży kosmetycznej, działa w regionie od lat 60. XX wieku - spółka L‘Oréal Middle East powstała w 1998 rokufot. L‘Oréal

Sukces poprzednich edycji programu Next Level wpłynął na życie ponad 20 tys. młodych osób w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Ten unikalny program szkoleniowy ma na celu umożliwienie odniesienie sukcesu na współczesnym rynku pracy.

Nestlé i L‘Oréal, członkowie sojuszu Alliance for Youth (A4Y), ogłosiły rozpoczęcie trzeciego sezonu programu Next Level (NxL). Najnowsza edycja NxL wystartowała 25 listopada 2024 roku.

Next Level to program szkoleniowy, który ma na celu wyposażenie młodych ludzi w kluczowe umiejętności, potrzebne do odniesienia sukcesu na współczesnym rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijających się dziedzin: sztucznej inteligencji (AI) i cyfryzacji. Dodatkowo program przygotowuje uczestników do wejścia na rynek pracy oraz do rozwoju przedsiębiorczości.

Czytaj też: Sephora wspiera młodzież w programie Fun.Tech.Future

L‘Oréal z zaangażowaniem wspiera edukację młodzieży, co jest głęboko zakorzenione w kulturze i wartościach naszej firmy. Jesteśmy dumni, że możemy realizować trzecią edycję NxL z Nestlé oraz innymi partnerami. Program ten ma ogromny wpływ na rozwój umiejętności i edukację młodych pokoleń w regionie MENA, pomagając im przygotować się do wejścia na rynek pracy poprzez tematy takie jak sztuczna inteligencja czy rozwój osobisty – podkreślił Jean-Dominique De Ravignan, dyrektor ds. zasobów ludzkich w L‘Oréal na Bliskim Wschodzie.

Region Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej (MENA) stoi przed znaczącymi wyzwaniami demograficznymi i gospodarczymi. Ponad połowę populacji stanowią osoby poniżej trzydziestego roku życia, wskaźnik bezrobocia wśród młodych ludzi wynosi aż 26 proc. – wg danych Banku Światowego jest najwyższy na świecie. Jednocześnie przewiduje się, że sztuczna inteligencja przyniesie regionowi MENA znaczące korzyści gospodarcze, osiągające wartość 320 miliardów USD do 2030 roku.

Nestlé z determinacją wspiera młodych ludzi w rozwijaniu kluczowych umiejętności i tworzeniu solidnych możliwości zatrudnienia. Współpraca z L‘Oréal oraz innymi partnerami umożliwia nam pozytywne kształtowanie życia młodzieży, która przechodzi z etapu edukacji na rynek pracy – dodał David Moloto, dyrektor ds. zasobów ludzkich w Nestlé na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

Czytaj też: Polscy producenci kosmetyków umacniają pozycję na Bliskim Wschodzie

W ramach programu młode osoby skorzystają z modułów obejmujących różnorodne tematy, takie jak umiejętności związane z AI i cyfryzacją, zielone kompetencje, przedsiębiorczość, budowanie marki osobistej, planowanie kariery i nawiązywanie kontaktów.

Program NxL wystartował po raz pierwszy w 2022 roku. W trzeciej edycji poszerzył się o nowych partnerów, czyli osoby reprezentujące Google, LinkedIn, Microsoft, Monsha‘at i Blossom Accelerator. Powrócili też eksperci z poprzednich edycji, reprezentujący m.in. Anghami, Snap, Injaz Al Arab, The University Leadership Council i You Experience.

Nestlé działa w regionie MENA od ponad 100 lat, prowadząc obecnie 24 zakłady produkcyjne w 19 krajach i zatrudniając ponad 12 tys. osób. L‘Oréal, globalny lider branży kosmetycznej, działa w regionie od lat 60. XX wieku - spółka L‘Oréal Middle East powstała w 1998 roku. Spółka ma w portfolio 31 marek kosmetycznych i jest uznawana za lidera etyczności oraz zrównoważonego rozwoju.

Według Statisty przychody na rynku kosmetycznym na rynku Bliskiego Wschodu i Ameryki Północnej mają w 2024 roku osiągnąć poziom 1,7 mld dolarów. Mają wykazywać roczną stopę wzrostu na poziomie 10,96 proc., co oznacza osiągnięcie 2,86 mld dolarów do 2029 roku.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.12.2024 10:03
Marta Iwanowska-Giler, OnlyBio.life: Wyzwaniem będzie kreowanie wyróżniających się na rynku poduktów [SONDA: Prognozy 2025]
Marta Iwanowska-Giler, dyrektor ds. kreacji OnlyBio.lifefot. OnlyBio.life

Personalizacja produktów, formuły clean beauty, zainteresowanie kosmetykami profesjonalnymi, funkcjonalnymi – to trendy, które będą wpływać na kosmetyczny rynek w 2025 roku. Jego siłą napędową w Polsce będą konkurencyjność i przedsiębiorczość dostawców, a wyzwaniem kreowanie wyróżniających się produktów – uważa Marta Iwanowska-Giler, dyrektor ds. kreacji OnlyBio.life.

Jakich tendencji spodziewa się Pani na rynku kosmetycznym w nadchodzącym roku? Jaki to będzie rok dla branży uwzględniając uwarunkowania gospodarcze, polityczne, konkurencyjność polskiego rynku?

Spodziewamy się, że rok ten będzie okresem dalszej profesjonalizacji branży kosmetycznej, słuchaniem potrzeb konsumenta.

W obliczu rosnących kosztów surowców i energii, konsumenci jeszcze bardziej docenią produkty, które oferują wysoką jakość, dobre składniki i przystępne ceny.

Globalne uwarunkowania gospodarcze i polityczne, takie jak inflacja czy zmiany legislacyjne związane z ochroną środowiska, zapewne nadal będą mieć duży wpływ na rynek kosmetyczny, ale w Polsce to konkurencyjność i przedsiębiorczość nadal będą jego siłą napędową.

Mimo wyzwań oczekujemy, że sektor kosmetyków do pielęgnacji włosów, w którym się specjalizujemy, nadal będzie w silnym kręgu zainteresowań klientów, którzy oprócz wyboru produktów funkcjonalnych i dopasowanych do ich potrzeb, mają potrzebę pogłębiania wiedzy za zakresu zdrowia włosów i skóry głowy.

Co będzie największym wyzwaniem?

Na pewno wyzwaniem zawsze jest i będzie spełnienie rosnących oczekiwań konsumentów oraz kreowanie produktów, które będą się wyróżniać na tle konkurencji, zarówno pod kątem zastosowania, jak designu opakowań i komunikacji marketingowej. Ważne będzie także przyciągnięcie i utrzymanie lojalności konsumentów. Konsumenci coraz bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe, kierując się zarówno składnikami produktów, jak i transparentnością marek.

Jakie trendy konsumenckie będą kluczowe dla dalszego rozwoju rynku?

W mojej ocenie jest kilka takich kluczowych trendów.

Pierwszy to personalizacja produktów – zapotrzebowanie na kosmetyki dopasowane do indywidualnych potrzeb konsumentów, szczególnie w obszarze pielęgnacji skóry głowy i włosów.

Kolejny – rosnące zainteresowanie kosmetykami profesjonalnymi, produktami funkcjonalnymi, które łączą pielęgnację z właściwościami terapeutycznymi, np. kosmetykami trychologicznymi.

Następny trend to clean beauty – przejrzystość składu i minimalizm formuł są coraz bardziej cenione przez konsumentów

Istotne znaczenie, według mnie, będzie miał także rozwój własnych sklepów internetowych marek – sprzedaż własnych produktów we własnych sklepach online.

W jakie obszary będzie inwestować Państwa firma, jakie cele są dla Was najważniejsze?

Naszym celem jest utrzymanie dynamiki wzrostu, dostarczanie konsumentom produktów, które są nie tylko skuteczne, ale także zgodne z ich wartościami oraz dalsza popularyzacja polskich marek na globalnej arenie.

Czytaj także: Iwona Białas, Cosmetosafe Consulting: Potrzebna będzie elastyczność i zdolność adaptacji do nowych realiów regulacyjnych [SONDA: Prognozy 2025]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2024 11:18