Firma Mobile Institute opublikowała najnowszą edycję raportu Green Generation, w którym analizuje stosunek Polaków do ekologii i ochrony środowiska. W części poświęconej kosmetykom zapytano polskich internautów o to, co według nich oznacza, że kosmetyk jest naturalny.
Niemal jedna piąta badanych – 23 proc – jest zdania, że jest po prostu droższy Jest to wzrost o 6p.p w porównaniu do 2020 r.
22 proc. uważa, że jest to kosmetyk produkowany w sposób nieszkodzący środowisku.
Dla 19 proc. badanych kosmetyk naturalny oznacza produkt, który nie był testowany na zwierzętach. Taki sam odsetek uważa, że to kosmetyk, który posiada odpowiedni certyfikat.
Aż 27 proc. internautów (wzrost o 3p.p.) nie potrafi określić czym jest kosmetyk naturalny. W tej grupie większość stanowią panowie (29 proc.), osoby z Pokolenia X (46 proc.) oraz osoby z miast 50-100 tys. mieszkańców (38 proc).
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI w marcu i kwietniu 2021 r. na grupie 2053 osób.
źródło: Raport Green Generation 2021, Mobile Institute