9 stycznia 2019 roku ogłoszono, że należąca do LG Household & Healthcare południowokoreańska firma zajmująca się pielęgnacją skóry i kosmetykami The Face Shop zgodziła się kupić 100 proc. udziałów w amerykańskiej firmie kosmetycznej Avon w Guangzhou w Chinach. Kwota transakcji sięga 70,56 mln dolarów.
Przejęcie to komentuje Shagun Sachdeva, ekspert ds. analityki konsumenckiej w GlobalData, wiodącej firmie zajmującej się analizą danych.
- W oparciu o umowę produkcyjną i dostawę między dwiema firmami, Face Shop wykorzysta zakład do swojej wewnętrznej produkcji, a Avon będzie nadal produkował produkty z fabryki na swoim rynku w Chinach i innych krajach. Pracownicy Avon pozostaną w fabryce w Guangzhou - tłumaczy Sachdeva.
- Dzięki transakcji firma LG Household & Healthcare dąży do wydajnego wytwarzania i dostarczania produktów dla szybko rosnących chińskich przedsiębiorstw, a także rynków globalnych. Ma jej w tym pomóc pozycja marki Avon w zakresie mocy i możliwości sprzedaży - przedstawia swoją opinię na temat umowy.
Zdaniem Shaguna Sachdeva, taka umowa, w czasach rosnącej popularności koreańskiej kultury urody (K-beauty), stanowi doskonałą okazję dla LG i Avon do wykorzystania synergii. - The Face Shop, znajdując się pod presją ze strony graczy online, szukał wyjścia poza Koreę i uważał Chiny i Japonię za kluczowe rynki dla swojej azjatyckiej strategii wzrostu. Przejęcie stanowi potencjalną platformę wartości dodanej dla obu spółek – komentuje ekspert.
- Powodem, dla którego Avon nawiązał współpracę z The Face Shop, jest strategia współpracy z lokalnymi ekspertami w zakresie produkcji i dostarczania produktów oraz poszerzenia możliwości biznesowych, ponieważ marka ma na celu utrzymanie jakości produktu w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów - dodaje.
W jego opinii to strategiczne posunięcie jest znaczącym krokiem w celu bardziej wydajnej pracy z uproszczoną infrastrukturą.