StoryEditor
Producenci
27.11.2020 00:00

Kontigo rezygnuje z franczyzy. Będzie otwierać sklepy agencyjne

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie sieć Kontigo wycofuje się ze swojego projektu franczyzowego. Sieć będzie otwierała natomiast sklepy agencyjne. W październiku zaszły także zmiany personalne w Kontigo.

Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo to spółka należąca do Grupy Eurocash. Pod szyldem Kontigo działa obecnie 36 sklepów. Spółka planowała dalszy rozwój poprzez otwieranie sklepów własnych, ale także franczyzowych. W 2020 r. w planach było otwarcie przynajmniej 30 nowych placówek

Kontigo – przynajmniej 30 nowych sklepów w 2020 r.

Plany te jednak zweryfikowała pandemia. Sklepy Kontigo, jako skoncentrowane na asortymencie produktów upiększających, miały długie przerwy w działaniu w związku z czasowym zamknięciem galerii handlowych. To odbiło się na kondycji spółki

Pod koniec 2018 r. Kontigo po wielu zapowiedziach ogłosiło, że rusza  z projektem franczyzowym i podało zasady przystępowania przedsiębiorców do sieci

Kontigo rusza z franczyzą. Znamy warunki przystąpienia do sieci!

Celem spółki było zbudowanie ogólnopolskiej sieci franczyzowej, plany te rozkładano na kilka lat

Rita Amaral, Kontigo: Naszym celem na 2019 r. jest otwarcie pierwszych sklepów franczyzowych

Jak dowiedzieliśmy się ostatnio nieoficjalnie, Kontigo zrezygnowało jednak z projektu franczyzowego. Spółka zaprasza natomiast do współpracy agentów mających doświadczenie w prowadzeniu sklepu. Kampania skierowana do przyszłych agentów prowadzona jest m.in. w mediach społecznościowych. Firma kusi wynagrodzeniem 10 tys. zł netto i dodatkowymi premiami. Obiecuje także profesjonalne szkolenia  dla agenta  i dla całego jego zespołu. Zapewnia, że odpowiada za wszystkie prace adaptacyjne oraz przygotowanie sklepu do otwarcia. Gwarantuje kompleksowe wsparcie zarówno przed otwarciem jak i w trakcie funkcjonowania sklepu oraz stałe wsparcie marketingowe i nowoczesne narzędzia do prowadzenia i kontroli biznesu.  Pracownicy sklepu mogą także otrzymać kartę zniżkową na produkty dostępne w Kontigo.

Tyle można się dowiedzieć ze strony internetowej kierowanej do osób, które chcą rozpocząć współpracę z Kontigo. Zwróciliśmy się do spółki z prośbą o informację o dalsze plany jej rozwoju, w tym projektu franczyzowego oraz agencyjnego, do dziś nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi.

W październiku zaszły zmiany personalne w Kontigo. Dyrektorem generalnym sieci jest Karolina Kulinek-Latka. Wcześniej Kontigo zarządzała, od początku powstania sieci, Rita Amaral, prywatnie córka Luisa Amarala, prezesa i założyciela Grupy Eurocash.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 23:55