
Badanie przeprowadzone na 2000 brytyjskich konsumentów zostało zlecone przez The Pull Agency, agencję kreatywną specjalizującą się w markach zdrowia i urody.
Odpady z tworzyw sztucznych zostały zidentyfikowane jako główny problem ankietowanych, a około połowa (46 proc.) uważa je za największe wyzwanie dla zrównoważonego rozwoju.
Na pytanie, jakie rozwiązania eko w kosmetykach chcą zobaczyć, co piąty ankietowany (19 proc.) powiedział, że chciałby widzieć mniej opakowań w produktach kosmetycznych i higieny osobistej, a 17 proc. chciałoby widzieć więcej kosmetyków z naturalnymi składnikami. Inne obszary zainteresowania Brytyjczyków to ekologiczne opakowania (12 proc.) i pojemniki do recyklingu w sklepach (11 proc.).
Jednak wśród konsumentów panuje sceptycyzm - 70 proc. przyznaje, że obecne deklaracje marek dotyczące zrównoważonego rozwoju nie są pomocne przy wyborze produktów. Prawie wszyscy ankietowani (94 proc.) uważają, że marki powinny być bardziej przejrzyste w kwestii informacji dotyczących ekologii.