Nowa tożsamość marki i ikonografia, które zostały zaprojektowane przez Conran Design Group, mają być bardziej rozpoznawalne i reprezentować cel firmy: chronić, leczyć i pielęgnować w dążeniu do czystszego i zdrowszego świata.
Zmiana marki obejmuje nową nazwę i logo, paletę kolorów, szytą na miarę typografię i nową fotografię. Wdrożenie nowej marki nastąpi w ciągu trzech lat, przy wykorzystaniu naturalnych cykli wymiany tej firmy, aby zachować opłacalność.
Miguel Veiga-Pestana, starszy wiceprezes ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju, komentuje: - Marka jest widocznym symbolem naszego korporacyjnego celu i zmian, jakie zaszły w całej firmie podczas naszej podróży do transformacji. Nazwa odzwierciedla obecne, powszechne użycie Reckitt i jest jaśniejsza, prostsza i łatwiejsza do zapamiętania, zachowując jednocześnie pozytywne skojarzenia z dziedzictwem firmy.
Siedziba koncernu znajduje się w Slough w Anglii i prowadzi działalność w około 60 krajach, natomiast jego produkty są sprzedawane w prawie 200 krajach. Reckitt dzieli je na trzy główne kategorie - zdrowie, higiena i dom. Strategią firmy jest posiadanie wysoce skoncentrowanego portfolio, z 19 najbardziej dochodowymi markami, które odpowiadają za 70 proc. przychodów netto.