Francuska marka luksusowa Chanel właśnie wprowadziła na rynek gamę naklejek na paznokcie ze słynnym podwójnym logo C, kwiatem kamelii, numerem 5 (od Chanel no 5) i gwiazdkami. Małe, flokowane naklejki na pojawiły się na paznokciach modelek na pokazie mody Métiers d’art w 2019 roku, a teraz są teraz dostępne w sprzedaży w ekskluzywnym zestawie.
Internauci nie czekali długo, zanim zareagowali w sieciach społecznościowych, wyrażając niecierpliwość, aby dostać się w swoje ręce. Zestaw Le Vernis składa się z dwóch lakierów, w jaskrawej czerwieni Incendiaire i bieli Insomniaque, Le Gel Coat i dwóch arkuszy 45 naklejek na paznokcie, zaprojektowanych, aby pomóc użytkownikom odtworzyć stylizacje opracowane przez Chanel Makeup Creation Studio w domu.
Zestaw stał się niemal z marszu hitem wśród internautów, i pokazują oni swoje stylizacje paznokci na profilach w mediach społecznościowych. Naklejki z pewnością wzbudzą pewne wątpliwości wśród osób przeciwnych tzw. logomanii, która pojawiła się w latach 90‘ w USA i rozprzestrzeniła globalnie jako protest przeciwko amerykańskiemu prawu chroniącemu własność intelektualną (prawo to chroni wzory, ale rzadko kiedy kształty towarów). Ściganie producentów podróbek było dzięki temu prostsze, ale ubrania (i paznokcie) na całym świecie pokryły się logo marek dużych i małych.
Oficjalny zestaw produktowy Chanel
W czasach lockdownów i ograniczeń, kiedy salony kosmetyczne były zamknięte, wiele kobiet zaczęło samodzielnie dbać o swoje paznokcie. Ta zmiana w zachowaniach konsumenckich przyczyniła się do odrodzenia się trendu na naklejki do paznokci, z czego właśnie korzysta Chanel. Naklejki stały się popularnym rozwiązaniem, ponieważ oferują łatwy i wygodny sposób na uzyskanie efektownego manicure w domowym zaciszu. Jednym z kluczowych czynników, który przyciąga kobiety do naklejek, jest ich prostota użycia. Nie każda osoba ma umiejętności malowania precyzyjnych wzorów na paznokciach, dlatego naklejki stanowią idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą osiągnąć profesjonalny wygląd bez wizyty u kosmetyczki. Wystarczy odkleić naklejkę, nałożyć ją na paznokieć i przycisnąć.
Podrabiane naklejki z logo Chanel
Wątpić jednak należy, czy pojawienie się tego produktu ukróci jakże popularny proceder produkcji naklejek na paznokcie z logo znanych domów mody bez odpowiedniej licencji. Jak zauważyła pewna internautka, „takie naklejki kupowałyśmy na bazarze po szkole, ale nawet wtedy wiedziałyśmy, że jest w tym coś żenującego”. Inne komentatorki rozważają, czy wprowadzenie takiego produktu (zestaw kosztuje 469 zł w oficjalnym butiku marki) nie zaszkodzi luksusowemu wizerunkowi Chanel.
Czytaj także: Gelish i Morgan Taylor wprowadzają na rynek kolekcję Splash of Colour