Jacquemus zaczyna nowy “rozdział piękna” – stwierdził Simon Porte Jacquemus, informując o podpisaniu ekskluzywnej, długoterminowej umowy o współpracy kosmetycznej z L’Oréal. Gigant branży kosmetycznej, inwestując w luksusową markę modową, zapowiedział wspieranie jej niezależności i rozwoju.
Projektant Simon Porte Jacquemus założył firmę, którą nazwał swoim nazwiskiem, w 2009 roku. Marka szybko zdobyła uznanie i popularność dzięki kultowym już, miniaturowym torebkom Chiquito w pastelowych barwach. Marka zyskała również rzesze fanów dzięki swoim oryginalnym pokazom mody.
Jak jednak podkreślił Jacquemus, zawsze marzył również o tym, by zajmować się nie tylko modą, ale i urodą. – Perfumy i piękno od zawsze były częścią mojej wizji marki. Już 15 lat temu, gdy zacząłem marzyć o marce Jacquemus i ją tworzyć – podkreślił.
Już w 2021 roku Jacquemus planował nawiązanie współpracy z hiszpańskim koncernem kosmetycznym Puig. W tamtym czasie Puig nabył 10 proc. udziałów w spółce, ale plan finalnie nie został zrealizowany i Jacquemus w efekcie udziały te odkupił.
W październiku 2024 roku Jacquemus informował o podjęciu kroków w kierunku zyskania inwestora mniejszościowego, który pomógłby firmie rozwinąć się w USA, Europie i Azji, a także sfinansować ekspansję w sektorze kosmetycznym. Umowa z L‘Oréal została podpisana w 2025 roku.
– Jesteśmy podekscytowani, mogąc powitać Jacquemus i razem uwolnić jego wyjątkowy potencjał luksusowego piękna. Dzięki wyjątkowemu pozycjonowaniu marki, napędzanemu przez niezwykłą kreatywność, Jacquemus doskonale uzupełni i umocni portfolio kultowych marek L‘Oréal Luxe – skomentował Cyril Chapuy, prezes L‘Oréal Luxe.
Jak napisał Jacquemus na Instagramie, jest on dumny, mogąc rozwijać swoje wieloletnie marzenie z razem z L’Oréal. – Jestem podekscytowany, aby zobaczyć, co przyniesie nam przyszłość – stwierdził projektant.