StoryEditor
Producenci
13.09.2019 00:00

Kinga Rusin cieszy się z wyników marki Pat&Rub

Ponad 28 mln zł to przychody marki Pat&Rub w 2018 r. – podali jej właściciele Kinga Rusin i Marek Kujawa.

„PONAD 28.000.000 (milionów!) PLN br. sprzedaży, ponad 100.000 klientów, tysiące komentarzy w mediach społecznościowych miesięcznie! Tak wyglądał rok 2018 dla naszej marki Pat&Rub! (sprzedaż online: www.patandrub.eu a stacjonarnie Sephora). Ponieważ firmy publikują sprawozdania finansowe za poprzedni rok coraz więcej dziennikarzy, ale i fanów prosi nas o podsumowanie i pyta o źródła sukcesu, stąd ten osobisty komentarz” – napisała właścicielka marki, Kinga Rusin, na swoim koncie na Instagramie.

„Większość środków firmy przeznaczamy na ulepszanie produkcji, wyszukiwanie składników, poszukiwanie nowych technologii. Odpowiadając na pytanie: za firmą NIE stoją żadne fundusze inwestycyjne!” – dodała Kinga Rusin.

Przypomniała, że marka Pat&Rub jest na rynku od 11 lat i nieustannie się rozwija, będąc na bieżąco ze światowymi trendami i z najnowszymi odkryciami. Zaznaczyła, że jako właściciele, wraz z jej życiowym partnerem Markiem Kujawą, są silnie zaangażowani w życie firmy.

„Jako właściciele i zarząd jesteśmy z naszą firmą 24/7, gdziekolwiek byśmy nie byli w poszukiwaniu kolejnych fantastycznych komponentów czy kontrahentów. Na łączach z różnymi departamentami, partnerami, liniami produkcyjnymi. Wideo- i tele-konferencje to chleb powszedni” – pisze Kinga Rusin.

Pat&Rub to kosmetyki w 100-proc. naturalne do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Kinga Rusin jest znaną dziennikarką i prezenterką. Firmę Ecoidea prowadzi wraz Markiem Kujawą, prawnikiem i swoim partnerem życiowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:17