StoryEditor
Producenci
25.03.2019 00:00

Kaufland promuje start-upy i wprowadza na półki... wielorazowe podpaski

W ramach akcji "Startup by Kaufland" znana sieć hipermarketów wprowadza na półki niszowe marki, w tym z kategorii kosmetyczno-chemicznych. W najnowszej gazetce Kauflandu znalazły się organiczne środki czystości, bambusowe szczoteczki do zębów, a także wielorazowe podpaski, do tej pory znane głównie w przestrzeni internetowej zwolenniczkom rozwiązań zero waste.

„Marki na start! Obserwujemy, wybieramy i wspieramy młode, dynamicznie rozwijające się firmy, czyli wschodzące gwiazdy rynku. Wprowadzamy do naszych marketów ich interesujące i innowacyjne produkty, które z pewnością przypadną Ci do gustu i… wylądują na Twojej liście zakupów” – tak sieć Kaufland zapowiada akcję, w której promuje innowacyjne, niszowe marki. 

Wśród start-upowych projektów w gazetce Kauflandu pojawiły się również marki z sekcji beauty i higieny, utrzymane w trendach eko i zero waste. 

Ciekawą marką jest Loffme polskiego producenta – spółki Armazo. To wielorazowe podpaski i wkładki, waciki i ręczniki do demakijażu, a nawet ręczniki fitness. Produkty wykonane są ze specjalnego materiału – jest on cienki, lekki, niepylny, nie przepuszcza roztoczy, blokuje rozwój bakterii. Jest bardzo chłonny, a zarazem szybko schnie. Może być stosowany przez osoby z alergiami skórnymi, trądzikiem, a nawet chorującymi na atopowe zapalenie skóry (AZS). Pojawienie się produktów Loffme w Kauflandzie wywołało niemałe poruszenie wśród zwolenników wielorazowych artykułów higienicznych i propagatorów trendów zero waste, ponieważ wielorazowe podpaski były do tej pory produktem niszowym i znanym głównie w przestrzeni internetowej. 

Kolejną marką jest Hydrophil specjalizująca się w akcesoriach do higieny jamy ustnej i ciała z materiałów ekologicznych i nadających się do recyklingu. Do gazetki Kauflanda trafiły patyczki higieniczne i szczoteczki do zębów  wykonane z bambusa. 

Sansin to organiczne żele do prania, płyny do płukania tkanin i płyny do naczyń. „Używamy tylko plastiku nadającego się do recyklingu – PET i HDPE, naturalnych składników z roślin tylko ze zrównoważonych źródeł, organicznych surowców i środków powierzchniowo czynnych, naturalnych dodatków i naturalnych perfum” – tak firma pisze o swoich produktach.  

Mill Clean to znana już dobrze marka polskiej firmy Madonis należącej do Grupy Agrecol Corporation. W portfolio Marki Mill Clean, które producent nazywa kosmetykami dla domu znajdują się balsamy do mycia i pielęgnacji domu, balsamy specjalistyczne oraz płyny do mycia szyb i luster. Wśród nich znajduje się lina eco, a w niej produkty zawierające 94 proc. składników naturalnych i w 100 proc. biodegradowalne. O producencie marki Mill Clean czytaj więcej: Jerzy Klimczak, Madonis: Rynek kosmetyków ciągle akceptuje nowości

Kaufland to sieć hipermarketów. W całej Europie posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada obecnie 212 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:54