StoryEditor
Producenci
09.01.2023 00:00

Kartonowe refille kosmetyków dziecięcych to kolejny krok w stronę zrównoważonego rozwoju

Wypakowujesz z torby z zakupami karton z mlekiem, karton z sokiem pomarańczowym… karton z szamponem dla dzieci? Wyobraź sobie dokupowanie produktu pielęgnacyjnego dla swojego dziecka tak, by nie zaśmiecać planety kolejnymi plastikowymi opakowaniami. Coraz więcej marek proponuje konsumentom i konsumentkom tego typu rozwiązania, między innymi Johnson‘s Baby.

Branża środków higieny osobistej i kosmetyków produkuje rocznie na całym świecie ponad 120 miliardów opakowań, z których większość nie nadaje się do recyklingu. Jakim cudem plastik może nie nadawać się do recyklingu? Jeśli wypłuczesz go i wrzucisz do kosza na śmieci, zapobiegniesz jego wywozowi na wysypisko śmieci i przygotujesz go do pocięcia na konfetti i przetopienia na nowe przedmioty, prawda? Niestety nie. Od 1950 r., czyli od początku produkcji tworzyw sztucznych na dużą skalę, tylko 9 proc. światowego plastiku poddano recyklingowi. W ostatnich latach coraz więcej osób uświadamia sobie, że idea recyklingu tworzyw sztucznych jest w dużej mierze mitem.

Tylko tworzywa sztuczne nr 1 (politereftalan etylenu) i nr 2 (polietylen wysokiej gęstości), spośród 7 rodzajów tworzyw sztucznych, można zgodnie ze stanem wiedzy naukowej uznać za nadające się do recyklingu. Niestety wiele kosmetyków i produktów higieny osobistej używa do pakowania tworzyw sztucznych innych niż typu #1 i #2. Możesz sprawdzić, jakiego rodzaju plastiku użyto w opakowaniu, które trzymasz w dłoni, wyszukując na nim strzałki tworzące trójkąt z cyfrą pośrodku.

Jeśli chcesz ograniczyć swój wkład w zanieczyszczanie środowiska, możesz wybrać dla siebie i swojego dziecka nowe, kartonowe refille do swoich produktów jako alternatywę dla zakupu kolejnej klasycznej butelki produktu Johnson's Baby. Opakowanie uzupełniające szamponu, płynu do kąpieli lub produktu 3w1 oszczędza do 90% plastiku, który zostałby w razie zakupu produktów w plastikowych opakowaniach zużyty. Kartony z refillami są wykonane głównie z papieru z certyfikatem FSC Mix i nadają się do recyklingu; co prawda zawierają ok. 8 gramów plastiku na litrowe opakowanie, ale wynika to z faktu, że karton musi zostać wzmocniony, by nie rozmiękł pod wpływem wilgoci i ochronił kosmetyk przed zewnętrznymi czynnikami. Co najważniejsze, nie trzeba ich przelewać do wcześniej opróżnionych opakowań produktów Johnson's Baby. Kosmetyki można przelać do dowolnego wygodnego pojemnika albo w ogóle ich nie przelewać!

Kosmetyki w kartonach refill są wolne od barwników, ftalanów, siarczanów, alkoholu i mydła, dzięki czemu nadają się dla nawet najczulszej i najbardziej delikatnej dziecięcej skóry. Wszystkie zostały przebadane przez pediatrów i dermatologów. Do wyboru konsumenci i konsumentki mają Johnson's Baby Bedtime Bath, Johnson's Baby top-to-toe i Johnson's Baby Shampoo Eco Refill Pack; produkty są bezpieczne dla odczynu pH skóry dziecka, nie przesuszają jej, i nie drażnią delikatnych oczu, aby nie powodować łez u malucha. Są delikatne jak czysta woda i sprawiają, że wieczorna kąpiel nie będzie źródłem stresu ani u rodziców, ani u dziecka.

Konsumenci, coraz czulsi na aspekty ekologiczne zakupów dla siebie i swoich dzieci, coraz częściej sięgają po opakowania typu refill i wkłady zastępcze. Oczywiście zmiana kultury zakupów wymaga czasu i inwestycji, co oznacza, że wiele globalnych marek wciąż pozostaje w tyle w wyścigu o prawdziwy zrównoważony rozwój. To otworzyło drogę dla elastycznych, bezpośrednich marek konsumenckich, które przemawiają do świadomych ekologicznie klientek i klientów — zwłaszcza z pokolenia Z, które powoli wkracza w rodzicielstwo. Warto mieć na uwadze zwyczaje zakupowe swoje i cudze, planując budżet i rozważając, jaki wpływ ma jedno i drugie na naszą planetę.

Artykuł sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2025 10:23
INGLOT otworzył otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie – tym razem w Grecji [DUŻO ZDJĘĆ]
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Gallery

Otwarcie sklepu w stolicy Krety jest ważnym krokiem w realizacji nowej koncepcji sprzedaży detalicznej INGLOT w ramach międzynarodowej sieci sklepów marki – podkreśliła firma w informacji, opublikowanej na portalu LinkedIn.

Nowoczesny design, wyrafinowana prezentacja produktów i intuicyjna ścieżka klienta łączą się w celu stworzenia przestrzeni, która zwiększa zarówno komfort, jak i zaangażowanie podczas zakupów – dodają przedstawiciele firmy INGLOT.

Nowy sklep marki mieści się w sercu Heraklionu – piątego co do wielkości miasta Grecji i stolicy Krety. Znajdziemy go pod adresem Dedalou 6, Iraklio 712 02.

Nowoczesny, odświeżony format (po raz pierwszy zaprezentowany we flagowym butiku INGLOT w Galerii Krakowskiej w październiku 2023) jest stopniowo wprowadzany w kolejnych lokalizacjach, ponieważ firmie zależy na tworzeniu spójnego i nowoczesnego środowiska sprzedaży detalicznej dla klientów marki na całym świecie, która inspiruje i kreuje wyjątkowe doświadczenia

Koncept salonu powstał we współpracy z biurem architektonicznym Schwitzke Górski oraz studiem badawczo-consultingowym Omnisense. Miejsce zakłada połączenie oczekiwań klientów z różnych grup wiekowych, a także swobodne eksplorowanie przez nich świata kosmetyków.

Nowy look sklepu INGLOT, będąc zarazem nową odsłoną visual merchandisingu, to kolejny etap transformacji marki, zakładający m.in. bliższą relację firmy z klientami. – To właśnie oni w dużej mierze zaproponowali całkowicie zmienioną ścieżkę zakupową. Przedstawiciele działu odpowiedzialnego za VM zaprezentowali natomiast nowe podejście do prezentacji oferty, które jest bardziej estetyczne, ale również bez kompromisów w kontekście czytelnego przedstawienia i opisania wszystkich dostępnych kosmetyków i akcesoriów – opisuje firma na swoim blogu.

Jak zapowiadał rok temu Grzegorz Inglot, CEO INGLOT, firma będzie sukcesywnie odświeżać swoje punkty sprzedaży zgodnie z nowym konceptem – zarówno sklepy w Polsce, jak i na świecie. Metamorfozie zostały poddane również punkty z kosmetykami INGLOT w sklepach multibrandowych, np. Hebe

Projekt salonu INGLOT to nie tylko przestrzeń, to historia, jaką makijaż i pielęgnacja odgrywa w życiu konsumenta. To opowieść o harmonii między tradycją a nowoczesnością, o połączeniu elegancji z funkcjonalnością. Nowy koncept oddaje duszę marki, tworząc miejsce, które zachwyca i inspiruje. To więcej niż projekt architektoniczny: to sposób, w jaki kreujemy doświadczenia i budujemy relacje – wyjaśnia Izabela Kutyła, dyrektor kreatywna Schwitzke Górski.

Czytaj też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:21