Jak podaje firma Euromonitor, w tym roku na proszki oraz żele do prania wydamy ponad 1,5 mld zł. Za największą część rynku z wynikiem prawie 948 mln zł odpowiadają proszki, ale na znaczeniu rosną też środki piorące w kapsułkach, które zaczynają odrywać coraz znaczącą rolę. W ocenie Victora Henrikssona, analityka Euromonitor, to m.in. kwestia lepszego dopracowania produktów (poprawienia trwałości ich zapachu, oferowania dodatkowych właściwości, pozwalających na dłuższe zachowanie intensywnych kolorów ubrań oraz wzrost dochodów). Na poszerzenie linii produktowych kapsułek do prania stawiają czołowi producenci obecni na naszym rynku, m.in. Henkel i Procter&Gamble, który postawił na rozbudowę oferty produktów pod marką Vizir przekonując konsumentów o tym, że nowa formuła środków do prania skutecznie walczy z różnymi zabrudzeniami.
Mariola Mirek, manager ds. komunikacji w P&G zaznacza, że wyniki badań koncernu pokazały, że trzy na pięć kobiet unika zakładania ulubionych ubrań w kuchni z obawy przed ich poplamieniem.
Patrząc na rozwój tego segmentu rynku, można powiedzieć, że kapsułki robią szybką karierę. W 2013 roku Polacy wydali na nie 158,6 mln zł. Analitycy szacują, że w tym możemy wydać na nie o 224 mln zł więcej.