StoryEditor
Producenci
16.08.2024 14:40

Kampania Dove „Piękno się nie starzeje” walczy ze stygmatyzacją wieku

W klipie promocyjnym dojrzałe kobiety prezentują swoje wdzięki bez skrępowania czy krygowania się. / Dove

Marka Dove, znana ze swoich działań promujących naturalne piękno, zainicjowała nową kampanię „Piękno się nie starzeje”. Inspiracją do jej stworzenia były badania, z których wynika, że aż 66 proc. kobiet odczuwa presję związaną z kultem wiecznej młodości. Kampania stawia w centrum dojrzałe kobiety, pokazując ich siłę, pewność siebie oraz naturalny czar.

Badanie przeprowadzone na początku 2024 roku przez Dove wykazało, że 66 proc. kobiet czuje się pod presją zachowania młodego wyglądu. To zjawisko dotyczy nie tylko starszych osób, ale także młodych dziewcząt, które coraz częściej sięgają po kosmetyki przeciwstarzeniowe. W efekcie już nastolatki obawiają się utraty jędrności skóry i innych oznak starzenia. W odpowiedzi na te niepokojące trendy, Dove uruchomiło kampanię „Piękno się nie starzeje”, która ma na celu walkę ze stygmatyzacją wieku i promowanie naturalnego piękna niezależnie od wieku.

Kampania ta wpisuje się w długoletnią strategię marki Dove, która od lat angażuje się w działania mające na celu redefinicję standardów piękna. „Piękno się nie starzeje” związana jest także z 67. rocznicą wprowadzenia na rynek flagowego produktu marki – żelu myjącego Dove Beauty Bar. Aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, Dove postawiło na różnorodne formaty, w tym reklamy zewnętrzne w Nowym Jorku i Los Angeles, a także klipy wideo emitowane w mediach społecznościowych oraz telewizji.

Kampania powstała we współpracy z agencją Edelman, a jej przekaz koncentruje się na pozytywnym wizerunku dojrzałych kobiet. – „Jaki lepszy sposób na walkę ze stygmatyzacją wieku niż zwiększenie widoczności legionów pięknych, czarujących, pewnych siebie, zadziornych kobiet, które dziewczęta i kobiety mogą podziwiać. Jeśli tak wygląda starzenie się, czego się boimy?” – podkreśla Megan Skelly, dyrektorka kreatywna w Edelman. W ramach tej współpracy ma powstać także reality show pt. „Golden Bachelor”, który będzie kontynuacją przesłania kampanii.

Kampania „Piękno się nie starzeje” jest kolejnym krokiem Dove w kierunku zmiany standardów w branży kosmetycznej. Wcześniej firma zrealizowała m.in. akcję „The Code”, w której całkowicie zrezygnowała z wykorzystywania sztucznej inteligencji do tworzenia wizerunków kobiet w swoich reklamach. Te działania są częścią szerszej misji Dove, której celem jest promowanie autentycznego, naturalnego piękna na każdym etapie życia, od młodości aż po dojrzałość.

Czytaj także: "Nie widziałem reklamy Dove od 20 lat!": Unilever pod ostrzałem zarzutów o cenzurę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.01.2025 11:17
Estée Lauder zapowiada przegląd marek z portfolio. Które trafią na sprzedaż?
Do koncernu Estée Lauder należą m.in. takie marki jak Jo Malone London, Bobbi Brown, MAC Cosmetics, Kilian i CliniqueIG esteelaudercompanies

Firma Estée Lauder Companies dokonuje przeglądu swojego portfolio marek kosmetycznych, co najprawdopodobniej wiąże się z możliwością sprzedania niektórych z nich. Celem jest poprawienie kondycji firmy, borykającej się ze zmianami w strukturach zarządu i spadkami zysków.

Jak dowiedział się Bloomberg, firma inwestycyjna Evercore Inc. współpracuje z Estée Lauder nad przeglądem portfela marek. Proces jest w toku, nie zapadły na razie żadne wiążące decyzje. 

W sierpniu koncern kosmetyczny poinformował o odejściu swojego dotychczasowego prezesa i dyrektora generalnego Fabrizio Freda na emeryturę z końcem roku fiskalnego 2025. Freda przepracował w firmie ponad 15 lat.

W październiku Estée Lauder, do której należą m.in. takie marki jak Bobbi Brown, MAC Cosmetics i Clinique, zrewidowała swoje roczne prognozy sprzedaży i zysków, obniżając dywidendy. Stało się to zaledwie dzień po powołaniu na stanowisko dyrektora generalnego Stéphane de La Faverie. De La Faverie objął to stanowisko 1 stycznia br.

Czytaj też: Stéphane de La Faverie nowym CEO Estée Lauder

Na osłabienie Estée Lauder w ostatnich kilku latach wpłynęła silna konkurencja ze strony nowych marek kosmetycznych i pielęgnacyjnych, a także spadki popytu w Chinach. W październiku firma Estée Lauder podała, że w krótkim okresie spodziewa się znacznych spadków. Akcje Estée Lauder spadły o 48,7 proc. w 2024 roku, w latach 2023 i 2022 ich wartość obniżała się odpowiednio o 41 i 33 proc.

Ostatni czas był dla koncernu okresem burzliwych zmian personalnych. W listopadzie prezes dywizji Estée Lauder na Wielką Brytanię i Irlandię, Sue Fox, zrezygnowała ze stanowiska, a jej następczynią ogłoszono Pernillę Nyberg. W październiku ogłoszono również, że Jane Lauder, wiceprezes ds. marketingu, rezygnuje ze stanowiska. Również w zeszłym roku zrezygnował z funkcji prezesa były dyrektor generalny i wnuk założycieli firmy, William Lauder. W zeszłym tygodniu o odejściu poinformował Ronald S. Lauder, który dołączył do firmy w 1964 roku i był członkiem zarządu – wylicza portal TheIndustry, podkreślając, że Estée Lauder nie odpowiedziało na prośbę redakcji o komentarz.

Zmiany w Estée Lauder opisywaliśmy m.in. w artykule Rodzinny konflikt w Estée Lauder Companies. Komentatorzy porównują go do serialu "Sukcesja"

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.01.2025 12:27
Rituals podsumowało 2024 rok, wśród osiągnięć m.in. pierwszy sklep w Japonii
Aby wykorzystać biznes do szerzenia dobra, marka Rituals uruchomiła inicjatywę 10% Profit PledgeM.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Marka Rituals kontynuowała w ubiegłym roku swoją globalną ekspansję, otwierając średnio nowych sklepów tygodniowo i rozwijając się dynamicznie na rynku azjatyckim – w tym otwarto pierwszy sklep marki w Japonii.

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 mld euro, notując organiczny wzrost o 21 proc. we wszystkich kanałach sprzedaży i 42 krajach, w których jest aktualnie obecna. Ponowna certyfikacja B Corporation oraz ciągle rosnąca oferta wkładów uzupełniających wzmacniają misję zrównoważonego rozwoju marki. Marka wdrożyła też inicjatywę 10% Profit Pledge, ogłaszając w jej ramach trzech nowych partnerów.

Rekordowy rok napędzany przez Europę i ekspansję w Azji

Choć głównym źródłem wzrostu była Europa, marka Rituals znacząco przyspieszyła również w Azji. Sukces marki oparty jest na organicznym wzroście we wszystkich kanałach sprzedaży (retail i e-commerce), wzmacnianym przez innowacyjne nowości produktowe, niezwykłe doświadczenia zakupowe oraz atrakcyjny program lojalnościowy. 

Shopping experience jest jednym z najważniejszych aspektów w budowaniu siły Rituals, dlatego w zeszłym roku marka otworzyła 241 nowych sklepów na całym świecie – średnio jeden w każdy dzień roboczy.

Wśród kluczowych wydarzeń wyróżniają się otwarcie pierwszego sklepu w Japonii oraz nowe lokalizacje w Malezji, Singapurze, Tajlandii i Chinach. Po sukcesie Mind Oasis, otwarto kolejne trzy lokalizacje, które wzmacniają filozofię firmy w zakresie dobrostanu i pomagają ludziom relaksować ciało i umysł.

W 2025 roku Rituals będzie kontynuować wprowadzanie kolejnych innowacji i usług. Planowane jest również otwarcie kolejnych 243 sklepów na całym świecie. Główne działania będą skoncentrowane na utrzymaniu tempa w Europie i wsparciu wszystkich kanałów sprzedaży, równocześnie rozwijając markę w Azji.

Przedsiębiorczość XXI wieku i odpowiedzialność za środowisko

Rituals podkreśla, że misją marki jest prowadzenie biznesu bez szkody dla ludzi i planety, dlatego po raz kolejny marka uzyskała prestiżowy certyfikat B Corp, spełniając wysokie i restrykcyjne standardy społecznej i środowiskowej odpowiedzialności. 

Kolejnym ważnym osiągnięciem jest sukces w promowaniu wkładów i opakowań uzupełniających, dzięki czemu w zeszłym roku marka sprzedała ponad 8 mln produktów w wersji refill, pomagając konsumentom w redukcji odpadów opakowaniowych.

Aby wykorzystać biznes do szerzenia dobra, marka uruchomiła inicjatywę 10% Profit Pledge, w ramach której firma zobowiązuje się przekazać 10 proc. swojego rocznego zysku netto na wsparcie dobrostanu ludzi i planety. Rituals poinformowało również o nawiązaniu współpracy z trzema nowymi partnerami w ramach Profit Pledge: War Child, organizacją wspierającą dobrostan dzieci dotkniętych wojną i konfliktem; Blue Marine Foundation, która walczy z nadmiernym rybołówstwem i chroni morskie ekosystemy; oraz National Geographic Pristine Seas, pomagającą w tworzeniu morskich obszarów chronionych w celu przywrócenia zdrowia oceanów.

Do tych organizacji dołączają już istniejący partnerzy, tacy jak Sacred Forests (wspierający społeczności rdzenne i chroniący ich ziemie), Super Chill (pomagający dzieciom w budowaniu odporności psychicznej) oraz Tiny Miracles, oferujący zmieniające życie wsparcie finansowe, medyczne i edukacyjne dla społeczności kobiet w Mumbaju w Indiach.

Rituals Cosmetics to firma założona w Amsterdamie w 2000 roku. Obecnie działa na całym świecie w 42 krajach i jest obecna m.in. w takich miastach jak Londyn, Paryż, Mediolan i Szanghaj, posiadając ponad 1300 sklepów, 4176 punktów sprzedaży typu shop-in-shop oraz pierwszy na świecie Mind Oasis. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. styczeń 2025 13:14