StoryEditor
Producenci
21.09.2021 00:00

Kamilla i Marcin Stańczyk, Eco and More: Kto stanie w miejscu, zostanie w tyle

Nie jesteśmy optymistami, jeżeli chodzi o rozwój całej branży w najbliższym czasie – widzimy, że raczej następują przetasowania niż rozwój rynku. Cięcie kosztów i cen mogą doprowadzić do upadku wielu firm, które postawiły na bogate składy, ekologiczne opakowania i wymagającego konsumenta – mówią Kamilla i Marcin Stańczyk właściciele Eco and More.

Z jakimi nastrojami wchodzicie w drugą połowę roku? Optymistycznie czy z obawami o gospodarkę, biznes kosmetyczny i zachowania konsumentów?

Marcin Stańczyk: Nastroje mamy mieszane. Duża niepewność – rynkowa, podatkowa, legislacyjna – powoduje stres i w związku z tym poważne decyzje są trudniejsze. Biznes nie lubi zaskakujących zmian w trudnym do przewidzenia kierunku. Inwestycje wymagają przewidywalności, bo podejmowane dzisiaj działania mają dawać efekty za parę lat. Przy mało przewidywalnym otoczeniu, takie inwestycje zyskują miano spekulacji. Dlatego wiele długoterminowych projektów jest odkładanych w czasie, a firmy koncentrują się na patrzeniu pod nogi, żeby się nie potknąć na trudnej ścieżce, na której nie wiadomo co pojawi się za zakrętem. Jednak, nie chcemy stawać w miejscu i nie stajemy. Nie jesteśmy optymistami, jeżeli chodzi o rozwój całej branży w najbliższym czasie – widzimy, że raczej następują przetasowania niż rozwój rynku. Ale ci co staną w miejscu, zostaną w końcu z tyłu.

Czy konsumenci są skłonni do wydawania pieniędzy czy raczej ostrożni? Czy handel otworzył się na zamówienia, czy nadal jest to bardzo ostrożne planowanie i niechęć do zakupów na zapas?

MS: Zarówno wśród konsumentów, jak i wśród firm widzimy chwiejność nastrojów. Mieliśmy okres bardzo dużego stresu na początku pandemii – konsumenci zaczęli kupować na zapas, obawiając się przede wszystkim zamknięcia w domach bez dostępu do zakupów. Do tego problemy z łańcuchem dostaw, zwłaszcza zza granicy, rozchwiały rynek. Handel próbował się zatowarować za wszelką cenę na dłuższy okres, żeby nie stracić sprzedaży przez braki towaru. Większość z nas wierzyła, że to krótkotrwały problem bardziej związany z logistyką niż ze strukturalną zmian rynku.

Jak więc wygląda to teraz?

Dzisiaj jest trochę inaczej. Zaczynamy działać tak, jakby to była nowa norma – konsumenci już nie planują zakupów na duży zapas i wydaje się, że nawet wprowadzanie kolejnych lockdown’ów tego nie zmienia, bo dostrzegli m.in. opcję w zakupach przez internet. W konsekwencji również handel już nie tylko mógł zmniejszyć poziomy zapasów do tych sprzed pandemii, ale zaczął nawet mocno optymalizować rotację towarów i ciąć wielkość zapasów, żeby poprawić przepływy pieniężne.

Wszystko wróciło do normy?

Ciągłość produkcji i dostaw wróciły w dużej mierze do normy, chociaż drastycznie wzrosły koszty transportu międzynarodowego, co napędza dodatkowo inflację. Ale jedną z istotnych strukturalnych zmian jest ograniczanie przez konsumentów liczby miejsc regularnych zakupów – wygranymi są przede wszystkim dyskonty, inne duże formaty wielobranżowe i internet. Bardzo wzrosła konsumpcja produktów marek własnych. Przekłada się to też na priorytety sieci detalicznych – widzimy, że znacznie chętniej szukają one teraz producentów marek własnych. To również efekt obciętych znacząco wydatków producentów markowych produktów na reklamę i rozwój nowości.

Czy pandemia zmieniła jakoś Wasze plany inwestycyjne?  

MS: Planujemy dalszy rozwój zgodnie z obraną strategią firmy. Nie planujemy istotnych zmian. Pandemia, sytuacja rynkowa, prawna, podatkowa – wszystko to wprowadza sporo utrudnień, ale jako mała firma nie zbaczamy z drogi – idziemy ścieżką profesjonalizacji i inwestycji w zespół i infrastrukturę. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu, mimo tych nowych wyzwań, nadal będziemy w stanie realizować nasze długoterminowe cele.

Rozwijamy kanały dystrybucji, w tym eksport, rozwijamy e-commerce, w tym ten B2B, wprowadzamy nowe marki i produkty, wycofujemy te, które nie spotkały się z sympatią czy zrozumieniem rynku. Ale to są normalne działania, na które pandemia nie wpłynęła znacząco. Także zachęcamy do obserwowania naszych działań i oceny, czy są słuszne :-).

Jak oceniacie rozwój kanału e-commerce, czy staje się dominujący, czy po powrocie klientów do sklepów jego dynamika słabnie?

MS: W początkowej fazie pandemii, wszyscy dotychczas obecni w internecie, zyskali. Z jednej strony e-commerce to bardzo otwarty rynek, ale z drugiej – tu jeszcze szybciej i znacznie wyraźniej widać, że duży może więcej. Przyciąganie uwagi konsumentów kosztuje dużo, a im więcej graczy, tym jest to droższe. Jednocześnie przy braku ograniczeń geograficznych w internecie, cena jest jeszcze ważniejsza niż w handlu offline. Dlatego to przede wszystkim ci duzi gracze, mający większe budżety, dalej idącą automatyzację i lepsze ceny zakupu wygrywają grę o konsumenta.

Prawdą jest jednak, że spora część dużych detalistów bardzo późno zabrała się na poważnie za e-commerce, co dało szansę kilku nowym graczom na rozwój. Jednak moim zdaniem będziemy obserwować bardzo szybko rosnącą konsolidację rynku handlu internetowego w rękach tych największych. Duża część z tych dużych będzie też pracowała na zasadzie omni channel czy multi channel.

Jakie trendy będą dominujące na rynku kosmetycznym w najbliższej przyszłości – jakich kosmetyków szukają klienci?

Kamilla Stańczyk: Jesteśmy przesyceni ofertą kosmetyczną. Codziennie na facebooku śledzą nas reklamy kosmetyków naturalnych, wegańskich, najlepszych i najpiękniejszych. Sieci wymieniają ofertę na półkach co najmniej dwa razy w roku. To jest szaleństwo, w którym wszyscy bierzemy udział. Na to wszystko nakłada się cena produktu. Musi być tanio. I moim zdaniem to właśnie cena będzie w najbliższym czasie głównym trendem rynku kosmetycznego. Natomiast z drugiej strony rośnie świadomość, że skuteczny kosmetyk musi zawierać najwyższej jakości składniki aktywne, których pozyskanie jest kosztowne. Do tego opakowanie musi być ekologiczne, a to też nie jest tanie. Także widzę wyraźnie silną polaryzację postaw i trendów.

Tak jest również w obszarze, w którym Wy się poruszacie?  

My specjalizujemy się w produktach dla dzieci. Rodzice to dość lojalna grupa odbiorców. Jeżeli coś działa, rozwiązuje dylemat rodzica, to będą się tego trzymać. I ja to szanuję. Pielęgnacja dziecka to po karmieniu największe wyzwanie macierzyństwa. Tutaj nie ma kompromisów. Jako rodzice też tak uważamy i dlatego wszystko sprawdzamy, testujemy, wspieramy się ekspertami i wierzymy w intuicję.

Co budzi Pani największe obawy w odniesieniu do przyszłości branży kosmetycznej?

KS: Martwi mnie zalanie rynku produktami jednorazowymi, niebiodegradowalnymi. Pandemia zrujnowała wiele inicjatyw i programów edukacyjnych na temat ekologii. Powróciliśmy do jednorazówek, plastiku, tanich składników, wszędobylskiego alkoholu do dezynfekcji. Jestem przerażona maseczkami leżącymi w rowach, rękawiczkami z plastiku, a przede wszystkim nieświadomością konsumentów.

Jak to się odbija na Waszych ekologicznych propozycjach produktowych?  

Patrzymy na wprowadzone przez nas nowości – biodegradowalne, kompostowalne – i zaskakuje nas niechęć klientów do stosowania rozwiązań ekologicznych. Tak silnie utkwiła im w głowach komunikacja o „bezpieczeństwie" jednorazowych, plastikowych produktów, że my zaczynamy z wieloma tematami zupełnie od zera. Ewentualne dalsze perturbacje w gospodarce również wpłyną na rozwój nowych produktów, receptur i inwestycje w infrastrukturę, bez których postęp będzie znacznie trudniejszy, jeżeli w ogóle możliwy. Cięcie kosztów i cen mogą doprowadzić do upadku wielu firm, które postawiły na bogate składy, ekologiczne opakowania i wymagającego konsumenta.

To dość niepokojące. Jak zamierzacie się w tym odnaleźć?

Zabieramy się za pracę u podstaw, samokształcenie i obalanie mitów o ekologii. Będziemy na pewno kontynuować pracę ze specjalistami w zakresie pielęgnacji dziecka, ograniczania produktów potrzebnych do opieki nad zdrową skórą. Widzimy ogromny potencjał wśród młodzieży, która chce zdobywać wiedzę, a przy tym chce być modna i na czasie. To się da połączyć. Z pomocą influencerów chcemy zachęcić młodych ludzi do świadomych wyborów, a jako rodzice nastolatek wiemy, jak ważne są dla nich media społecznościowe, z których czerpią wiedzę. Ma być wygodnie, modnie, łatwo i ekologicznie. Niezłe wyzwanie, ale dlatego w to wchodzimy!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 18:53
Rusza ogólnopolska kampania linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska
Małgorzata Kożuchowska, ambasadorka marki Perfecta i współtwórczyni linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowskafot. materiały prasowe Perfecta

Rusza ogólnopolska kampania reklamowa linii Perfecta Skin. Spot z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej, promujący także jej autorską serię kosmetyków stworzoną z ekspertami marki Perfecta, będzie emitowany w topowych stacjach telewizyjnych.

Małgorzata Kożuchowska, jedna z najbardziej uznanych i lubianych polskich aktorek, od października br. jest ambasadorką marki Perfecta należącej do Dax Cosmetics (Rohto Pharmaceuticals Group).

Rola Małgorzaty Kożuchowskiej jako ambasadorki jest bardzo szeroka – artystka poza wspieraniem flagowych linii kosmetycznych marki Perfecta wraz z ekspertami marki stworzyła linię kosmetyków – Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska. Seria składa się jedenastu produktów do pielęgnacji twarzy w tym dwóch do oczyszczania skóry. Design opakowań charakteryzuje się eleganckim, nowoczesnym minimalizmem i jest to nowy kierunek marki Perfecta.  

Wybór Małgorzaty Kożuchowskiej na ambasadorkę marki nie był przypadkowy. Aktorka od lat inspiruje Polki swoim stylem, klasą oraz wsparciem dla innych kobiet. Zarówno ona, jak i Perfecta, podzielają podobne wartości.

Dorota Dobrzycka, dyrektor marketingu Dax Cosmetics, podkreśla: – Gdy poznaliśmy Małgorzatę Kożuchowską, wybór na ambasadorkę marki Perfecta stał się oczywisty. Małgosia to piękna i elegancka kobieta, pełna niezwykłej wrażliwości i kobiecego uroku. Elegancka, pewna siebie a przy tym tak niezwykle naturalna. Z łatwością łączy różne role życiowe, co sprawia, że jest prawdziwą inspiracją dla wielu kobiet.

Wyjątkowa kreacja pierwszej kampanii reklamowej z udziałem ambasadorki

W poniedziałek 25 listopada br. rusza kampania nowej linii, w której wystąpi Małgorzata Kożuchowska. Spot reklamowy będzie emitowany w topowych stacjach telewizyjnych, m.in. w TVN, Polsat, TVP1, TVP2, TVN7, TVN24, a piękne zdjęcia do niego wykonał znany fotograf gwiazd Marcin Tyszka. Za spot reklamowy i bilbordy sponsorskie odpowiedzialna była agencja Hand Made, a pomysł i koncepcja spotu wyszły ze strony Dax Cosmetics.

Spot jest on wyjątkowy w swoim wyrazie i przekazie. Małgorzata Kożuchowska od początku wiedziała jak chce przekazać wartości, które stoją za marką oraz innowacyjność linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska, która jest oparta innowacyjnej technologii HERO 3 [PEP]. Technologia ta bazuje na synergicznym działaniu trzech rodzajów peptydów, erytrytolu oraz prebiotyku, co zapewnia rewolucyjne efekty w pielęgnacji skóry.

Odnosząc się do tych innowacyjnych składników, Małgorzata Kożuchowska pokazuje w kampanii trzy różne oblicza kobiety – elegancką, pewną siebie i zmysłową – a każde z nich symbolizuje różne aspekty życia i towarzyszące  im emocje. W ten artystyczny sposób marka podkreśla umiejętność każdej kobiety  do odnajdywania się i radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych.

Małgorzata Kożuchowska bardzo aktywnie włączyła się w prace nad nową linią. Uczestniczyła w budowaniu jej koncepcji, wybrała linię zapachową, testowała produkty. Dumna ze swojego udziału w tym projekcie, podkreśla:  – Perfecta  to marka, która od lat troszczy się o kobiece piękno i komfort. Praca nad nową linią kosmetyków była dla mnie inspirującym doświadczeniem. Miałam możliwość aktywnie uczestniczyć w każdym etapie powstawania kosmetyków – od formuły przez wybór słoiczków po projekty opakowań. Cieszę się, że mogę wspierać markę, która z tak dużą troską podchodzi do potrzeb kobiet.

Perfecta, z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku, zawsze dążyła do dostarczania najwyższej jakości kosmetyków kobietom o różnych potrzebach. Marka oferuje innowacyjne rozwiązania w branży kosmetycznej, a współpraca z Małgorzatą Kożuchowską stanowi doskonały przykład łączenia doświadczenia z nowoczesnością.

Obecna kampania jest początkiem zaplanowanej współpracy z ambasadorką, w ramach której będzie rozwijana marka Perfecta, jak i linia Perfecta Skin.

Jak działają kosmetyki Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska?

Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska to linia pielęgnacyjna o wszechstronnym działaniu anti-aging. Seria, którą współtworzyła ambasadorka, składa się z jedenastu produktów – są to kremy do twarzy (w tym z SPF) i na okolice oczu, sera przeznaczone dla osób w dwóch kategoriach wiekowych oraz trzy produkty do oczyszczania skóry.  

 

.  

Linia bazuje na rewolucyjnej technologii HERO 3[PEP]TM łączącej trzy rodzaje peptydów, erytrytol oraz prebiotyk, które razem zapewniają wielowymiarową i skuteczną pielęgnację. Formuła wielowymiarowe działanie: pobudza procesy regeneracyjne, wspiera odnowę skóry, działa na nią relaksująco i rozluźniająco, chroni przed przesuszeniem, poprawia jędrność skóry, działa antyoksydacyjnie i pozwala utrzymać jej mikrobiom w równowadze.  

• 3 X PEPTYDY – peptydy sygnałowe pobudzają procesy regeneracyjne skóry, a peptydy transportujące pomagają jonom miedzi przenikać w głębsze partie naskórka, wspierając odnowę skóry. Neuropeptydy działają relaksująco i rozluźniająco na skórę twarzy.

• ERYTRYTOL – chroni przed nadmiernym przesuszeniem skóry oraz poprawia jej jędrność. Wykazuje działanie antyoksydacyjne, zwalcza wolne rodniki.

• PREBIOTYKI – pozwalają utrzymać mikrobiom skóry w równowadze, wspierając funkcje ochronne.

Kosmetyki są dostępne w drogeriach i w sklepie internetowym Rossmann.pl oraz w internetowym sklepie marki perfecta-kosmetyki.pl  

2024 rok jest szczególnym rokiem dla firmy Dax Cosmetics – producent istnieje na rynku od 40 lat, a od 10 lat jest częścią międzynarodowej grupy farmaceutyczno-kosmetycznej Rohto Pharmaceuticals Group. Największa marka w portfolio, Perfecta, świętuje jubileusz 20-lecia. Dax Cosmetics w swoim portfolio ma aż siedem marek kosmetycznych: Perfecta, Yoskine, Hada Labo Tokyo, Dax Sun, Cashmere, Celia i Dax Men.

Artykuł Sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 11:45
Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?
Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Marka Rituals Cosmetics sukcesywnie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, redukując tym samym swój ślad węglowy. Marka podjęła zobowiązanie, że do 2050 r. osiągnie zerową emisję netto. Jest to jedno ze zobowiązań środowiskowych marki, która w opublikowanym właśnie Raporcie Zrównoważonego Rozwoju podsumowuje to, co do tej pory udało jej się osiągnąć.

W 2023 r. 65 proc. produktów marki zawierało co najmniej 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24 proc. sprzedaży, która wzrosła o 19 proc. w porównaniu z 2022 r.

Dzięki takim wyborom konsumentów, którzy kupowali wkłady uzupełniające poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła w 2203 r. ponad tonę materiałów, ponad 2 mln ton 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.

Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania produktów marki nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Firma zwiększyła odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99 proc.

Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.

Kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70 proc. PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.

Rituals Cosmetics to luksusowa marka oferująca produkty do pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów oraz zapachy do domu. Firma powstała w 2000 roku w Amsterdamie. Jej produkty, poprzez sieć ponad 1 tys. sklepów, 4,2 tys. punktów w ramach shop-in-shop oraz pięciu obiektów SPA, obecne są w 36 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2024 03:21