StoryEditor
Producenci
19.10.2022 00:00

Już dziś rozdamy Perły Rynku Kosmetycznego 2022!

Już dziś nagrodzimy najlepsze nowości w rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022. To 16. edycja tego wyjątkowego projektu, w którym zwycięzców wyłaniają retailerzy – menedżerowie z najważniejszych sieci handlowych oraz e-sklepów i platform e-commerce, którzy osobiście testują produkty. Punktualnie o 11.00 w hotelu Courtyard Marriott rozpoczniemy wręczanie statuetek najlepszym nowościom kosmetycznym. Nagrodę Perły Rynku FMCG odbiorą natomiast firmy z sektora spożywczego.

Perły Rynku to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości kosmetyczne, chemii gospodarczej, spożywcze oraz rozwiązania dla sklepów. Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań produktów kosmetycznych i FMCG. Oficjalna strona projektu www.perlyrynku.pl

Pierwsza edycja Pereł Rynku Kosmetycznego odbyła się w 2006 roku. Początkowo był to ranking konsumencki. Szybko jednak zmienił formę na ranking biznesowy, a jego formuła jest absolutnie wyjątkowa. Laureaci badania wyłaniani są przez profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.   

Co roku ocenie jurorów poddawanych jest kilkaset nowości. Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku. Niejednokrotnie udział w projekcie otwiera firmom, markom i produktom drogę do współpracy z wiodącymi retailerami.

W tym roku jurorzy rankingu Perły Rynku Kosmetycznego przetestowali  produkty w 18 kategoriach. Natomiast w projekcie Perły Rynku FMCG oceniali produkty w 14 kategoriach.   

JURORZY Perły Rynku Kosmetycznego 2022

Rajmund Kula, Key Account Manager, Douglas Polska

Izabela Tomczak, Współwłaścicielka sieci, Polska sieć Drogerii Vica

Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, DP Drogerie Polskie

Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Eurocash

Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer Notino

Marzena Gradecka, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Jasmin

Krzysztof Szponder, Dyrektor Zarządzający, Dr. Max

Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. marketingu, Drogerie Jawa

Bernadeta Ziemińska, Dyrektor Zarządzający, Sekret Urody

Ewa Nowicka, Dyrektor Handlowa, Drogerie Noel

Paweł Woch, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Laboo

Anna Zarobkiewicz, Kierownik Kategorii Kosmetycznych, Dział Zakupów, Ziko Dermo,

Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl

Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl

Marcin Mielniczuk, Dyrektor e-Commerce, eZebra

Piotr Maciejewski, Marketing Manager, Cosmedica

Maja Gronowska, Digital Marketing Specjalist, Kosmetolog, Minti Shop

Małgorzata Zielińska, Dyrektor działu zarządzania kategorią, Kontigo

Aleksandra Milczarek, Bussiness Development Manager, Perfumesco

Antonio Farincha, Dyrektor ds. Strategii Asortymentu, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe

Piotr Piech, Dyrektor Handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe

Paulina Baranowska, Category Beauty Skin care & Make-up, Primavera Parfum

Dagmara Gołek, Senior Beauty Category Owner, Allegro

Grazyna Tomala-Tylman, Dyrektor Marketingu i PR, Drogerie Natura

Mariusz Szymanowski, Prezes Zarządu, Grupa Nova

Jerzy Smoczyk, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Sklepów Nova – Grupa Nova

Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka

Sylwia, Dul-Kowalska, Kierownik działu zakupów, Pigment

Ewa Domarecka, Negocjator Krajowy - drogeria, perfumeria, E. Leclerc

Paweł Kacner, Kierownik Zespołu Kupców, Gemini

JURORZY Perły Rynku FMCG 2022

Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, Społem

Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl

Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl

Maciej Igliński, Prokurent – Dyrektor sieci, Sklep Polski

Marian Zych, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu, PSH Livio

Jacek Stachoń, Development Manager E.LECLERC, Scamark

Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, E. Leclerc, Galec

Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell

Łukasz Kalisz, Dyrektor Biznesu Pozapaliwowego, Shell

Piotr Rajewski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska

Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Polska Sieć Handlowa Lewiatan

Sylwia Olechno, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu, Grupa Chorten

Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten

Joanna Kobylińska-Sandoval, Dyrektor Handlowy ds. Produktów Świeżych, Eurocash S.A., Delikatesy Centrum

Jacek Smoleń, Dyrektor Handlowy, Hitpol

Joanna Bytner, Dyrektor Wsparcia Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju, Chata Polska

Wojciech Dziekanowski, Menager ds. rozwoju sieci, Mirabelka

Wiesław Skorupka, Prezes Zarządu, Sieć Sklepów Eden

Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu, Polski Koszyk

Tomasz Walkowiak, Członek Dyrekcji Handlowej Sieci Intermarche, Intermarché

Jan Wilk, Prezes Zarządu, Detal Polski

Jarosław Bieliński, Dyrektor Generalny, PHU Topaz

Jan Sałata, Dyrektor Generalny, Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep

Katarzyna Banach, Prezes Zarządu, Euro Polska Sieć Handlowa

Halina Smólska, Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kategoriami, Lotos Paliwa

Michał Ostaszewski, Business Unit Manager – Supermarket, Allegro

Krzysztof Dobczyński, Dyrektor Handlowy Produktów Świeżych, Carrefour Polska

Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Stokrotka

Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka

Marcin Bańka, Prezes Zarządu, PGZ Kupiec

Tomasz Syller, Członek Zarządu, Spar

Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Polomarket

Piotr Pokrywka, Starszy Kupiec, Sklepy Avita

Magdalena Pajor, Dyrektor sieci franczyzowych, Groszek/Euro-Sklep

Beata Amerek, Category Manager, Maxi Zoo

Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał

Organizator rankingu Perły Rynku

Organizatorem rankingów Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG jest Wydawnictwo Gospodarcze – firma komunikacji B2B, działająca w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą branżowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz wydawanego w druku i e-prenumeracie  magazynu premium „Wiadomości Handlowe” dla profesjonalistów z branży retail i FMCG.

Wydawnictwo organizuje konferencje i wydarzenia, które są miejscem nawiązywania i podtrzymywania relacji biznesowych jak: Retail Trends czy Forum Branży Kosmetycznej. Jest także organizatorem badań rynkowych, które wskazują detalistom i konsumentom najlepsze nowości rynkowe. Oprócz Pereł Rynku są to także ranking „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów” oraz „Ulubiona Marka Polaków” oraz Drogeria Roku i Market Roku – wyłaniające najlepsze sieci handlowe na rynku kosmetycznym i FMCG  w kanałach online i offline.

Zobacz poprzednie edycje: 

Rozdaliśmy Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG i Perły Regionu 2020   

Perły Rynku Kosmetycznego 2019 i Perły Rynku FMCG 2019 rozdane - poznaj laureatów!

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Wywiady
01.04.2025 12:46
Iwona Towalska, Unilever: Wellness i zrównoważony rozwój odgrywają coraz większą rolę w rozwoju produktów kosmetycznych
Iwona Towalska, Head of Customer Strategy Planning & Net Revenue Management Personal Care w UnileverUnilever mat.pras.

Jakie trendy konsumenckie i technologie będą kształtować polski rynek kosmetyczny w nadchodzących miesiącach? Które kanały sprzedaży są obecnie najskuteczniejsze? O tym rozmawiamy z Iwoną Towalską, Head of Customer Strategy Planning & Net Revenue Management Personal Care w Unilever.

Czy da się wskazać główne trendy konsumenckie, które będą kształtować rynek kosmetyczny i personal care w Polsce w 2025 roku?

Rynek kosmetyczny i Personal Care w Polsce będzie napędzany przez rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie edukacji, zrównoważonego rozwoju i troski o dobre samopoczucie. Formuły kosmetyczne stworzone w oparciu o zaawansowane technologie i składniki, których skuteczność poparta jest naukowo, odegrają istotną rolę w tworzeniu personalizowanych produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. 

Kolejnym aspektem jest, z roku na rok coraz ważniejsza, kwestia zrównoważonego rozwoju, w tym rozwiązania przyjazne dla środowiska, czy biodegradowalne opakowania, które szczególnie zyskują na znaczeniu. Dodatkowo dbałość o wellness i dobre samopoczucie wciąż będą istotnymi czynnikami wpływającymi na rozwój produktów kosmetycznych.

Które innowacje technologiczne będą miały największy wpływ na branżę kosmetyczną w Polsce w 2025 roku?

Sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość będą znacząco kształtować przyszłość branży kosmetycznej, umożliwiając tworzenie spersonalizowanych produktów oraz doświadczeń zakupowych dopasowanych do unikalnych preferencji klientów. 

W Unilever wykorzystujemy zaawansowane urządzenia mobilne – dzięki analizie w czasie rzeczywistym, klienci otrzymują spersonalizowane porady dotyczące pielęgnacji skóry i włosów, wraz z rekomendacją najlepszych kosmetyków. Poznanie potrzeb konsumentów pozwala nam nieustannie dopracowywać formuły, tym samym utrwalając trend personalizacji.

Czytaj też: Unilever rewolucjonizuje tworzenie wizualizacji produktów dzięki technologii AI

Jakie kanały sprzedaży sprawdzają się najlepiej na polskim rynku kosmetycznym?

Jednym z najbardziej efektywnych kanałów sprzedaży na polskim rynku kosmetycznym pozostają drogerie. Oferują szeroki wybór produktów, adresując wachlarz potrzeb konsumentów i najnowsze trendy rynkowe. Coraz większą popularność zyskują również sklepy internetowe, w tym platformy e-commerce marek kosmetycznych, które umożliwiają klientom zakupy z dowolnego miejsca. 

Niezwykle popularnym formatem sprzedaży pozostaje również dyskont, który przyciąga klientów atrakcyjnymi cenami, szeroką ofertą marek własnych oraz znanymi i lubianymi produktami markowymi.

Jak wyglądają plany Unilever Polska, dotyczące rozwoju kategorii Personal Care w 2025 roku?

Unilever Polska konsekwentnie rozwija segment Personal Care, koncentrując się na inwestycjach w innowacyjne rozwiązania i technologie. Odpowiadamy w ten sposób na zmieniające się trendy oraz jeszcze lepiej poznajemy naszego konsumenta. 

W tym roku planujemy wzmocnić pozycję naszych flagowych marek, takich jak Dove, Rexona i AXE. Pracujemy też nad jeszcze lepszym dopasowaniem naszych działań do różnorodnych kanałów sprzedaży, by rozwijać kategorię w sposób spójny i odpowiadający realiom rynku.

Jakie znaczenie mają różne formaty produktów w kształtowaniu udziału poszczególnych kanałów sprzedaży na polskim rynku?

Zróżnicowane formaty produktów mają istotny wpływ na to, jak kształtuje się udział poszczególnych kanałów sprzedaży na polskim rynku kosmetycznym. W dyskontach atrakcyjne ceny i oferta marek własnych są kluczowymi czynnikami przyciągającymi klientów, którzy szukają oszczędności i prostych, codziennych produktów.

Z drugiej strony, drogerie oferują szeroki wybór specjalistycznych kosmetyków, profesjonalne doradztwo i możliwość zapoznania się z nowościami rynkowymi, co przyciąga konsumentów poszukujących bardziej zaawansowanych rozwiązań pielęgnacyjnych. W kanałach online natomiast obserwuję rosnącą popularność produktów ekologicznych.

A jakie trendy w formatach produktów będą miały największy wpływ na sprzedaż w poszczególnych kanałach?

W bieżącym roku trendy w formatach produktów będą się koncentrować na multifunkcyjności i uproszczeniu rutyn pielęgnacyjnych. Konsumenci coraz chętniej sięgają po rozwiązania wielozadaniowe, które oferują więcej niż jedną korzyść. Przykładem mogą być żele pod prysznic, które nie tylko skutecznie oczyszczają, ale także nawilżają i pielęgnują skórę niczym balsam, czy antyperspiranty zapewniające ochronę, ale również pielęgnację dzięki aktywnym składnikom. 

Dużym zainteresowaniem cieszą się również produkty takie jak serum do twarzy i dekoltu czy kosmetyki łączące funkcje ochrony przeciwsłonecznej i intensywnego nawilżenia.

Wiele mówi się o korzyściach, płynących z korzystania z kanałów online w sprzedaży kosmetyków. Mogłaby Pani wskazać te najważniejsze?

Takich korzyści jest wiele – przede wszystkim korzystanie z kanałów online daje możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, a wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwala na personalizację ścieżki zakupowej, co znacząco wpływa na zadowolenie klientów. Ponadto sprzedaż online sprzyja efektywniejszemu zarządzaniu stanami magazynowymi oraz szybkiemu reagowaniu na zmieniające się trendy rynkowe.

Cytaj też: Zmiany w strukturze Unilever: nowe kierownictwo działu Personal Care

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.03.2025 13:17
Colgate-Palmolive częściowo wymienia olej palmowy na oleje z fermentacji odpadków
Shutterstock

Colgate-Palmolive ogłosiło wieloletnią współpracę z holenderską firmą biotechnologiczną NoPalm Ingredients, której celem jest przemysłowa produkcja kostek myjących bez użycia oleju palmowego. W ramach partnerstwa, obie firmy skupią się na wdrażaniu do produktów codziennego użytku olejów pochodzących z fermentacji, pozyskiwanych z resztek z przemysłu spożywczego. Kluczowym segmentem, który obejmie innowacja, będą kostki myjące, tradycyjnie zawierające duże ilości oleju palmowego. To krok zgodny z ogólnoświatowym trendem odchodzenia od surowców o dużym śladzie środowiskowym na rzecz bardziej zrównoważonych rozwiązań.

Olej palmowy od lat znajduje się w centrum krytyki ze względu na swój negatywny wpływ na środowisko i kwestie etyczne. Produkcja tego surowca jest powiązana z wylesianiem, szczególnie w Indonezji i Malezji – dwóch krajach, które odpowiadają za około 85 proc. światowej produkcji. Wycinanie lasów tropikalnych pod uprawy palm olejowych zagraża bioróżnorodności oraz przyczynia się do emisji dwutlenku węgla. Branża kosmetyczna, będąca jednym z głównych odbiorców oleju palmowego, była wielokrotnie krytykowana za brak transparentności łańcuchów dostaw i łamanie praw pracowników na plantacjach.

Alternatywa opracowana przez NoPalm Ingredients opiera się na innowacyjnym procesie fermentacji z użyciem niezmodyfikowanych genetycznie drożdży. W porównaniu z konwencjonalnymi olejami roślinnymi, nowy olej charakteryzuje się aż o 90% niższym śladem węglowym i wymaga 99% mniej powierzchni uprawnej. Surowcem do jego produkcji są bogate w cukry odpady z przemysłu spożywczego, takie jak obierki ziemniaków, ścinki warzyw czy produkty mleczne, które w innych warunkach trafiłyby na wysypisko. Dzięki temu proces ten wpisuje się w założenia gospodarki o obiegu zamkniętym.

Colgate-Palmolive zaznacza, że nadal wspiera odpowiedzialne pozyskiwanie oleju palmowego, jednak równoległy rozwój alternatywnych technologii jest niezbędny, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu w sposób przyjazny dla środowiska. Partnerstwo z NoPalm Ingredients otwiera drogę do wprowadzenia na szeroką skalę bardziej zrównoważonych produktów do pielęgnacji ciała, które nie tylko zmniejszą presję na ekosystemy tropikalne, ale także pokażą, że odpady mogą być wartościowym surowcem przyszłości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 07:35