Perły Rynku to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości kosmetyczne, chemii gospodarczej, spożywcze oraz rozwiązania dla sklepów. Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań produktów kosmetycznych i FMCG. Oficjalna strona projektu www.perlyrynku.pl
Pierwsza edycja Pereł Rynku Kosmetycznego odbyła się w 2006 roku. Początkowo był to ranking konsumencki. Szybko jednak zmienił formę na ranking biznesowy, a jego formuła jest absolutnie wyjątkowa. Laureaci badania wyłaniani są przez profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.
Co roku ocenie jurorów poddawanych jest kilkaset nowości. Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku. Niejednokrotnie udział w projekcie otwiera firmom, markom i produktom drogę do współpracy z wiodącymi retailerami.
W tym roku jurorzy rankingu Perły Rynku Kosmetycznego przetestowali produkty w 18 kategoriach. Natomiast w projekcie Perły Rynku FMCG oceniali produkty w 14 kategoriach.
JURORZY Perły Rynku Kosmetycznego 2022
Rajmund Kula, Key Account Manager, Douglas Polska
Izabela Tomczak, Współwłaścicielka sieci, Polska sieć Drogerii Vica
Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, DP Drogerie Polskie
Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Eurocash
Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer Notino
Marzena Gradecka, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Jasmin
Krzysztof Szponder, Dyrektor Zarządzający, Dr. Max
Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. marketingu, Drogerie Jawa
Bernadeta Ziemińska, Dyrektor Zarządzający, Sekret Urody
Ewa Nowicka, Dyrektor Handlowa, Drogerie Noel
Paweł Woch, Dyrektor Zarządzający, Drogerie Laboo
Anna Zarobkiewicz, Kierownik Kategorii Kosmetycznych, Dział Zakupów, Ziko Dermo,
Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl
Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl
Marcin Mielniczuk, Dyrektor e-Commerce, eZebra
Piotr Maciejewski, Marketing Manager, Cosmedica
Maja Gronowska, Digital Marketing Specjalist, Kosmetolog, Minti Shop
Małgorzata Zielińska, Dyrektor działu zarządzania kategorią, Kontigo
Aleksandra Milczarek, Bussiness Development Manager, Perfumesco
Antonio Farincha, Dyrektor ds. Strategii Asortymentu, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe
Piotr Piech, Dyrektor Handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe
Paulina Baranowska, Category Beauty Skin care & Make-up, Primavera Parfum
Dagmara Gołek, Senior Beauty Category Owner, Allegro
Grazyna Tomala-Tylman, Dyrektor Marketingu i PR, Drogerie Natura
Mariusz Szymanowski, Prezes Zarządu, Grupa Nova
Jerzy Smoczyk, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Sklepów Nova – Grupa Nova
Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka
Sylwia, Dul-Kowalska, Kierownik działu zakupów, Pigment
Ewa Domarecka, Negocjator Krajowy - drogeria, perfumeria, E. Leclerc
Paweł Kacner, Kierownik Zespołu Kupców, Gemini
JURORZY Perły Rynku FMCG 2022
Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, Społem
Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco.pl
Marcin Piątkiewicz, Dyrektor Handlowy, Frisco.pl
Maciej Igliński, Prokurent – Dyrektor sieci, Sklep Polski
Marian Zych, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu, PSH Livio
Jacek Stachoń, Development Manager E.LECLERC, Scamark
Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, E. Leclerc, Galec
Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell
Łukasz Kalisz, Dyrektor Biznesu Pozapaliwowego, Shell
Piotr Rajewski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska
Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sylwia Olechno, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu, Grupa Chorten
Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten
Joanna Kobylińska-Sandoval, Dyrektor Handlowy ds. Produktów Świeżych, Eurocash S.A., Delikatesy Centrum
Jacek Smoleń, Dyrektor Handlowy, Hitpol
Joanna Bytner, Dyrektor Wsparcia Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju, Chata Polska
Wojciech Dziekanowski, Menager ds. rozwoju sieci, Mirabelka
Wiesław Skorupka, Prezes Zarządu, Sieć Sklepów Eden
Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu, Polski Koszyk
Tomasz Walkowiak, Członek Dyrekcji Handlowej Sieci Intermarche, Intermarché
Jan Wilk, Prezes Zarządu, Detal Polski
Jarosław Bieliński, Dyrektor Generalny, PHU Topaz
Jan Sałata, Dyrektor Generalny, Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep
Katarzyna Banach, Prezes Zarządu, Euro Polska Sieć Handlowa
Halina Smólska, Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kategoriami, Lotos Paliwa
Michał Ostaszewski, Business Unit Manager – Supermarket, Allegro
Krzysztof Dobczyński, Dyrektor Handlowy Produktów Świeżych, Carrefour Polska
Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Stokrotka
Justyna Szymani, Dyrektor działu rozwoju jakości, Jeronimo Martins Polska, Biedronka
Marcin Bańka, Prezes Zarządu, PGZ Kupiec
Tomasz Syller, Członek Zarządu, Spar
Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Polomarket
Piotr Pokrywka, Starszy Kupiec, Sklepy Avita
Magdalena Pajor, Dyrektor sieci franczyzowych, Groszek/Euro-Sklep
Beata Amerek, Category Manager, Maxi Zoo
Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał
Organizator rankingu Perły Rynku
Organizatorem rankingów Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG jest Wydawnictwo Gospodarcze – firma komunikacji B2B, działająca w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą branżowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz wydawanego w druku i e-prenumeracie magazynu premium „Wiadomości Handlowe” dla profesjonalistów z branży retail i FMCG.
Wydawnictwo organizuje konferencje i wydarzenia, które są miejscem nawiązywania i podtrzymywania relacji biznesowych jak: Retail Trends czy Forum Branży Kosmetycznej. Jest także organizatorem badań rynkowych, które wskazują detalistom i konsumentom najlepsze nowości rynkowe. Oprócz Pereł Rynku są to także ranking „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów” oraz „Ulubiona Marka Polaków” oraz Drogeria Roku i Market Roku – wyłaniające najlepsze sieci handlowe na rynku kosmetycznym i FMCG w kanałach online i offline.
Zobacz poprzednie edycje:
Rozdaliśmy Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG i Perły Regionu 2020
Perły Rynku Kosmetycznego 2019 i Perły Rynku FMCG 2019 rozdane - poznaj laureatów!