StoryEditor
Producenci
15.11.2018 00:00

Już 200 wysp handlowych w sieci NeoNail

Produkty NeoNail – marki specjalizującej się w lakierach i akcesoriach do pielęgnacji oraz stylizacji paznokci – można kupić już w 200 punktach sprzedaży w galeriach handlowych w Polsce. Dwusetna wyspa ruszyła 15 listopada br. w Galerii Libero w Katowicach.

W listopadzie stoiska firmowe rozpoczęły również działalność w Gliwicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Pruszkowie oraz Bielsko-Białej. Tym samym NeoNail kontynuuje swoją strategię  i otwiera punkty sprzedaży także w mniejszych miastach.

Poza galeriami produkty NeoNail można kupić w blisko 1000 punktach w Polsce. W większości są to multibrandowe drogerie, ale marka rozbudowuje też sieć placówek pod własnym szyldem. Obecnie działa 200 punktów sprzedaży w galeriach handlowych, w tym 136 własnych i 64 franczyzowe w 100 miastach Polski. Jak podaje firma Cosmo Group, właściciel marki, to najwięcej na polskim rynku w branży lakierów hybrydowych. W ubiegłym roku w tym samym okresie sieć NeoNail w centrach handlowych liczyła 100 sklepów.  

–  Galerie handlowe to najatrakcyjniejsze lokalizacje, ponieważ generują duży ruch – mówi Sabina Frąckowiak, manager sieci franczyzowej NeoNail. –  Warto stawiać na centra z dużym przepływem klientów, dogodnym dojazdem oraz parkingiem. Te elementy zapewniają wysoki obrót. Dotychczas w większości NeoNail otwierał swoje placówki w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Zauważamy jednak potencjał mniejszych miejscowości, gdzie jest duża siła nabywcza, mniejsza konkurencja i duże potrzeby, jeśli chodzi o manicure hybrydowy.

Punkty NeoNail można otwierać zarówno w formie sklepów, jak i wysp handlowych. Nie ma opłat licencyjnych, franczyzowych ani marketingowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 10:34